https://www.facebook.com/notes/733942689997506/

 

5e47883fe81d6437baeba5427d76b0be

 

ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရအမ်ိဳးမ်ိဳး လူၾကီးအေထြေထြအၾကိ္ဳက္လိုက္ကာ အေရာင္အေသြးေျပာင္းေနရေသာ သုခုမ အႏုပညာရွင္ေတြ (အမ်ားစု) ကို လူေတြက ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ႕ၾကသည္ကို မၾကာခဏ ေတြ႕ရသည္။

ကိုယ္ပိုင္ခံယူခ်က္မရွိသူမ်ား သာကူုးမ်ားဟူ၍။

အႏုပညာသမားဟူသည္ကား ဘုရင္လက္ထက္၊ အဂၤလိပ္လက္ထက္ ၊ လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမွဳကာလ၊  လြတ္လပ္ေရးရအျပီး (၁၉၄၈-၆၂)၊ ၁၉၆၂ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီတက္ရာမွသည္ အသြင္ေျပာင္းလာေသာ မဆလပါတီ လက္ထက္ကတည္းကစျပီး မင္းပြဲစိုးပြဲလည္းတက္  ျပည္သူကိုလည္းေဖ်ာ္ေျဖ။ အစိုးရ၏မူ၀ါဒကိုျဖန္႕ရာတြင္ ပါ၀င္ရ။

 

ေဟာ.. ၁၉၈၈ ဒီမုိကေရစီအေရးေတာ္ပံုၾကီးက်ေတာ့လည္း ျပည္သူနဲ႕အတူ တက္တက္ၾကြၾကြေရာ သူမ်ားေတြပါ၍မလႊဲမေရွာင္သာလုိ႕ေရာ ပါလိုက္ၾကျပန္။

 

တခါ အာဏာသိမ္းအျပီးကာလ..၁၉၈၉ ေလွျပိဳင္ၾကီးမွအစခ်ီကာ .စစ္အစိုးရက အေျခခိုင္လာေသာအခါ န၀တ-နအဖ ၾကံ့ဖြံ႕ဇာတ္မ်ား သူ႕ကၽြန္မခံ  ပါပီမေတြ အေဖနဲ႕သားေတြ ၾကယ္ေတြလေတြ တိမ္စင္ေတြမွာ   ေရဒီယို တီဗီြ အျပင္ပြဲမ်ားမွာ အဆိုေတာ္ေတြ မင္းသားမင္းသမီးေတြ ဒါရိုက္တာေတြ ဇာတ္မင္းသား မင္းသမီးေတြ လူရႊင္ေတာ္ေတြ သိုက္သိုက္၀န္း၀န္း  အားတက္သေရာ ပါၾကျပန္သည္။

ေထာင္ထဲက လူေတြကို နည္းနည္းေလးေတာင္ အားမနာၾက။

ထိုစဥ္က အဓိကဦးတည္ခ်က္က ရိုးရိုးသားသားအႏုပညာထုတ္လုပ္မွဳမ်ားထက္  ဒီမိုလိုလားျပည္သူ အမ်ား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ေဒၚစုကိုပုတ္ခတ္ ေစာ္္ကားဆန္႕က်င္ကာ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ၾကံ့ဖြံ႕ၾကီးကို အမႊမ္းတင္ၾကေသာ ဇာတ္မ်ားက ပိုကဲေနသည္။

အႏုပညာက ကေလာင္သြားလို ထက္ေလေတာ့ အႏုပညာသယ္ကိုျပည္သူက အမ်ားထက္စိတ္၀င္စားၾကေတာ့  သူတို႕ကို အစိုးရတိုင္းကအသံုးခ်စျမဲ။

သတင္းအမွား အျမင္အမွားကို ပရိသတ္ ဦးေဏွာက္ထဲရိုက္သြင္းမွိဳင္းတိုက္ဖို႕ အေရးတြင္ ေတးေရးသူ ဇာတ္ညႊန္းေရးသူတို႕ကေတာ့  အဓိက အခရာ တရားခံမ်ား။

ဒါရိုက္တာ သီဆိုသူ သရုပ္ေဆာင္သူက ဒုတိယ ပံ့ပိုးေပးသူမ်ား။

အားေပးၾကည့္သူ ပရိသတ္က တတိယ။

ထိုအႏုပညာအလြဲမ်ားေၾကာင့္ မွိဳင္းမိသြားေသာ လူငယ္မ်ား (ခုေနခါ အသက္ ၂၀-၃၀ၾကား) ထုနဲ႕ေဒး။

.

