ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္တရ ကဗ်ာမ်ား

ေရသည္ပိုင္ရွင္ၾကီး

 

“ဆံထံုးေတာ္ၾကီး၊ တမာသီးႏွင့္၊ ခါးစည္း၀တ္လဲ၊ ခ်ဳပ္စျပဲကို၊ တဲအပ္ႏွင့္တြယ္၊ လူျမင္သမွ်၊ စိတ္ပ်က္ေအာင္လွပါတဲ့၊ မေရသည္”

ဒီရက္ပိုင္း တကၠသိုလ္၀င္တန္း စာေမးပြဲေတြ နီးလာျပီဆိုတာကို ၾကားမိေတာ့ ပထမဆံုးသြားသတိရမိတာက ဒီစာပိုဒ္ေလးပါ။ တစ္ကယ္ပါ။ ေမာင္ကာၾကီးအတြက္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က သင္ခဲ့ရတဲ့ ေရသည္ျပဇာတ္ထဲမွာ ဒီစာပိုဒ္ေလးကို အခုထိတိုင္ မွတ္မိေနစဲေပါ့။ ေရသည္ျပဇာတ္ဆိုတာက က်က္လို႔လဲေကာင္း၊ မွတ္လို႔လဲေကာင္း အဲ ဖတ္လို႔ ဆိုလို႔လဲ အရမ္းေကာင္းေတာ့ သူမ်ားေတြေတာ့မသိ ေမာင္ကာၾကီးကေတာ့ အဲ့ျပဇာတ္ေလးကို အျမဲလိုလို ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ့။ ေနာက္တစ္ပိုဒ္ရွိေသး။ ေရသည္ေယာက္်ား ထြက္ထြက္ျခင္းမွာ ရြတ္ခဲ့တာ စာေလ။ “အသက္ရွိစဥ္၊ မေသခင္ကို၊ ေကာက္လ်င္ၾကီးဆန္၊ နီတာလံႏွင့္၊ ငါးသန္ေသးႏုတ္၊ ေရလံုျပဳပ္မ်ားကိုု၊ တလုပ္ကယ္၀၀၊ စားလိုက္ရလွ်င္ျဖင့္၊ အာကပပါးစပ္၊ လူျဖစ္က်ိဳးနပ္ေလငဲ့” ဆိုတဲ့ စာေလးေလ။ ေမာင္ကာၾကီး အရမ္းၾကိဳက္ခဲ့ရတာေပါ့။

အခုလို ေရသည္ျပဇာတ္ကို သတိရမိေတာ့ တစ္ဆက္တည္းသတိရမိတာက စာဆို စေလဦးပုညကို။ ဦးပုညကို သတိရမိတာနဲ႔ ထပ္ျပီးသတိရမိတာက စာဆိုၾကီးရဲ႕ ေလးခ်ိဳးကဗ်ာေတြ။ ဦးပုညလုိ အထင္ကရ စာဆိုၾကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြဆိုတာ ေမာင္ကာၾကီးလို ျမန္မာေက်ာင္းတတ္ခဲ့ဖူးသူေတြအားလံုး ရင္းႏွီးျပီးသားပါ။ ေမာင္ကာၾကီးအတြက္လဲ ဦးပုညရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲက အရမ္းကို ၾကိဳက္ခဲ့ရတဲ့ အမွတ္တရျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာေတြအမ်ားၾကီးပါပဲ။ ျဖစ္လဲ ျဖစ္ခ်င္စရာပဲေလ။ ဦးပုညဆိုတဲ့ စေလျမိဳ႕က စာဆိုၾကီးကလဲ ကဗ်ာေတြ စာေပေတြမ်ားစြာကို အလကၤာေတြ အယဥ္ဆင့္ကာ အႏုအလွေတြ ခ်ယ္သတတ္လိုက္တာလဲ လြန္ပါေရာေလ။

