ကြ်ႏ္ုပ္သည္ မသိႏိုးနား မလိမ္မိုးမလိမၼာ ငယ္စဥ္အခါက သိုင္းပညာကို လြန္စြာရူးသြပ္ခဲ့၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အစိတ္ခန္႔က တီဗီြတစ္လံုး ပိုင္ဆိုင္ေရးမွာ မလြယ္ကူလွပါ။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ တီဗီြရွိေသာ အိမ္တကာကိုလွည့္၍ သိုင္းကားမ်ားကို မလြတ္ တမ္းၾကည့္ေလ့ရွိသည္။ ဗီြဒီယိုရံုမ်ားတြင္လည္း သိုင္းကားမ်ား မလြတ္ေစရ။ ၾကည့္စရာမရွိလွ်င္ အိမ္တြင္ သိုင္းက်င့္ကာ ေန၏။ ဖခင္၏ ပုဆိုးမ်ား၊ မိခင္၏ ပုဝါမ်ား၊ ေစာင္မ်ား စသည္တို႔မွာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အေဆာင္အေယာင္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ဝါး လံုးမ်ား၊ သစ္ကိုင္းေျခာက္မ်ား၊ တုတ္မ်ား၊ သံတိုမယ္နမ်ားသည္ ကြ်ႏု္ပ္၏လက္နက္မ်ား ျဖစ္ကုန္၏။

တစ္ေန႔သ၌ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဦးေလး၏ ခေမာက္စုတ္တစ္လံုးကို ေခါင္းတြင္ေဆာင္း၊ ေစာင္ျပဲတစ္ခုကို ကိုယ္တြင္ပတ္ကာ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ သိုင္းေရးျပေနခိုက္ ဖခင္သည္ အနားသို႔ေရာက္လာေလ၏။

“သားရယ္..တုတ္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ ေမႊ႔ရမ္း မေဆာ့ပါနဲ႔၊ သူမ်ားခိုက္မိလည္း မေကာင္းဘူး၊ ကိုယ့္ခိုက္မိလည္း မေကာင္းဘူးကြ..။”
“သိုင္းေလာကမွာ လက္နက္မရွိရင္ တစ္ပန္းရႈံးတယ္ အေဖရ..။” ဖခင္သည္ စိတ္မေကာင္းေသာ အမူအရာျဖင့္ –
“မင့္ ေမြးတုန္းက တို႔ လင္မယား အင္မတန္စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ရတာကလားကြ..။ မင့္အေမဆို ငိုေတာင္ငိုတယ္..။”
“ဘာျဖစ္လို႔တုန္း..။”
“မင္း အရုပ္ဆိုးလြန္းလို႔ကြ..။ မင္း အရုပ္ဆိုးရတဲ့ၾကား က်ဳိးကန္းသြားရင္ မခက္ပါလားကြာ..။”

ကြ်ႏ္ုပ္လည္း အိမ္တြင္းသို႔ေျပးဝင္ကာ မွန္ကိုၾကည့္ေလသည္တြင္ ဖုတ္ထဲ သဲထဲတြင္ အလဲလဲအကြဲကြဲ ေဆာ့ကစား ထားေသာေၾကာင့္ ဂ်ီး(ေၾကး)လက္ေလးသစ္ျဖင့္ အထပ္ထပ္ညစ္ေသာ ပစၥဳေဒၶရ ရုပ္သြင္ကို အထင္းသားျမင္ရေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ မွန္ကိုၾကည့္ကာ ခန္႔ညားေသာ အမူအရာျဖင့္ တစ္ခ်က္ျပံဳးျပလိုက္၏။ ငါကား သိုင္းေလာကသား ပီသေပ စြတကား ဟု သေဘာရလ်က္ ေက်နပ္မိေလသည္။ သက္ျပင္းခ်ကာ ေခါင္းတခါခါႏွင့္ထြက္သြားေသာ ဖခင္ကိုလည္း မွန္ေထာင့္တြင္ ရိပ္ခနဲ ျမင္လိုက္ရေသး၏။

