တစ္ေန႔သ၌ ကြ်ႏိုပ္သည္ အေၾကာင္းျခင္းရာ တစ္စံုတခု မသဲကြဲဘဲ စိတ္ဓာတ္က်ကာ ဝမ္းနည္းလ်က္ ဧည့္ခန္းအတြင္း ထိုင္ေနစဥ္တြင္ တကၠသိုလ္တက္ေနေသာ ႏွမတစ္ေယာက္ႏွင့္ ကိုးတန္းတက္ေနေသာ ညီတို႔မွာ ေဘးခ်င္းကပ္ အခန္းတစ္ခုစီတြင္ ေနရာယူ၍ စာက်က္ေနၾကေလသည္။

ကြ်ႏိုပ္မွာ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းႏွင့္ ဝမ္းနည္းရျခင္း၏ လက္သည္အေၾကာင္းအရာကို အသည္းအသန္စဥ္းစား လ်က္ရွိစဥ္မွာပင္ ၎တို႔ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္၏ အျပိဳင္အဆိုင္ စာအံသံသည္ တျဖည္းျဖည္း ဆူညံလာေလရာ မၾကာမီ ရန္ပြဲဆင္ေတာ့မည့္ ေရွ႕ေျပး အရိပ္လကၡဏာျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိ၏။

ကြ်ႏိုပ္သည္ ေရွးယခင္က အငယ္မ်ားကို ရိုက္ႏွက္ညွဥ္းဆဲေလ့ရွိရာတြင္ တုံ႔ေႏွးဦးေလးသူ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ ရကား ဒင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ကြ်ႏိုပ္အား ေၾကာက္ရြံ႕ၾကသည္။ ယခုမူ အငယ္မ်ားအေပၚတြင္ ရိုက္ႏွက္ျခင္း သည္ ေကာင္းေသာေစတနာထက္ ေဒါသျဖင့္ ႏွိပ္စက္လိုေသာ မိမိစိတ္အေၾကာင္း ေကာင္းစြာျမင္မိ၍ ေနာင္တ ရကာ ေနာင္အခါ အငယ္မ်ားအေပၚ မရိုက္ႏွက္ေတာ့ဟု အဓိဌာန္ုျပဳထားေလရာ အရိုအေသတန္ေလျပီ။

သို႔ေသာ္ မည္သူ႔ကိုမွ် မရိုက္ႏွက္ဖူးေသာ အစ္ကိုၾကီးေရွ႕တြင္ကား ဒင္းတို႔သည္ ဤသို႔မျပဳဝံ့ၾကသည္ အဘယ္ ေၾကာင့္ေပနည္းဟု စဥ္းစားမိျပန္သည္။ ကြ်ႏိုပ္ထက္ ႏွစ္ႏွစ္မ်ွသာ ၾကီးေသာ အစ္ကိုၾကီးသည္ တည္ၾကည္စြာ ေနေလ့ရွိ၏။ ကြ်ႏိုပ္ကား အျပင္တြင္ခပ္တည္တည္ေနသေလာက္ အိမ္သားမ်ားႏွင့္ရင္းႏွီးေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေရွ႕တြင္ ေပါခ်ာခ်ာ အျပဳအမူမ်ားကို မၾကာခဏျပဳတတ္၏။ အစ္ကိုၾကီးသည္ အဘယ္သို႔ေရာက္သည္ျဖစ္ေစ ႏွမႏွင့္ညီအတြက္ တစ္စံုတရာကို သတိတရ ဝယ္ျခမ္းေလ့ရွိ၏။ ကြ်ႏိုပ္ကား လြန္စြာေစးႏွဲ၏။ အငယ္မ်ားအေပၚ တြင္ ညွာတာျခင္းမရွိ။ အလိုလိုက္ျခင္း ကင္း၏။ အားကိုးေလာက္ေသာ အစြမ္းအစႏွင့္ တြယ္တာေလာက္ေသာ အၾကင္နာတရား ေခါင္း ပါးေနျခင္းေၾကာင့္ ငါ့ကို မထီမဲ့ျမင့္ျပဳေရာ့သလားဟု ဆက္လက္စဥ္းစားရာ ပိုမို စိတ္ ဓာတ္ က်ကာ ဝမ္းနည္းလာေလ၏။ ကိုင္း ဒီတစ္ခါ ဒင္းတို႔အလိုကို လိုက္၍ေနမည္ဟု သေဘာပိုက္ကာ တစ္စံုတရာ မဟန္႔ဘဲ အသာထိုင္ေန၏။