႐ိုးသားစြာ ၀န္ခံရရင္ေတာ့ စာဆိုၾကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို ေမာင္ကာၾကီး တစ္ကယ္ခံစားတတ္ခဲ့တာ တကၠသိုလ္ေရာက္မွပါ။ ဒါကလဲ ေမာင္ကာၾကီးကို ျမန္မာစာ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕ေကာင္းမႈေၾကာင့္။ စာဆိုၾကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြကိုရွင္းျပရာမွာ အတြန္႔ေတြ အလြန္႔ေတြ ပံုတိုပတ္စေတြနဲ႔ပါေရာျပီး ဆရာက သင္ျပ ရွင္းျပခဲ့ေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕မွတ္ဥာဏ္ထဲ ပ်ားသကာလို ခ်ိဳျမိန္စြာနဲ႔ ႏွလံုးသားထဲ သံမႈိစြဲသြားခဲ့ရတာေပါ့။

စာဆိုၾကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြ အေၾကာင္းကိုေရးျပမယ္ စဥ္းစားမိေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ကဗ်ာေပါင္းမ်ားစြာထဲက ပထမဆံုးသတိရမိတာက စပယ္ပန္းအေၾကာင္းဖြဲ႔ထားတဲ့ကဗ်ာ။ ဒီကဗ်ာထဲက စာသားေလးကို ျမန္မာသံအဆိုေတာ္ၾကီးျဖစ္တဲ့ တြံေတး(ဦး)သိန္းတန္ကလဲ သူ႔ရဲ႕ ေထြးညိဳသီခ်င္း အဖြင့္မွာထည့္သြင္းေရးသားထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာေလးရဲ႕အေၾကာင္းကေတာ့ ေထြေထြထူးထူးေတာ့ မဟုတ္လွပါဘူး။ “စပယ္ပန္းေလးေတြမပြင့္ေသးတဲ့ ရာသီခ်ိန္ခါသမရမွာဆိုရင္ျဖင့္ နန္းတြင္းက မိန္းမပ်ဳိေလးေတြဟာ ခံပြင့္ကိုပဲ သူတို႔ရဲ႕ ေကသာထက္မွာ ဆင္ျမန္းတတ္က်ျပီး မႏၱေလးျမိဳ႕ ျမနန္းစံေက်ာ္ေရႊနန္းေတာ္ၾကီးထဲမွာ စံပယ္ပန္းေလးေတြပြင့္ျပီဆို နန္းလွသူဇာေလးေတြဟာ စပယ္ကိုသာ ပန္ဆင္းတတ္က်တာမို႔ အျဖည့္ခံ ခံပြင့္ေလးေတြခမ်ာမွာေတာ့ ေတာရြာသူလံုမေလးေတြပဲ ပန္ဆင္က်ေတာ့တယ္”။ ကဗ်ာေလးကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်စ္လစ္တဲ့ အဖြဲ႔နဲ႔ ရွင္းလင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြသာမက ရြတ္ဆိုလို႔ပါေကာင္းတဲ့ အသံသာတဲ့ ကဗ်ာမို႔ ေမာင္ကာၾကီးကေတာ့ အလြန္ပဲၾကိဳက္မိရဲ႕။

ေနာက္ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကေတာ့ “ေလးေမာင့္စံေက်ာင္း”တဲ့။ ဆယ္တန္း ျမန္မာစာ ကဗ်ာသင္႐ိုးထဲမွာပါခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးပါပဲ။ ကဗ်ာနာမည္ၾကည့္႐ံုနဲ႔ ဘာသာ၊ သာသနာအရိပ္ေတြ လႊမ္းေနတဲ့ကဗ်ာမွန္း သိသာျပီးသားပဲ။ “မယ္ေလးရဲ႕ ေမာင္ၾကီးတစ္ေယာက္ ရဟန္း၀တ္ကာ သာသနာျပဳေတာ့ စံပယ္ရာသီတင္းသံုးတဲ့ ေက်ာင္းေလးကို နံ႔သာျဖဴသားေတြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ထားေလရဲ႕။ ေတာလမ္းအစမွာ မုေလးပန္း႐ံု(ျမတ္ေလးပန္း)ေတြနဲ႔ ေဒါနပင္ေတြျခံရံထားတဲ့ ေျမညီလမ္းတစ္ေလ်ာက္ေလွ်ာက္လာရင္ တသြင္သြင္စီးဆင္းေနတဲ့ ေခ်ာင္းငယ္ေလးကို ေတြ႔ရမွာေပါ့။ ထိုေခ်ာင္းေလးရဲ႕ တစ္ဖက္မွာေတာ့ စကား၀ါပင္ေတြရွိတဲ့ အငူေလးမွာ ေမာင္ၾကီးရဟန္းရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ေလးရွိတယ္ေလ။