ထိုေခတ္အခါက ကေလးမ်ားအေပၚတြင္ သိုင္းရုပ္ရွင္မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈမွာ အေတာ္ၾကီးမားလွသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တုိ႔ေနထိုင္ေသာ ရပ္ကြက္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ ရပ္ကြက္မ်ားမွ ကေလးမ်ားလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္သာလ်င္ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ရပ္ကြက္ အသီးသီး၊ အစုအသီးသီးမွ ကေလးတို႔သည္ သိုင္းဂိုဏ္းမ်ားကို အျပိဳင္ဖြဲ႔စည္းၾက၏။ အဆင္အျပင္အသံုးအေဆာင္၊ လက္နက္တို႔ကို လည္း သူ႔ထက္ငါ ဆန္းၾကယ္စြာ ဖန္တီးၾကကုန္ရာ မိဘေမာင္ဘြား တို႔၏ အရိုက္အႏွက္အၾကိမ္းအေမာင္းကို မခံရဘူး ေသာ ကေလးဟူ၍ မရွိၾကကုန္။ တစ္ခါတရံ သိုင္းဂိုဏ္းအခ်င္းခ်င္း ေဆာ္ႏွက္ၾကသည္မွာ အဝီစိပြက္သကဲ့သုိ႔တည္း။

တစ္ရက္တြင္ သိုင္းဂိုဏ္းခ်ဳပ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခုထားမိၾက၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ရပ္ကြက္ အလယ္၌ရွိေသာ မဟာေစတီဘုရားဝင္းေဘး ဓမၼာရံု၌ အခါအားေလ်ာ္စြာ သိုင္းဂိုဏ္းမ်ား စည္းေဝးၾကျပီးလွ်င္ သိုင္းပညာ ဖလွယ္ဖို႔ရန္တည္း။

တစ္ေန႔သ၌ ထရံကာ ဝါးခင္းေသာ ဓမၼာရံုအတြင္းတြင္ ဂိုဏ္းအသီးသီးမွ သိုင္းသမား သံုးဆယ္ခန္႔သည္ သိုင္းပညာ ဖလွယ္ ရန္စုေဝးေရာက္ရွိေနၾကေလသည္။ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္အသီးသီးသည္ ပဏာမ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားမ်ားကို အျပန္အလွန္ ေျပာဆို ၾကျပီးလွ်င္ လက္ရည္ေကာင္းေသာ မိမိတို႔ ဂိုဏ္းသားမ်ားကို ပြဲထုတ္ၾက၏။ ထိုေန႔တြင္ ပလက ကြင္းဂိုဏ္းမွ ျဗဲၾကီးဆိုေသာ ငနဲမွာ အေတာ္စြာရာ အျခားေသာ သိုင္းသမားမ်ားလည္း မယွဥ္ဝံ့ၾကေသာ အေျခအေနတြင္ ရွိေန၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ေရႊဟသာၤ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ကား အရွက္ရလ်က္ရွိေလသည္။

ခ်ဳပ္။ ။ “ငျဖိဳး မင္းယွဥ္ကြာ ျဗဲၾကီးကို..။”
ျဖိဳး။ ။ “ငါ့ ေျခေထာက္သံစူးလို႔ အလူးအလဲ ျဖစ္ေနတယ္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ရဲ႕။”
ခ်ဳပ္။ ။“ဒိုးေလးကေရာ ဘယ့္ႏွယ္လဲ။”
ဒိုး။ ။“သည္းခံပါ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္..ငါ က နာလံထ ခါစေလကြာ..မင္းသိပါတယ္။”
ခ်ဳပ္။ ။“ဒါျဖင့္ ေဂၚျပဴးကေရာ..။”
ျပဴး။ ။“ ငါ..ငါ အက်ၤ ီအသစ္ၾကီး ဝတ္လာလို႔ကြ..စုတ္သြားရင္ ငါ့အေမလက္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ သိသားနဲ႔။”
ခ်ဳပ္။ ။“ဖိုးပဲ က်န္ေသးတာေပါ့..။”
ပဲ။ ။“ငါ..ငါ..က..။” (ဖိုးပဲမွာ ပိုလီယိုေရာဂါသည္ကေလး ျဖစ္၏။)
ခ်ဳပ္။ ။“ေကာင္းပါေလ့ကြာ..ကိုင္း..ေမာင္းကြဲ တစ္ေယာက္ဟာ ေနာက္ဆံုးပဲ..။”