စာက်က္သံကား တိုး၍က်ယ္လာ၏။ ႏွမျဖစ္သူက –

“ဟဲ့ ..တိုးတိုးက်က္စမ္း..ငါ အာရံုစိုက္လို႔မရဘူး..။”
“ေအာင္မယ္..နားပိတ္ထားကြယ္..ကိုယ့္ပါးစပ္နဲ႔ကိုယ္က်က္တာ ဘာျဖစ္လဲ..။”

ဒင္းတို႔ေမာင္ႏွမကား အဘယ္ဘဝက ေရစက္ျဖင့္ ဤဘဝတြင္ တစ္အူထံုဆင္း ေမာင္ႏွမအရင္း ျဖစ္လာဘိ သနည္းဟု မေတြးတတ္ေအာင္ပင္။ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္၍မွ်မရေခ်။

“ကိုင္း..ကိုယ့္စာကိုယ္ ေအးေအးက်က္ၾကကြယ္..မဆူၾကနဲ႔..။”

ေရႊျပည္ေအး တရားဝင္ေဟာ၏။

ႏွမ။ ။“ဒီႏွစ္ ေအာနပ္စ္ဝင္ေအာင္ၾကိဳးစားရမွာ ကိုေလးရဲ႕..။ ဟို နခ်ီးပဒီးေကာင္က ကိုးတန္းေအာင္ရံုဆို ဆယ္တန္း တန္းေနမွာပဲဟာ..။”
ညီ။ ။“ေအာင္မယ္.. ငါ့လား နခ်ီးပဒီး..တီးလိုက္လို႔ သခ်ီးယိုးဒယားက သြားမယ္..။ ဘယ္အတန္းျဖစ္ျဖစ္ အေရးၾကီးတာပဲ..ဟုတ္ရဲ႕လား ကိုေလး။”
“ကိုင္း တန္ၾကပါ..။”

ခဏၾကာေသာ္ ညီျဖစ္သူသည္ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ကို အသံေနအသံထားႏွင့္ ဟစ္၍ဆိုေလရာ ႏွမျဖစ္သူက ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႕ကြယ္..ဘယ့္ႏွယ္ ေခြးေတြက တယ္အူသကိုး ကိုေလးရဲ႕ဟု ဆိုရာ ညီျဖစ္သူက ဟဲ့ နင့္က်က္တဲ့ ရူပေဗဒက အဂၤလိပ္လို..။ ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႕ဆိုတာ ပါလား..။ ငါ့ေစာင္းမေျပာနဲ႔ ဟု ျပန္ ေအာ္၏။

ႏွမ။ ။ “ဟဲ့..ဒေဒါင္းဇား(သူေတာင္းစား)..နင့္ဘာသာၾကားတာ..ကန္ေတာ့ပါေသးရဲ႕ဆိုတာ..။”
ညီ။ ။“ ေအာင္မယ္..ေျဗာင္မလိမ္နဲ႔ ခြက္ေစာင္းခုတ္မ.. ကိုေလး သက္ေသရွိတယ္..။”
ကြ်ႏိုပ္ကား ပါးစပ္ပိတ္ကာ ျငိမ္ေန၏။