စပယ္ပန္း သရဖီပန္းေလးေတြအျပင္ ခြာညိဳပန္းေလးေတြေတာင္ ပြင့္လန္းေနသမို႔ ရနံ႔ေတြကလဲ ထံုသင္းလို႔။ ေက်ာင္းရဲ႕ေရွ႕ ေညာင္ေစာင္းထက္မွာေတာ့ ရဟန္းပ်ိဳေလးမွာ ပဒုမၼာၾကာသကၤန္းကိုဆင္ျမန္းလို႔ ေတာထြက္ရဟန္းစစ္စစ္ၾကီးပင္ ျဖစ္ေနျပီ။

ေသာ္ကပန္း႐ံုေတြက တံတိုင္းၾကီးသဖြယ္ ကာ႐ံုထားကာ ဇီဇ၀ါပင္ေတြနဲ႔ မုခ္ဦးလုပ္ထားတယ္ေလ။ ခ်ရားပင္(သွ်ား)ပင္နဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့တံခါးေလးကို ေက်ာ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ ယုဇနပင္ေတြ မ်ားစြာရွိေနတဲ့ ေတာင္ျမိဳင္ထဲေရာက္ေနသလား ထင္ေယာင္မွားဖြယ္ ေနရာမွာ ေမာင္ၾကီးရဟန္းကေတာ့ ကမာၻကုန္တိုင္ေအာင္ ေနထိုင္ သီတင္းသံုးေတာ့မွာပါေလ”။ ကဗ်ာ အေၾကာင္းအရာေလးက ႐ိုးပါတယ္။ ဆန္းတာက ပန္းေပါင္းစံုနဲ႔တင္စားကာ ေရးသားထားတဲ့ အဖြဲ႔။ စာဆိုရဲ႕ အေတြးထဲက ျငိမ္းေအးရာ တရားရိပ္ျမံဳရဲ႕ လွပတင့္ဆန္းမႈကေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးတို႔လို ဥာဏ္နဲ႔ဆို ဆယ္သက္ေတာင္ လုိက္မမွီႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြေပါ့။ ေရးတတ္ပါေပ့ စာဆိုၾကီးရယ္။

အခုလို ေလးေမာင့္စံေက်ာင္း ကဗ်ာလို တရားသံပါတဲ့ ရဟန္းျပဳမယ္မဟဲ့လို႔ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို ခံစားေနရင္းနဲ႔ သြားျပီးသတိရမိတာက ဦးပုညရဲ႕ အခ်စ္ကဗ်ာေတြအေၾကာင္းေလးပါ။ ယခုလို တရားအသိေတြနဲ႔ ကဗ်ာေတြ ေရးတတ္တဲ့စာဆို စေလဦးပုညဟာ သေရာစာဆန္ဆန္ ရီစရာဟန္နဲ႔ ကဗ်ာေလးေတြကိုလဲ ေရးခဲ့သူပါ။ “ေတာထြက္ခ်င္စိတ္ကယ္ႏွင့္၊ သပိတ္ကိုလြယ္၊ သားေရႏြယ္ကြဲ႔႐ွာတုန္း။ ေခ်ာင္အနီးမွာေပ၊ ေမာင္ႀကီးကိုတေစၦကိုက္လိမ့္မယ္၊ မင္းလိုက္ခဲ့အုန္း”တဲ့။ ကဲၾကည့္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလိုက္လဲ။ ကိုယ္ေတြရဲ႕ ျမန္မာျပည္က ရွိတ္စပီးယားၾကီးက ရသမ်ိဳးစံုကို ေရးသားခဲ့သူပါဗ်။