ကြ်ႏု္ပ္ကား ေရွာင္လႊဲရန္ အခ်က္ကို မေတြ႔ေခ်ျပီ။
ေမာင္းကြဲက အသင့္ေတာ္ဆံုးပါ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဟု ဝိုင္းတြန္းၾကေလရာ ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ျဗဲၾကီးကို မရဲတရဲ လွမ္းၾကည့္မိေလသည္။ ျဗဲၾကီးသည္ လူေကာင္ထြားသည္။ မိုက္ကန္းသည္။ သန္မာသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ကား အေကာင္ေသးသည္။ ခြန္အားမရွိ။

“ျဗဲၾကီးကို အကြဲတီးလိုက္စမ္းပါ ေမာင္ရာ..လုပ္ပါဟ။”
“ေမာင္းကြဲကြ၊ တစ္ေၾကာင္းဆြဲရင္၊ ေျမာင္းထဲေရာက္သြားမယ္..သားၾကီး မေၾကာက္နဲ႔..။”

ကြ်ႏ္ုပ္ဂိုဏ္းမွ ဂီလာန သိုင္းသမားမ်ားသည္ အတင္းေျမွာက္ပင့္ၾက၏။
ကြ်ႏ္ုပ္မွာ စိတ္ေလးေလးႏွင့္ပင္ ဓမၼာရံုအလယ္သို႔ ဝင္၍ရပ္ရေလသည္။ အျခားေသာ ဂိုဏ္းသားတို႔လည္း လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးၾကေလရာ စိတ္အနည္းငယ္ တက္လာ၏။ ျဗဲၾကီးကား မထီတရီျဖင့္ ကြ်ႏ္ုပ္ကို ၾကည့္ရႈေလရာ မ်ားစြာ မခံခ်င္ျခင္း ျဖစ္ေလ၏။ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္မ်ားမွ စည္းကမ္းမ်ား ေျပာျပျပီးေနာက္ သိုင္းသမားႏွစ္ဦးသည္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လ်က္ ဂါရဝ အျပန္ အလွန္ျပဳၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေနရာမွ သိုင္းကားမ်ားကို အမွတ္ရကာ ေဖာင္ဆြဲ (အကြက္ခင္း) ရန္ျပင္ ေလသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ေဖာင္ဆြဲေနစဥ္မွာပင္ ျဗဲၾကီး၏ ေျဖာင့္လက္သီးတစ္လံုးသည္ ကြ်ႏ္ုပ္မ်က္ႏွာ ဆီသို႔ စြတ္ရြတ္ျပီး ဝင္လာေလရာ မ်က္လံုးထဲတြင္ လြတ္လပ္ေရးေန႔က ေဖာက္ေသာ မီးရွဴးမီးပန္းမ်ားကို အျပံဳလိုက္ျမင္ လိုက္ရေလသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း မူးေဝသြားျပီး ေဒါသလည္းထြက္လာရာ ျဗဲၾကီးဗိုက္ကို ေခါင္းႏွင့္ေျပးတိုက္၍ ခါးကို ဖက္ေလ၏။ ျဗဲၾကီးသည္ ေနာက္သို႔ ႏွစ္လွမ္းခန္႔ဆုတ္ကာ ေတာင့္ခံျပီး ကြ်ႏု္ပ္ေက်ာကို တံေတာင္ႏွင့္ေထာင္း၍ ေျခကလိမ္ ခ်ိတ္ကာလွဲ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္လဲေသာအခါ နံၾကားကို ေျခေထာက္ႏွင့္က်ဳံးကန္ရာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္လိမ့္သြားျပီးေနာက္ မထႏိုင္ေတာ့ေခ်။

“ေဟး..ျဗဲၾကီးကြ…။”
“ျဗဲၾကီး ျဗဲၾကီး..ျဗဲၾကီး…ျဗဲၾကီး..။”
“ျဗဲၾကီးကို အကြဲတီးမယ္ဆိုကြ..ဟားဟား..။”
“တစ္ေၾကာင္းဆြဲရင္ ေျမာင္းထဲေရာက္မယ္ဆိုတဲ့ မင့္အေကာင္ ေမာင္းကြဲ ၊ တေစာင္းကေလး လွဲေနရပါေရာလားကြာ..ဟီဟီ..။”