 

တခါ  ၂၀၁၂ ။

ေဒၚစု လြတ္လာေသာအခါ သူမအနား အေျပးသြားကာ ၀န္းရံၾက။ ရင္ထဲကပါ၍လား ေပၚပင္လား။ ေဒါင္းပါတီကို ေထာက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးၾက။

အခုတခါ သမတၾကီး က ေတြ႕ခ်င္သည္  ဆိုေတာ့လည္း ျပံဳးျပၾက ေလးစားညႊတ္တြားၾက။ အျပစ္ေျပာလို႕လည္းမရပါ။ အမည္ေတြေဖာ္ျပရန္မလို။

သို႕ေသာ္လည္း စစ္အာဏာရွင္တို႕၏ လက္ကိုင္ဒုတ္ ၀ါဒျဖန္႕ သီခ်င္းရုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ မည္သည့္အႏုပညာရွင္တို႕က မည္မွ်တက္ၾကြခဲ့သည္ … မည္သူတို႕က ၀တ္ေက်တန္းေက်လုပ္ခဲ့သည္… မည္သူတို႕က အတတ္ႏိုင္ဆံုးဆန္႕က်င္ေရွာင္ရွားခဲ့သည္…မည္သူတို႕က မည္မွ်အနစ္နာခံ ဘ၀ပ်က္ခဲ့သည္… မည္သူေတြက အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းတတ္သည္ …ကိုေတာ့ စိတ္၀င္စားေစာင့္ၾကည့္သူမ်ား အားလံုးသိၾကပါသည္။

ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္အခ်ိဳဳ႕လည္း  ျပည္သူမုန္းေသာသူမ်ားျဖစ္သြားခဲ့ရသည္။

 

အႏုပညာရွင္တို႕ အေနအထားကလညး္အေတာ္ဂြက်သည္။

ပရိေယသန ၀မ္းစာေရး … မွန္းကာေတြး ေကြးေနေအာင္လည္း  ကခဲ့ရတယ္..ဟူေသာ ေရွးက ေတးစာသားလို   အႏုပညာျဖင့္ဘ၀ကိုရပ္တည္ေနရေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္ ျပည္သူေကၽြးေသာထမင္းကို စားေနရသျဖင့္ ျပည္သူကိုလည္းေလးစားရ။

မင္းတို႕၏ ျငိဳျငင္ခံရကာ အႏုပညာလုပ္ေဆာင္လွဳပ္ရွားခြင့္ ပိတ္ပင္ခံရျပန္က ထမင္းအိုးကြဲဦးမည္ကို လည္းစိုးရိမ္ရသည္။

ထိုမွတဆင့္ ေလာဘဆင့္လာကာ ေျမေတြကားေတြပါမစ္ေတြ အခြင့္အေရးမ်ားကိုေမွ်ာ္ကိုးျပီး ပါ၀င္ၾကလည္းရွိသည္။

မိမိလက္ထပ္မိသူက ဘယ္ကမို႕ ဘယ္သူ႕သားမို႕ အေရာင္ေျပာင္းကုန္ၾကသည္လည္းရွိသည္။

ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳအရ စိတ္ထားႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေျပာင္းၾကရျခင္း အျပင္ ဂါရ၀တရားဆိုတာၾကီး ကလည္းရွိေနျပန္ေသးသည္။

တိတိက်က်ျပတ္သားစြာ ရပ္တည္ရခက္ေနရသူ အႏုပညာရွင္မ်ားကို ျပည္သူကလည္း နားလည္ပါသည္။

သို႕ေသာ္………….။

 

မလြႊဲမေရွာင္သာ၍ ရုပ္ခႏၶာၾကီးအေရာက္သြားရသည္မ်ိဳးမဟုတ္ပဲ

ရင္ထဲက ခံယူခ်က္ေရေရရာရာ မခိုင္မာပဲ

ပြဲတကာတြင္ လွတပတ ဖလန္းဖလန္းႏွင့္ပါေနရဖို႕  ၊

အာဏာပါ၀ါရွိသူမည္သူ႕ကိုမဆို ပိုပိုသာသာေဖာ္လံဖားဖို႕  ျဖစ္ေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့

ႏိုင္ငံတြင္ ဘာက ေသေရးရွင္ေရး အေရးၾကီးေနျပီ၊  ျပည္သူအမ်ားက ဘာကိုလိုလားေနသည္ကိုသိပါလ်က္ မ်က္ကြယ္ျပဳႏိုင္ၾကေသာ ၊ (ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္)ဟူေသာ ၀ိေသသႏွင့္ မကိုက္ညီေတာ့ေသာ၊

(သုခုမုပညာျဖင့္ လုပ္စားေနေသာ ခံယူခ်က္မဲ့ စီးပြားေရးသမားမ်ား) ဟုသာ ယူဆ သတ္မွတ္ရေပလိမ့္မည္။

 

About Travis Zaw

Travis Zaw has written 11 post in this Website..