စေလဦးပုညရဲ႕ အခ်စ္ကဗ်ာအေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေျပာမေန ေျပာရမယ့္ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ရွိပါေသးတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒီကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ကို ေမာင္ကာၾကီး အရမ္းၾကိဳက္လို႔ေပါ့။ ျပီးေတာ့ ေမာင္ကာၾကီး ၾကားဖူးမွတ္ဖူးခဲ့တဲ့အတိုင္းဆို ဒီကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ခံဇာတ္ေၾကာင္းေၾကာင့္လဲ မင္းတုန္းမင္းၾကီးဆီက “လူကို ေခြးသတ္ေလျခင္း”ဆိုျပီး တသသစကားထြက္လာမယ့္ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ေမာင္ကာၾကီး သိထားတာ မမွားဘူးဆိုရင္ သူ႔ကို ဖမ္းစီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားသူ ျမိဳ႕၀န္ဦးသာအိုရဲ႕ မယားငယ္ ခင္သံုအေၾကာင္းကို ဦးပုညက ေရးဖြဲ႔ခဲ့တာတဲ့။ သိတဲ့အတိုင္းပဲ ဦးပုညရဲ႕ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ကလဲ မယားထိ ဓါးၾကည့္နဲ႔ အဆံုးသတ္ခဲ့တာေလ။ သူ႔ရဲ႕ မယားနဲ႔ ေမွာက္မွားလို႔ ဦးသာအိုမွာ အူႏုကၽြဲခတ္ျပီး ဦးပုညကို သတ္ခဲ့တာေပါ့။ ကဲသမိုင္းေၾကာင္းေတြ ထားလိုက္ဦး။ ကဗ်ာအေၾကာင္းဆက္ဦးစို႔

ပထမတစ္ပုဒ္ရဲ႕ အဖြင့္ကဒီလိုေလး။ “ မြတ္မြတ္ကေလးလွတယ္လို႔ ရြရြကေလးယဥ္တဲ့ေမ”တဲ့။ “ႏုညက္တဲ့အသားေလးက က်မ္းဂန္လာ စာေတြထဲကလို ၾကည္လင္တဲ့ စိတ္ထားေၾကာင့္ျဖစ္မယ္။ သူဟာေလ ျမင္တဲ့သူ ျမင္ျမင္ျခင္းပဲ ႏွစ္သက္မႈ တဏွာေဇာေၾကာင့္ အသက္ပင္ပါသြားႏိုင္ေအာင္လွတဲ့ ယဥ္တကိုယ္မယ္ေလးေပါ့။ သူကေလ ေပ်ာ့အိတဲ့ က်ီးနက္ေတာင္ ေကသာဆံထံုးထက္မွာ ပန္းထည့္လို႔ထံုးထားတဲ့ လွမ်ိဳးထြဋ္ လွထိပ္ေခါင္းေလးပါ” ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔နဲ႔ဒီကဗ်ာေလးဟာ မခင္သံုကို ရည္စူးျပီး ေရးခဲ့တာ ဟုတ္ေသာ္ရွိ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ကဗ်ာထဲက မိန္းကေလးကေတာ့ ေတာ္ေတာ့ကိုလွသားဗ်။ ျမင္ဖူးလိုက္ခ်င္သပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ရဲ႕ အေၾကာင္းအရာကလဲ ပထမကဗ်ာရဲ႕ အေၾကာင္းနဲ႔ ထပ္တူညီမွ်ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကဗ်ာမွာပိုထူးတာက ပိုျပီး က်စ္လစ္တဲ့ တင္စားခ်က္ေတြပါလာတယ္။ ပထမကဗ်ာလို ႐ူပကအလကၤာမ်ားသာမက အတိသယ၀ုတၱိ အလကၤာေတြကို လႈိင္လႈိင္ၾကီး သံုးထားတာကို ေတြ႔ရမွာေပါ့။ ဒီကဗ်ာထဲက တင္စားခ်က္ေတြက ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တစ္ကယ့္ကို ကၽြတ္ဆင္ၾကီးေတြ။ ၾကည့္ေလ။ ၅သြယ္ေသာေကာင္းျခင္းသာမက ၆၄ရပ္ေသာ ေကာင္းျခင္းေတြနဲ႔ပါ ျပည့္စံုသူ မိန္းကေလးပါတဲ့။ ေသြးေလ ညီညြတ္မွ်တတဲ့ ႐ုပ္အဆင္းဟာျဖင့္ နိပါတ္ေတာ္လာ ဖုႆတီမိဖုရားအလား ကိႏၷရီမယ္ေလးအလားေတာင္ ထင္မွားမိေစသတဲ့။ ဥမၼာဒႏၱီမိဖုရားလို ႐ုစာမင္းသမီးလို ႏုနယ္တဲ့ အသားေတြ၊ ကုမုျဒာေရႊၾကာပန္းလို ႏႈတ္ခမ္းေလးက ပတၱျမားေသြးေရာင္ ေတာက္ပလို႔တဲ့။ ဗိုလ္ပံုအလယ္မွာ ၀င္းပလို႔ထင္ရွားစြာနဲ႔ ျမင္ရသမွ်လူေတြစိတ္ထဲ လမင္းရဲ႕ ေအးျမမႈထက္ ႏွစ္ဆပိုျပီးေတာ့ေတာင္မွ ေအးခ်မ္းမႈကို ေပးႏိုင္တဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ေလးပါတဲ့။ ကဲဗ်ာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ လြန္ၾကဴးလိုက္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြလဲ။ ေမာင္ကာၾကီးေျပာရဲတယ္။ ေမာင္ကာၾကီး ဖတ္ဖူးသမွ်ကဗ်ာေတြအားလံုးထဲမွာ ဒီကဗ်ာရဲ႕ တင္စားမႈက အလြန္တရာမွကို လြန္႔လြန္လြန္းတဲ့ တင္စားမႈေတြျဖစ္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ေမာင္ကာၾကီးကၾကိဳက္တာ။ တစ္ခါက ဒီကဗ်ာကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ဖတ္ခိုင္းၾကည့္ေတာ့ သူကေျပာတယ္။ တစ္ကယ္သာ ဒီကဗ်ာက လင္ရွိမယားတစ္ေယာက္ကို ရည္ရြယ္ျပီး ေရးခဲ့တာဆိုရင္ ေသခ်ာတယ္ သူ႔လင္က စာဆိုကို သတ္ျပစ္ခ်င္စိတ္ေပါက္မွာပဲတဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ ဦးသာအိုၾကီး အမ်က္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္သြားတာရွိမွာေပါ့။

