“က်ေနာ္ဓါတ္ဖမ္းသမား” (၅)

(ဓါတ္ဖမ္းသူနဲ႔ဓါတ္ၾကည္႔သူ)

1 ျပန္မရနိုိင္ေတာ႔တဲ႔ထုံးသကၤန္းနဲ႔ေကာင္းမူေတာ္ေစတီ

1 ျပန္မရနိုိင္ေတာ႔တဲ႔ထုံးသကၤန္းနဲ႔ေကာင္းမူေတာ္ေစတီ

အရင္က ဓါတ္ပုံေတြဘာလုိ႔မတင္ၾကသလဲဆုိတာကေတာ႔ ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။

ပထမ အခ်က္က ေဖစ္ဘုတ္ဆုိတာ ရွယ္ခ်င္သလုိရွယ္ လုပ္ခ်င္သလုိလုပ္လုိ႔ရတဲ႔ေနရာျဖစ္ေနပါတယ္။

ဓါတ္ပုံတစ္ပုံဆုိတာက  အခ်ိန္ ၊ေငြေၾကး၊ဖန္တီးမူ႔အတတ္ပညာနဲ႔စိတ္ခံစားမူ႔ တုိ႔ေပါင္းစပ္မွရလာနုိင္တဲ႔

အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

အဲေတာ႔ ကိုယ္အပင္ပန္းခံရုိက္ထားတဲ႔ ပုံေလးတစ္ပုံကုိ အလြယ္တကူ ယူျပီး

ကိုယ္႔ နာမယ္ကုိယ္ ခပ္တည္တည္ျပန္ေရးတဲ႔သူေတြ လက္ထဲေရာက္သြားမွာကိုေတာ႔

ဘယ္ဓါတ္ဖမ္းသူမွ အျဖစ္မခံခ်င္ပါဘူး။

အဲေတာ႔ ဓါတ္ဖမး္ဆရာအစစ္ေတြက ေဖစ္ဘုတ္မွာ ပုံမတင္ၾကပါဘူး။

ဒုတိယအခ်က္က ျပဳိင္ပြဲ ၀င္ မ၀င္ ဆုိတာနဲ႔ဆုိင္ပါတယ္။

က်ေနာ္သိသေလာက္ ဟုိအရင္က ဓါတ္ဆရာၾကီးမ်ားက

ကိုယ္ဓါတ္ဖမ္းခဲ႔တဲ႔ ေနရာကို အလြယ္တကူျပေလ႔မရွိပါဘူး။

ျပဳိင္ပြဲ၀င္ဓါတ္ပုံဆုိတာ သူမ်ားထက္ ထူးေန သာေနဘုိ႔ လုိတယ္ေလ။

ဒီေတာ႔ ျပဳိင္ပြဲ၀င္မယ္႔ ဓါတ္ပုံ ကုိ လူေတြၾကားမွာအလြယ္တကူခ်မျပဘူး။

ျမင္ဘူးေတြ႔ဘူးျပီးသား ပုံဆုိရင္ အကဲျဖတ္မယ္႔ ဒုိင္ရဲ႕စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္နုိင္မွာမဟုတ္ဘူးလုိ႔

ယူဆထားၾကလုိ႔ပါဘဲ။

ဒီေတာ႔ျပဳိင္ပြဲ၀င္မယ္စိတ္ကူးရွိသူက ေဖစ္ဘုတ္မွာ ပုံ မတင္ပါဘူး။

တကယ္လုိ႔ မ်ား တင္ ခဲ႔ ရင္လဲ သူ သိပ္စိတ္တုိင္းမက်တဲ႔ပုံကို သာတင္ၾကပါတယ္။

သူၾကဳိက္တဲ႔ ျပဳိင္ပြဲ၀င္မယ္ ဆုံးျဖတ္ ထားတဲ႔ ပုံေတြကို မတင္ဘဲ

“ဥ” ထားတတ္ၾကပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔လုိ ရုိက္သမွ်တင္သူေတြကေတာ႔ ဘာမွ ဥ ထားစရာမလုိသလုိ