၎တို႔၏ ေျပာင္ေလွာင္ေအာ္ဟစ္သံေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္မွာ နာက်င္ျခင္းထက္ ရွက္ရြံ႕ဝမ္းနည္းျခင္းက ပိုလာေလသည္။ ငါ သိုင္းပညာ အားနည္းလို႔ျဖစ္ရသည္။ ဇာတ္လမ္းထဲကဟာေတြ အတုခိုးတာထက္ တကယ့္သိုင္းပညာကို သင္ရေသာ္ ဒင္းတို႔ကို မႈန္႔မႈန္႔ေၾကေအာင္ ေခ်ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေတြးမိ၏။

ထိုေန႔မွစကာ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ သိုင္းက်မ္းမ်ားကို ရွာေဖြရာ ဗန္တိုဗန္ရွည္၊ သိုင္းေျပာင္းျပန္၊ ကရာေတး၊ ကြန္ဖူး အစရွိေသာ စာအုပ္မ်ားကို ဘၾကီး၊ ဘေထြး၊ ဦးၾကီး၊ ဦးေလးတို႔ထံမွာ တိတ္တဆိတ္ ရရွိေလ၏။ ထိုစာအုပ္မ်ားထဲမွာ အရုပ္မ်ားကို ၾကည့္ကာ ေလ့က်င့္ေသာ္လည္း ထူးျခားတိုးတက္ျခင္းမရွိေပ။ စာအုပ္ႏွင့္မသင္ပဲ တကယ့္ ဆရာႏွင့္သင္ၾကားမွ ရလိမ့္ မည္ဟု သေဘာပိုက္မိသျဖင့္ သိုင္းဆရာကို ရွာလ်က္ရွိ၏။

တစ္ေန႔တြင္ ကြ်ႏ္ုပ္လမ္းေလွ်ာက္လာရာ ရပ္ကြက္တြင္းမွ လူရႈပ္ကာလသား သံုးေယာက္ျဖစ္ေသာ ကိုထြန္းသြင္၊ ကိုျဖဴလံုး ႏွင့္ ကိုကရင္တို႔ လွမ္းေခၚၾကသျဖင့္ သူတို႔ထိုင္ေနရာ အုတ္ခံုနားသို႔ သြားမိေလသည္။