ဆက္ျပီးေရးခ်င္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြရွိေနေသးေပမယ့္ စာရွည္သြားမွာစိုးလို႔ ဒီကဗ်ာေလးနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ပါရေစ။ ဒီစာေလးနဲ႔ပဲ ရတနာပံုေခတ္ စာဆိုအေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္တဲ့ စေလဦးပုညအား ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဦးပုညရဲ႕အေၾကာင္းကို နား၀င္ေအာင္ ရွင္းျပေပးခဲ့တဲ့ အထူးသျဖင့္ ေမာင္ကာၾကီးကို ျမန္မာကဗ်ာေတြ စာေတြကို စိတ္၀င္စား တန္ဖိုးထားတတ္လာေအာင္ သင္ျပေပးတဲ့ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ ဆရာ၊ ဆရာၾကီး ဦးျမင့္ေဆြကို ဂါရ၀ျပဳပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးလို ဗ႐ုတ္သုတ္ခ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ယခုလို ကဗ်ာေတြ စာေတြေရးခ်င္လာေအာင္ နည္းေပးလမ္းျပေပးခဲ့တာ ဆရာၾကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာဦးျမင့္ေဆြ ေျပာျပ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျပခဲ့တဲ့ ဒီကဗ်ာေလးေတြနဲ႔ ေမာင္ကာၾကီး ေက်းဇူးဆပ္ပါရေစ။

ကဲျပီးျပီ ျပီးျပီနဲ႔ ျပီးမျပီးႏိုင္ဘူးလို႔ ျဖစ္ေနေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့ ဒီမွာတင္ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါျပီ။ အဲ့ နိဂံုးခ်ဳပ္ကိုေတာ့ ေရသည္ျပဇာတ္ထဲက စာတစ္ပုိဒ္နဲ႔ပဲ ခ်ဳပ္ပါရေစဗ်ဳိ႕။  ။ လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၵာမိပါ။

“အလွခ်င္းနတ္ဖက္၊ တိုင္း၍ရက္တဲ့ ပကၠလာ၊ မိုးရြာသည္ႏွင့္ အခန္႔သင့္၊ အခြင့္ဆီဆိုင္၊ အတိုင္အလွည့္၊ အစပ္ျဖင့္တဲ့လွေပါ့၊ ဂ်င္ပဲ့ခ်င္းေပါက္ၾကစို႔၊ ေနာက္မဆုတ္တမ္း၊ သည္ယေန႔တြင့္ျဖင့္၊ ဘီလူးေတြ႔လက္ရသိမ္းလို႔၊ အစိမ္းဖမ္းဖမ္းေတာ့မည္၊ ပတ္ၾကမ္းတီး၊ ပြဲျပီးေစၾကစို႔ငဲ့ေလ အမိရယ္”