ဥ ထားစရာလဲမရွိေတာ႔ အကုန္ တင္တာပါဘဲ။

အဲလုိ တင္ခ်င္သလုိတင္တဲ႔အခါမွာေတာ႔ ဓါတ္ပုံဂရုေလးေတြက

အက္ဒမင္ေတြက တစ္ရက္ ဘယ္ႏွစ္ပုံထက္ ပုိမတင္ရ ဆုိ ျပီး ကန္႔သတ္ယူ

ရတဲ႔ အထိက တင္အားေကာင္းၾကပါတယ္။

က်ေနာ္အထင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔ေဖစ္ဘုတ္မွာ

ဓါတ္ပုံ ဂရုေလးေတြ အားေကာင္းေမာင္းသန္နဲ႔၀င္လာၾကတယ္လုိ႔

ထင္မိပါတယ္။

2 ထန္းညီေနာင္က လဲ တစ္ပင္ မရွိေတာ႔ဘူး

2 ထန္းညီေနာင္က လဲ တစ္ပင္ မရွိေတာ႔ဘူး

ေကာ္နက္ရွင္ကလဲ အရင္ကထက္စာရင္ ေကာငး္ေတာ႔

ကိုယ္႔ေ၀ါေပၚမွာလဲ စိတ္တုိင္းက်တင္လုိ႔ရ။

တယ္လီဖုနး္ေစ်းေတြက လဲ က်လာေတာ႔ လူတုိင္း လက္ကိုင္ဖုန္း  ကိုင္နုိင္ပါတယ္။

ဒီေတာ႔ လူတုိင္းနီးပါး ေရာက္တဲ႔ေနရာမွာ ဓါတ္ပုံရုိက္လာနုိင္ပါတယ္။

ရုိက္ေပးမယ္႔သူ႔မရွိလဲ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ရုိက္လုိ႔ရတဲ႔ဖန္ရွင္ေတြပါလာပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ေဖစ္ဘုတ္မွာ ဓါတ္ပုံေတြ လူတုိင္းနီးပါးတင္လာၾကပါတယ္.။

အရင္ကရုံးမွာ အိမ္ မွာ အင္တာနက္ခ်ိတ္ထားမွသား သုံးလုိ႔ရပါတယ္။

အခုေတာ႔ လက္ကုိင္ဖုနး္နဲ႔အင္တာနက္ခ်ိတ္ထားလုိ႔ ရေနေတာ႔

အခ်ိန္မေရြးေနရာမေရြး အြန္လုိင္း၀င္လုိ႔ ရေနပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က မႏၱေလးျမဳိ႔မွာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၀ိုင္ဖုိင္လႊင္႔ေပးပါတယ္။

ဟုိးအရင္က မန္းေလးမွာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဖြင္႔မယ္ဆုိရင္ စေလာင္းရွိမွ ပရီးမီးယားလိ္ဂ္

ေဘာလုံးပြဲျပမွ ဆုိင္လူစည္ပါတယ္။

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔ ၀ုိင္ဖုိင္ရွိမွ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္လူစည္ပါတယ္။

ေနာက္ကိုယ္႔ေနတဲ႔အလုပ္နားအိမ္နားမွာ ဟုိတယ္ေတြအငး္ေတြရွိရင္လဲ

ကိုယ္က ၀ိုင္ဖုိင္ကပ္သုံးလုိ႔ရပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ေဖစ္ဘုတ္သုံးတဲ႔လူ အရည္အတြက္မ်ားလာသလုိ ဓါတ္ပုံခ်စ္သူေတြလဲ မ်ားလာပါတယ္။

အဲေတာ႔ ေဖစ္ဘုတ္ေပၚမွာတစ္ရက္ တစ္ရက္ တင္လုိက္တဲ႔

ဓါတ္ပုံေတြ “နဲဘူးၾကီး” လုိ႔ေတာင္ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ဟုိးလြန္ခဲ႔တဲ႔ နွစ္မ်ားစြာက လမး္ေဘးမွာရပ္ျပီးဓါတ္ပုံရုိက္ဘုိ႔ဆုိတာ သာမန္လူတစ္ေယာက္အဖုိ႔