“အက်ဳိးေဆာင္မဲ့ ဖိုးေမာင္ကေလး..လာဦးကြယ္..။”
“ဘာတုန္းဗ်ာ..ခင္ဗ်ားတို႔က..။”
“ဒီစာကေလး ဂ်မ္းဘံုလက္ထဲ အေရာက္ပို႔ခဲ့စမ္းပါကြာ..မုန္႔ဝယ္ေကြ်းမယ္..။”
“ခုေတာ့ မပို႔ႏိုင္ဘူးဗ်ာ..သြားစရာရွိေသးလို႔။ ေနာက္ျပီး မမဂ်မ္းက ကြ်န္ေတာ့္ဆူလိမ့္မယ္..။”
“အမေလး ေမာင္ရာ..ဒီအရပ္ထဲက အပ်ဳိေတြအကုန္လံုး မင္းကို ထိန္းလာတဲ့လူခ်ည္းပါကြာ..မင္းကို အင္မတန္ခ်စ္ၾကပါတယ္။”
“ေအးလကြာ..မင္းလူပ်ဳိ မျဖစ္ေသးသ၍ ဘယ္အပ်ဳိ႕ျခင္ေထာင္လွန္ျပီး ဝင္အိပ္အိပ္ ကိစၥမရွိဘူးကြ..။”
“စာကေလးတစ္ေစာင္ေလာက္မ်ား စာဖြဲ႔မေနပါနဲ႔ေမာင္..။”
ထိုလူမ်ားမွာ ကြ်ႏ္ုပ္ကို မၾကာခဏ ေခ်ာက္ခ်ေသာသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မေပးလိုေခ်။
“ခု ဘယ္သြားမွာတုန္း..။”
“သိုင္းဆရာ အရွာထြက္ဖို႔ပါပဲ..။”
ထုိစကားၾကားေသာအခါ ၎တို႔အခ်င္းခ်င္းၾကည့္ကာ ျပံဳးျပီး –
“ဒါျဖင့္ ေမာင့္ လမ္းဆံုးျပီ မွတ္လိုက္ေတာ့ ..ျဖဴလံုးဟာ သိုင္းဆရာပဲကြဲ႔..။”
“ႏို႔..သူဘာသိုင္းတတ္သလဲ..။”
“ပုဆိုးကြင္းသိုင္း။”
ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ၎တို႔အနားမွ ခြာမည္ျပဳရာ လက္ကို ဆြဲထားၾက၏။
“ေနပါဦး ေမာင္ရာ..ပုဆိုးသိုင္းဆိုတာ အင္မတန္ နက္နဲတဲ့သိုင္းကြဲ႔..ဒႆဂီရီေတာင္ ဘြဲ႔ျဖဴပုဆိုးလက္နက္ ဆိုတာ ရွိတယ္မဟုတ္လားကြ..။”
“အာဠာဝက ပါဗ်ာ..။”
“ေအး..သူက ဒႆဂီရိကို ေရာင္းစားလိုက္တာ..မင္းမသိလို႔ပါကြယ္..ဟီဟိ..။”
“ကိုင္း တန္ၾကပါဗ်ာ..ကြ်န္ေတာ္သြားဦးမယ္..။”
“ကဲပါကြယ္..တို႔ကမင္းကို ကစားတာပါ။ တကယ့္သိုင္းဆရာကို တို႔သိပါတယ္ကြဲ႔။ စာကေလးသာ ပို႔ေပး။ မင္းကို တို႔ညႊန္မယ္..ဟုတ္ျပီလား။”
“အဟုတ္ပဲဆိုရင္..ကြ်န္ေတာ္စြန္႔ျပီး ပို႔ေပးပါမယ္။”
“အမေလး ၾကီးက်ယ္လို႔ေမာင္ရာ..။ေရာ့ စာကိုယူထားေခ်။”
“ဒီလို ဒီလို..တို႔မ်ား အေဖတို႔လက္ထက္က သိုင္းေလာကမွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခဲ့တဲ့ သိုင္းဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ရွိသကြဲ႕။ ခုေတာ့ ဇာတ္ျမွဳပ္ျပီး ေနရွာတယ္။”
“ဘယ္မွာတုန္း..။”
“မင္းတို႔အိမ္းနားက အသုပ္စံုဆိုင္မွာ ညေနေမွာင္ရင္ လာလာဝယ္တဲ့လူၾကီးေလ။ ဦးေအာင္ဘတဲ့ကြ။”
“ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်ာ..။”
“အဟုတ္ပါ ေမာင္ရာ..ခုေတာ့ ကြမ္းေလာင္းေက်ာင္းေဘး လမ္းၾကားထဲကသြားရင္ေရာက္တဲ့ သခၤ်ဳိင္းမွာ သုဘရာဇာ လုပ္ေနတယ္ကြ..။”
“အန္..သူက ဘာ..ဘာသိုင္းတတ္တာလဲ..။”
“အစံုေပါ့ကြာ..အဓိကကေတာ့ လွံသိုင္းပဲတဲ့ ေမာင္။ သူ႔ေခတ္အခါတုန္းက ဒီသိုင္းနဲ႔ပဲ အႏိုင္ယူခဲ့တာမ်ားသတဲ့။”
“ေၾသာ္..လံွသိုင္း..မဆိုးဘူး ။သင္မယ္..။”
“အမယ္မယ္..သူက မင္းလြယ္လြယ္သင္ေပးမယ္ မွတ္သလား..စမ္းၾကည့္ပါဦးေမာင္..။”

ထိုေန႔ညေနတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚ၌ထိုင္ကာ ဦးေအာင္ဘအလာကို ေမွ်ာ္လ်က္ရွိ၏။ ညေနေစာင္း၍ ေမွာင္ရီဖ်ဳိးဖ်အခ်ိန္တြင္ ဦးေအာင္ဘသည္ ပုလင္းတစ္လံုး ခါးတြင္ထိုး၍ စိုက္စိုက္လာေလသည္။ ကတံုးဆံေတာက္၊ အဝတ္မဲ့ေသာ ေက်ာျပင္ႏွင့္ အကြက္မေပၚေသာ ပုဆိုးတိုတိုဝတ္ထားေသာ အသက္ေျခာက္ဆယ္ခန္႔ ဦးေအာင္ဘသည္ အကယ္ပင္ သိုင္းဆရာ ၾကီးေပေလာ။ မၾကာမီ အသုပ္ထုပ္ကေလးဆြဲ၍ ဦးေအာင္ဘ ကြ်ႏု္ပ္အိမ္ေရွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ လာရာ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ေနာက္ မွ အသာကပ္၍ လိုက္ခဲ့ေလသည္။ အတန္ၾကာသြားမိေသာ္ ကြ်ႏု္ပ္လည္း အသံျပဳ၍ ေခၚရေလသည္။