ႏွမ။ ။ “နင့္လိုေကာင္မ်ဳိး ေသေအာင္ၾကိဳးစား..ခ်ာတူးလန္က ခ်ာပရာစီပဲ ျဖစ္မွာ..။”
ညီ။ ။ “ငါ့မ်ားေျပာရ ရွိေသး..နင္ေရာ ျဖစ္လြန္းလွ ဂ်ာဒူးဝါးလား ကေတာ္ပဲ ျဖစ္မွာ..။”
ႏွမ။ ။ “ဘာတုန္း ဂ်ာဒူးဝါးလား…။”
ညီ။ ။ “ခ်ီးက်ဳံးကုလား ေပါ့ကြယ္..။”
ကြ်ႏိုပ္။ ။“ခ်ီးက်ဳံးကုလား မရွိေတာ့ပါဘူးကြယ္..ဟိုတုန္းက ဂါလီဝါးလား ေခၚထင္ပါရဲ႕..။”
ကြ်ႏိုပ္ကား ဝင္လွ်ာရွည္မိ၏။

ခဏမွ် တိတ္သြားျပီးေနာက္ အျပိဳင္ေအာ္ဟစ္ၾကျပန္ရာ ေခါင္ေသာ အရပ္မို႔ေတာ္ေပသည္။ ႏို႔မို႔ အရပ္က ခဲႏွင့္ဝိုင္း ေပါက္တာႏွင့္ အိမ္ျပိဳမွာပဲဟု စဥ္းစားမိ၏။

ႏွမ။ ။ “ဟဲ့ နင့္အသံဆိုးၾကီးကို တိုးစမ္း..တကတည္း ေခြးတစ္ေထာင္ ေၾကာင္တစ္သိန္း ျပိဳင္ေအာ္ေနတာလိုပဲ။”
ညီ။ ။“ ေအာင္မာ..နင့္အသံက သာဆိုးေသးတယ္ ပုရစ္ အသေခ်ၤ ဝိုင္းေအာ္ေနသလိုမ်ဳိး..။”

ထိုခဏ၌ တိရစာၦန္ေပါင္းစံုအသံ၊ ေလာက၌မၾကားဖူးေသာ အထူးထူးေသာ အသံတို႔ကို တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိးစီ ျပဳ၍ ေျပာင္ေလွာင္ေအာ္ဟစ္ၾကေလရာ ကြ်ႏိုပ္လည္း အံ့ၾသမိ၏။
ထို႔ေနာက္ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ အခန္းႏွစ္ခုမွ အသီးသီးထြက္လာ၍ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာ စစ္ျပဳရန္ ျပင္ၾကေလ၏။

ညီ။ ။“ ဘီလူးမ အခ်ဥ္ထုပ္ဝါးတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ လာမၾကည့္နဲ႔။”
ႏွမ။ ။“နင္က ေမ်ာက္ဟိုဒင္း သမန္းရွတဲ့ မ်က္ႏွာမ်ဳိး။”
ညီ။ ။“ႏွဖူးေမာက္ ႏွာေယာင္ေကာက္ ေမ်ာက္ဘီလူးမရုပ္။”
ႏွမ။ ။“အသားမဲ.. သြားက်ဲ ႏြားပြဲစားရုပ္ ဟဲ့။”
ညီ။ ။“လူက တစ္ဆုပ္ သြားက အျပဳတ္လိုက္နဲ႔ ဂုစာၦမ..။”

ဖခင္ဘက္မွ အေမြအႏွစ္ျဖစ္ေသာ မညီညာသည့္ သြားမ်ားကို ကြ်ႏိုပ္တို႔ ေမာင္ႏွမ အေမြခံၾကရကုန္၏။ ႏွမျဖစ္သူမွာ ငယ္စဥ္က ကေလးခ်င္းကစားရင္း ေခ်ာ္လဲကာ ႏွာေခါင္းရိုးက်ဳိးဖူးသျဖင့္ ကြ်ႏိုပ္တို႔ကဲ့သို႔ ထင္ေပၚေသာ ႏွာေခါင္းမရွိရွာေပ။ ညီျဖစ္သူမွာလည္း အလည္အပတ္ အကစား မ်ားသျဖင့္ အသားမဲရွာ၏။