မလြယ္လွပါဘူး။

3 မန္းေလးက က်ဳံးနံေဘးဘက ပန္းျခံ မန္းသီတာဥယ်ာဥ္ဆိုငး္ဘုတ္

3 မန္းေလးက က်ဳံးနံေဘးဘက ပန္းျခံ မန္းသီတာဥယ်ာဥ္ဆိုငး္ဘုတ္

ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မူ႔ ေတြမ်ားလွတဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မူ႔ေအာက္မွာ

ဓါတ္ပုံရုိက္တာလဲျပႆနာတစ္ခုလုိျဖစ္ေနလုိ႔ပါဘဲ။

ဟုိေနရာဓါတ္ပုံမရုိက္ရ ဒီေနရာမွာဓါတ္ပုံမရုိက္ရ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြမ်ားလွသလုိ

တစ္ခါတစ္ခါ ကံမေကာငး္ရင္ေခၚျပီးစစ္တာရစ္ ခံရတတ္ပါတယ္။

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔အရင္ကထက္စာရင္ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာဓါတ္ပုံရုိက္လုိ႔

ရသြားတယ္ဆုိေတာ႔ ဓါတ္ဖမ္းသမားမ်ားစိတ္ေပါ႔ပါးစြာနဲ႔ဓါတ္ဖမ္းလုိ႔ရလာပါတယ္။

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔ ကင္မရာ အၾကီးအလတ္အငယ္နဲ႔ဓါတ္ဖမ္းသူေရာ

ဖုန္းနဲ႔ဓါတ္ဖမ္းသူကုိပါ ေနရာအႏွံ႔မွာေတြ႔လာရေတာ႔ ျမန္မာျပည္မွာ

ဓါတ္ခ်စ္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမွန္းသိရပါတယ္။

တကယ္ေတာ႔လဲ ဓါတ္ပုံတစ္ပုံဟာ အစားျပန္မရနုိင္တဲ႔အခ်ိန္တစ္ခုရဲ႕

မေျပာင္းလဲနုိင္တဲ႔မွတ္တမ္းတစ္ခုပါဘဲ။

ဟုိအရင္က ရုိက္ခဲ႔တဲ႔ဓါတ္ပုံအေဟာင္းေလးတစ္ပုံက

ၾကည္႔မိသူတစ္ေယာက္အတြက္ အေတြးေတြအမ်ားၾကီးေပးနုိင္ပါတယ္။

ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးျခင္း

တမ္းတသတိရျခငး္

လြမ္းဆြမ္းေၾကကြဲျခငး္စတဲ႔ ရသေတြကိုေပးနုိင္စြမ္းရွိတာအမွန္ပါဘဲ။

က်ေနာ္ကင္မရာအေသးေလးနဲ႔ ရုိက္လာတဲ႔ပုံေတြေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။