“ဘၾကီး..ဘၾကီး..ခဏဆိုင္းပါဦးခင္ဗ်..ဘၾကီး။”
အဘိုးၾကီးလည္း ေဘးဘီတြင္ တစ္စံုတစ္ဦးမွ မရွိသျဖင့္ လွည့္ၾကည့္ေလသည္။
“ဟဲ့..ကေလး..ငါ့ေခၚသလား..ဘာကိစၥတုန္း..။”
“ဟို..ဟို..။” ကြ်ႏု္ပ္လည္း စကားမည္သို႔စရမည္ မသိသျဖင့္ ထစ္ေငါ့လ်က္ရွိသည္တြင္ –
“အသုဘကိစၥမ်ား ကေလးခိုင္းရသတဲ့လား..၊တယ္ခက္တဲ့ မိဘေတြ..။ မင္းဘယ္ကတုန္း ကေလး။”
“အသုဘ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး ဘၾကီးရဲ႕..ဟို..သိုင္း..သိုင္း..။”
“ဆိုင္းေတာ့ ဘယ္ပါလိမ့္မလဲ ေမာင္ရာ..ဒီလိုေပါ့။”
“မဟုတ္ပါဘူး..ဘၾကီးဆီမွာ သိုင္းသင္ခ်င္လို႔ပါဗ်..။”
“ၾကံၾကီးစည္ရာကြာ..။ငါ့ မလဲ ဘာသိုင္းမွ မတတ္ရပါလား..။”
“အမယ္..မကြယ္ပါနဲ႔ ဘၾကီးရာ..ကြ်န္ေတာ္ အကုန္သိျပီးပါျပီ။”
“ဟင္..ဘာသိတာတုန္းကြ။”
“ဘၾကီးက တစ္ခ်ိန္တုန္းက သိုင္းေလာကမွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ လွံသိုင္းဆရာၾကီး ဦးေအာင္ဘ ဆိုတာကိုေပါ့ ခင္ဗ်..။”

အဘိုးၾကီးသည္ ေခတၱမွ် ေတြေဝေငးေမာသြားေလရာ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ဟုတ္ျပီဟ ဟူ၍စိတ္၌ေတြးကာ အလ်င္အျမန္ ဒူးေထာက္၍ သိုင္းသင္ေပးရန္ေတာင္းဆိုေလသည္။ ဒူးေထာက္၍ အဘိုးၾကီးကို ေမာ္ၾကည့္ရာ ေကာင္းကင္တြင္ လဆန္း ေကြးကေလး အလင္းေနာက္ခံျဖင့္ အေပၚဝတ္မပါ၊ ရႈံ႕တြမဲညစ္ေသာ ကိုယ္၊ ဇရာေထာင္းေသာ မ်က္ႏွာကို ျမင္ရေလရာ ဟန္ျပီကြယ္..ရုပ္ရွင္ေတြထဲက ရြက္ပုန္းသီး သိုင္းဆရာၾကီးမ်ားဟာ ဒီလိုပဲဟု စိတ္၌အားရမိေလသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ေတာင္းပန္ေသာအားျဖင့္ ေခါင္းကိုငံု႔ကာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ဆုပ္၍ အသနားခံေလ၏။ အတန္ၾကာ၍ ေမာ့ၾကည့္ေသာ အခါတြင္ အဘိုးၾကီးသည္ ဝါးႏွစ္ျပန္မကေသာ အကြားအေဝးတြင္ သိုင္းကြက္နင္းကာ ေလွ်ာက္လ်က္ရွိသည္ကို ျမင္ရ သျဖင့္ ေနာက္မွ အသာကပ္လိုက္သြားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေဘး လမ္းၾကားမွတဆင့္ သခၤ်ဳိင္းဘက္ သို႔ဦးတည္လ်က္ရွိရာ ဆက္လိုက္ရ ေကာင္းႏိုး မေကာင္းႏိုးျဖင့္ ေဝခြဲမတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း အားတင္း၍ ဆက္လိုက္ျပန္ရာ မီးခြက္ကေလးမွိန္မွိန္ႏွင့္ သခၤ်ဳိင္းထိပ္ တဲအိမ္ကေလးေရွ႕သို႔ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ အသက္ငါးဆယ္ခန္႔ မိန္းမၾကီး တစ္ေယာက္ႏွင့္ အရြယ္စံုလူတစ္ခ်ဳိ႕၊ ကေလးတို႔ကို ေတြ႔ရေလရာ ဤတဲကေလး၌ လူအဘယ္မွ်ေနပါသနည္းဟု ေတြးကာ ေနေလ၏။