ႏွမ။ ။“နင့္ရုပ္က ပုစြန္မီးဖုတ္ ပုေလြမႈတ္ေနတဲ့ ရုပ္။”
ထိုရုပ္ကိုမူ ကြ်ႏိုပ္ မွန္းဆ၍ မရေပ။

အယုတၱ အနတၱမ်ား ဆဲဆိုျပီး လက္နက္ကိုင္စြဲ တိုက္ခိုက္ရန္ အလ်င္အျမန္ ရွာၾကရာ ညီျဖစ္သူက စေကာကို ကိုင္မိ၏။ ႏွမကား ေယာက္မကို စြဲ၏။

ႏွမ။ ။“အမယ္..မယ္ စေကာေလာက္မွ ေစာက္မနက္တဲ့ အၾကံနဲ႔ စေကာကိုင္သလားဟဲ့..။”
ညီ။ ။“ ေၾသာ္..နင္က သမီးကေလးေတာ္လွ.. ေယာက္မျမင္းစီး ထြက္မယ္ အၾကံနဲ႔ကိုး..။”
ႏွမ။ ။“ဟဲ့..ေယာက္မ နဲ႔ ေျဗာင္းခနဲ ခ်လိုက္ရရင္ ေစာင္းသမွ် သြားေတြ အကုန္တည့္သြားမယ္..။”
ညီ။ ။“စေကာနဲ႔ ေျဗာတပ္လိုက္ရင္ ေခါသမွ်သြားေတြ ေတာထြက္ျပီး ဘုရားပတ္ဖူးသြားမဟဲ့..။”

ထိုစကားမ်ားေျပာေနခိုက္တြင္ ၎တို႔မ်က္ႏွာမ်ားသည္ စပ္ျဖီးျဖီးျဖင့္ တစ္ဖက္သားမခံခ်င္ေအာင္ေျပာ၍ ေျပာျပီး ခဏတြင္ ခ်က္ခ်င္း တင္းမာေသာ အမူအရာကို ေျပာင္းျပၾကရာ အေပါစား ဗမာရုပ္ရွင္ကားမ်ားထဲက လူရႊင္ ေတာ္မ်ား သရုပ္ေဆာင္ေနသကဲ့ ျမင္ၾကရမည္ ျဖစ္၏။ ကြ်ႏိုပ္ကား ရီရမလို ငိုရမလို ျဖစ္ေနရာ ဗမာကားမ်ားကို လည္း စိတ္ထဲက က်ိန္ဆဲမိျပန္၏။

မၾကာမီတြင္ ၎တို႔သည္ ျပင္းထန္စြာသတ္ပုတ္ၾကေလရာ ကြ်ႏိုပ္လည္း က်ားဟိန္းသကဲ့သို႔ေသာ အသံမ်ဳိးကို ျပဳ၍ ဟန္႔၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအသံမွာ ကိုရီးယားကားမ်ားမွ မင္းသားမ်ားေဒါထ၍ ရုတ္တရက္ေအာ္ေသာ အသံႏွင့္ သြား ဆင္ေလရာ တစ္စကၠန္႔သာသာမွ် ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ရပ္တန္႔သြားေလသည္။ ထိုခဏ၏ ျမင္ကြင္းမွာ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ဆံပင္ကို ဆြဲထား၏။ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ အကၤ် ီစကို ဆြဲထားျပီး လက္နက္မ်ားမွာလည္း ထိုးခုတ္ရိုက္ႏွက္မည့္ အသြင္ျဖင့္ ကိုင္ေျမွာက္ထားၾကကာ ကြ်ႏိုပ္ကို အံ့ အားသင့္ေသာ အမူအရာမ်ားျဖင့္ ၾကည့္ရႈေနပံုတည္း။ ကြ်ႏိုပ္လည္း ထိုျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ကာ ရယ္ခ်င္ေသာ စိတ္ကို ေအာင့္အီးထားရသျဖင့္ ေျပာင္ျဖီးျဖီးမ်က္ႏွာ အထင္းသားေပၚလာေလရာ ကြ်ႏိုပ္ကို ဂရုမျပဳေတာ့ဘဲ စစ္ပြဲကို ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲၾကသျဖင့္ ၾကည့္မိေသာ ကိုရီးယားကားမ်ားကို က်ိန္ဆဲမိျပန္၏။