ရွမး္ေလးကြ်န္းေတာင္သမန္အင္း ေရႊၾကက္ယက္ အင္း၀ စစ္ကုိင္းေတာင္ ေအာင္ပင္လယ္

ေဂါ၀ိန္ ကြ်ဲစြန္း မရမ္းျခံ စတဲ႔ ဧရာ၀တီျမစ္ကမး္နံေဘးေနရာအနွ႔ံပါဘဲ။

က်ေနာ္ဓါတ္ပုံရုိက္မွန္းသိေတာ႔ နယ္ကလာတဲ႔ ဓါတ္ဖမး္ဆရာေတြ

မနး္ေလးကိုလာရင္လဲ လုိက္ပုိ႔ေပးရေတာ႔ မေရာက္တဲ႔ေနရာခပ္ရွားရွားပါဘဲ။

ေနာက္ မနး္ေလးမွာရွိတဲ႔မိတ္ေဆြမ်ားကလဲ အဖိတ္ေန႔ေရာက္ျပီဆုိတာနဲ႔

“ကိုေပါက္ နက္ျဖန္ဘယ္သြားမွာလဲ” ဆုိ ျပီးခ်ိန္းၾကပါတယ္။

မနက္ေစာေစာထသြားတဲ႔အခါသြား

ညေနေစာင္းသြားတဲ႔အခါသြား

အဲလုိသြားၾက လာၾက နဲ႔ေပ်ာ္စရာအေတာ္ေကာင္းခဲ႔ပါတယ္။

က်ေနာ္နဲ႔အတူသြားတာမ်ားသူကေတာ႔ ကိုိစိန္ေသာ႔

က်ေနာ္ခ်စ္ေသာျမဳိ႔  နဲ႔ ေတာင္သမန္အငး္ပုိင္ၾကီးတုိ႔ပါဘဲ။

ကြ်န္ေတာ္နဲ႔တြဲျပီးဓါတ္ပုံရုိက္ၾကသူအားလုံးက ကင္မရာအၾကီးကိုင္ၾကပါတယ္။

က်ေနာ္ကေတာ႔ လက္စြဲေတာ္ ကင္ႏြန္ေပါက္စနေလးနဲ႔ ရုိက္တာေပါ႔။

ဒါေပမယ္႔ လညး္ အတူသြားၾကတဲ႔လူေတြအားလုံးက

က်ေနာ္ကင္မရာအေသးကိုင္လုိ႔ ဆုိျပီး ႏွိမ္႔ခ်တာ ခြဲဲျခားတာမ်ဳိးမရွိခဲ႔တာအမွန္ပါဘဲ။

ေနရာတစ္ခုေရာက္ျပီဆုိရင္ ကိုယ္႔ အျမင္ ကိုယ္႔အေတြး နဲ႔ ကိုယ္႔စိတ္ၾကဳိက္ရုိက္ၾက။

ရုိက္ျပီးႏွက္ျပီးလုိ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာနားၾကျပီဆုိမွ သူ႔ပုံ ကိုယ္႔ ပုံ အျပန္အလွန္ျပၾကပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ က်ေနာ္႔ကင္မရာအေသးနဲ႔ရုိက္တဲ႔ပုံေတြက သူတုိ႔ပုံေတြေလာက္ၾကည္လင္

ျပတ္သားမူ႔ မရွိတာကို သြားေတြ႔ရပါတယ္။

5အေဖာ္မဲ႔သြားတဲ႔ထန္းပင္

5အေဖာ္မဲ႔သြားတဲ႔ထန္းပင္

ကုိစိန္ေသာ႔  ကုိဒီအေၾကာငး္ေျပာမိတဲ႔အခါ

သူေျပာတာ သိပ္ရွင္းပါတယ္။

“ကင္မရာအၾကီးနဲ႔အေသးရဲ႕ စြမး္ေဆာင္မူ႔ျခငး္ကြာေတာ႔ ပုံထြက္လဲကြာမွာအမွန္ပါဘဲ”တဲ႔။

ဒီေတာ႔ က်ေနာ္စိတ္ထဲမွာ ကင္မရာ အၾကီးလုိခ်င္တဲ႔စိတ္က ျပင္းျပလုိ႔လာပါတယ္။

အၾကီးနဲ႔သာဆုိရင္ ငါ႔ ပုံေတြဒီထက္လွမွာလုိ႔ စိတ္ထဲမွာအျမဲထင္ေနမိပါတယ္။

တုိက္ဆုိင္စြာဘဲ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာေတာ႔ က်ေနာ္ ကင္မရာအၾကီးနဲ႔

ေရစက္ဆုံဘုိ႔ အတြက္ လမး္စေပၚလာပါေတာ႔တယ္။

5ေရႊအဆင္းနဲ႔ေကာင္းမူ႕ေတာ္

5ေရႊအဆင္းနဲ႔ေကာင္းမူ႕ေတာ္

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

2-6-2015

 

 

ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1570 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။