ခဏအၾကာတြင္ ဆူညံျပင္းထန္ေသာအသံမ်ားကို ၾကားရျပီးေနာက္ အဘိုးၾကီးလည္း တဲေရွ႕သို႔ခုန္ထြက္လာေလသည္။ အမ်ဳိးအမည္မသိေသာ သဗၺနံေပါင္းပစၥည္းမ်ားသည္ အႏွံ႔ျပားစီးမွ လြင့္ပ်ံထြက္လာ၏။ ကေလးမ်ား ေအာ္ဟစ္ငိုယိုသံႏွင့္ လူၾကီးမ်ား၏ အယုတၱ အနတၱ တစ္တစ္ခြခြ ဆဲဆို ေအာ္ဟစ္သံတို႔မွာ ကြ်ႏု္ပ္ကေလးဘဝ တေလွ်ာက္မၾကားဖူးေအာင္ ပင္ျဖစ္ေလသည္။ အဘိုးၾကီးကလည္း ျပန္လွန္ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆိုေလသည္။ အဘိုးၾကီးသိုင္းပညာထုတ္သံုးလွ်င္ က်န္သူမ်ား အသက္ဆံုးေတာ့ေလမည္ေလာဟု စိတ္ထဲ၌ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းႏွင့္ စူးစမ္းျခင္းသည္ တျပိဳင္နက္ေပၚေပါက္လာေလသည္။ အဲ..သူ႔ လွံသိုင္းမ်ား ထုတ္သံုးေတာ့မလား။ သူ႔လွံက ဘယ္မွာပါလိမ့္ကြယ္ဟု စဥ္းစားမိေသး၏။
ထို႔ေနာက္ အဘိုးၾကီးသည္ –

“ေဟ့ ..မင္းတို႔အားလံုး ဒါပဲထင္တယ္ကြ..။”

ဟုအသံနက္ၾကီးႏွင့္ေအာ္ကာ ပုဆိုးတိုတိုကို လွန္ျပေလေတာ့သည္။ ကြ်ႏ္ုပ္ကား လွန္သိုင္းကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ျပီ ျဖစ္ရကား အိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့ေလေတာ့သည္။

ေနာက္တစ္ေန႔ ကိုထြန္းသြင္တို႔ႏွင့္ေတြရာ –
“ေဟ့..ဘယ့္ႏွယ္လဲကြယ္ စာပို႔ျပီးသြားပလား..။”
“ျဖဲပစ္လိုက္ျပီ။”
“အယ္..တို႔ကျဖင့္ အေကာင္းနဲ႔ သိုင္းဆရာၾကီးေတာင္ညႊန္ျပရေသး..မင္းလုပ္ပံု ေကာင္းသလားကြယ္။”
“ေကာင္းတယ္..ေကာင္းတယ္..။ဘာသိုင္းဆရာၾကီးလဲ..အလကား အမူးသမားၾကီး..။”
“သူ႔လွံသိုင္းမ်ား မင္းမေတြ႔ေသးလို႔ပါကြယ္..။”
“ေတြ႔ျပီးျပီ..။”
“ႏို႔ စြံရဲ႕မဟုတ္လားကြ..ဟားဟား..။”
“သူ႔လွံၾကီးကျဖင့္ သံေခ်းတက္လို႔ မဲတံုးရႈံ႕ေခြေနျပီ..။”

၎တို႔သံုးေယာက္၏ အသက္ထြက္ခမန္း ရယ္ေမာသံသည္ ျဗဲၾကီးႏွင့္ ေဆာ္ႏွက္တုန္းကထက္ပင္ နာက်င္လွေပသည္ဟု စိတ္ထဲတြင္ ဝမ္းနည္းစြာ ေတြးမိေလသတည္း။

About ေမာင္ဘလိူင္

has written 132 post in this Website..