 

အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္သာ ျဖစ္သည္

Courage

— — —

ပန္းစပယ္

နန္းလယ္မေပၚခိုက္ဟာမို႕

အလိုက္ေတာ္တန္သင့္ရုံပ

ခံပြင့္ကိုကံုး။

နန္းရေ၀

မန္းေျမမွာ စပယ္လွဳိင္ေတာ့

ခံပန္းခိုင္ ယာယီေရြ႕တယ္

ေတာေလ့ရြာသံုး

— — —

ေလးေမာင့္စံေက်ာင္း

မုေလး႐ံုေတာအစ

ေဒါနလမ္းေျမညီ

ေလွ်ာက်စမ္း ေရသင္းၾကည္တယ္

ေရႊႏွင္းဆီကန္ေခ်ာင္း

လြမ္းမတတ္ စကားဝါငငူမွာ

နံ႔သာျဖဴေလးေမာင့္စံ ေက်ာင္း။

စပယ္ခ်ပ္ သရဖီေခ်ာင္မွာ

ခြာညိဳေတာင္ ခိုေအာင္း၏

ေမႊးနံ႕သာစုေပါင္းလို႔

ႏုေညာင္ေစာင္းထက္မွာ

ပဒုမၼာၾကာသကၤန္းငယ္ႏွင့္

ခါဆင္ျမန္း ေတာေမြ႔ေပ်ာ္ရာ။

ပန္းေသာ္က တံတုိင္းကာသည္

ဇီဇဝါ မုခ္ ျခားလို႔

တံခါးက ခ်ယားႀကိဳင္

သင္းတဲ႔ ဂႏိုင္

ယုဇန မဟာၿမိဳင္မွာ

ကမၻာတိုင္မွီးမယ္ပေလး။

— — —

မြတ္မြတ္ကေလးလွတယ္လို႕၊

ရြရြကေလးယဥ္တဲ့ေမ။

 ညက္ညက္သာေခ်ာေတာ့၊

မေနာၾကည္ၾကည္တင့္၊

က်မ္းႏွင့္မေသြ။

 ျမင္ျမင္သူျမင္တဲ့ခိုက္၊

ႀကိဳက္လို႕ပဲေသေသ၊

ယဥ္ေပစြေၾကာ့ေၾကာ့ဆံုး။

 လွလွရဲ႕ လွေခါင္၊

ၿမိတ္လြတ္ကယ္ေျပေယာင္ႏွင့္၊

ပိတုန္းေရာင္ေကေကႏြဲ႕ကို၊

ပန္းထည့္လို႕ထံုး။ ။

— — —

ေကာင္းေျခာက္ဆယ္ေလးရပ္ႏွင္႔

ေသြးထပ္ထပ္ ႐ုပ္ညီ

ေရွးနိပါတ္ ထုတ္မွီသည္

ဖုႆတီ ထြတ္(ထြဋ္)ထား

ဗိမၼာနတ္ ကိႏၷရီလို

တသိဂႌ ယိုးေတာ့မမွား။

ဥမၼာဒ ႐ုစာ(ဇာ)မယ္လို

ႏုရွာတယ္ အသား

ကုမုႏြယ္ ႏုတ္ဖ်ားက

ပတၱျမား သဖြယ္

ၾကယ္ဥကၠာ ညဥ့္ေရာင္မီးလိုပ

ခင့္ ေမာင္ႀကီး ထင္လိုက္လွတယ္။

ျမင့္ေဆာင္ထီး ေညာင္လယ္မွာ

႐ႈစဘြယ္ ပဝင္းလို႔

လမင္းထက္ ႏွစ္ေလးသာ

ဧျမလိုက္တာ

ျမင္ရသူ ေဖသက္သာတယ္

ေရႊမ်က္ႏွာ ၾကည္လြန္းလို႔ေလး။ ။

ဦးပုည

Courage

About Courage

has written 44 post in this Website..