၎တို႔ စစ္ပြဲမွာ ကက္ရွရယ္လတီ ႏွင့္ ကိုလက္ထရယ္ ဒမ္းေမ့ဂ်္ အေတာ္မ်ားလာ၏။ ႏွမမွာ စကာခုတ္ခံရသ ျဖင့္ မ်က္ႏွာ ညိဳေန၏။ ညီမွာ ေယာက္မႏွင့္ အရိုက္ခံရသျဖင့္ မ်က္ႏွာ ဖူးလာ၏။ အိမ္သံုးပစၥည္း တိုလီမုတ္စမ်ား မွာလည္း ကြဲရွ က်ဳိးပဲ့ကုန္ေလ၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မည္သူေၾကာင့္ဟူ၍ အတပ္မဆိုႏိုင္ေသာ ပေယာဂျဖင့္ ေရွး ေဟာင္း မွန္ဗီဒို ၾကီးကြဲမွ လက္နက္မ်ားကို စြန္႔ပစ္ကာ သူ႔ေၾကာင့္ ငါ့ေၾကာင့္ဟူ၍ ပါးစပ္စစ္ကို ဆက္လက္ႏႊဲၾက ေလ၏။ ကြ်ႏိုပ္လည္း အကြဲအရွ အက်ဳိးအပဲ့မ်ားကို သိမ္းဆည္းရန္ စကၠဴအိတ္ တစ္လံုး၊ တံျမက္စည္း၊ ေဂၚျပား တို႔ကို ယူငင္ေလ၏။ မွန္ဗီရိုမွာ ဘိုးဘြားတို႔ မဂၤလာဦးပစၥည္း ျဖစ္သည္။ ကြ်ႏိုပ္ ပံုတူဆြဲထားေသာ ဆယ့္ေျခာက္ ႏွစ္သမီးအရြယ္ ဖြားေအ၏ မ်က္ႏွာမွာ ရႈံ႕တြလ်က္ရွိ၏။ ထိုအရာမ်ားကို ဝိပႆနာတင္ကာ ဆင္ျခင္လ်က္ရွိ သည္တြင္ အိမ္တံခါးမသည္း ဒိုင္းခနဲပြင့္လာကာ ေမာပန္းျခင္း၊ အံ့ၾသျခင္း၊ ေဒါသထြက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ေရာျပြမ္း ေသာ မိခင္ကို ျမင္ရေလ၏။ စစ္ျပဳသူ သင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ကား ေသခါနီးေသာ ကိုရီးယား မင္းသား မင္းသမီး တို႔၏ ဒရာမာ အခ်ဳိးျဖင့္ ငိုညည္းျပၾကေလရာ မိခင့္ေဒါသ သည္ ကြ်ႏိုပ္ အေပၚသို႔ တည့္တည့္ၾကီး စူးေလေတာ့ ၏။

မိခင္။ ။ “အသံုးမက်တဲ့ ဟဲ့ လူဗာလေကာင္..အငယ္ေတြၾကားထဲ ငုတ္တုတ္ၾကီးနဲ႔ ဝင္မထိန္းဘူးလား..
ဘာလုပ္ေနသတုန္း…XXXXXX…XXXXXX…..XXXXXX..။”

ကြ်ႏိုပ္ကား ပိုမို၍ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းႏွင့္ ဝမ္းနည္းျခင္းတို႔ကို ခံစားရေလရာ ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ ေနာင္မ်ားျဖင့္ ဗမာကားနဲ႔ ကိုရီးယားကား မၾကည့္ေတာ့ပါဟု အဓိဌာန္ျပဳမိေလသတည္း။

About ေမာင္ဘလိူင္

has written 132 post in this Website..