ကေန႕ေန႕လည္က စကားေကာင္းၾကတယ္…

ဓါတ္ပံုနဲ႕ ပါတ္သတ္လို႕ပါ…

မက္ခရိုေတြ ေဆးထိုးတာနဲ႕ ပါတ္သတ္ျပီး ေမးၾက တယ္ဆိုပါေတာ့…

က်ေနာ္လည္း သည္ရက္ပိုင္း ဒါေတြခ်ည္း လွိမ့္ ရိုက္ေနတာကိုး..

အဲ … တခုေတာ့ စကားခံပါရေစ မက္ခရိုက က်ေနာ္ အႏွစ္သက္ဆံုး အမ်ိဳးအစားမဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ…

(ထသြားထလာ အရိုက္ျဖစ္ဆံုးမို႕ အရိုက္မ်ားေနတာပါ)

 

၁။ Macro ရိုက္မယ္ ဆိုရာ၀ယ္

အထူးသျဖင့္ေတာ့ ရာသီစာလည္းျဖစ္ေနတဲ့ ပန္းေတြေပါ့ဗ်ာ… ရိုက္ေတာ့ႏွက္ေတာ့မဟဲ့ ဆိုရင္ေပါ့။

စံပါယ္ပန္းဗ်ာ … စံပါယ္တရံုလံုးမွာ အသီးသီး ပြင့္ေနတာကို ျပခ်င္တာလား … ဒါဆို ရွင္းပါတယ္

ရိုးရိုး ဓါတ္ပံုရိုက္တဲ့နည္းနဲ႕ ရိုက္ရံုေပါ့…။ အဲ .. တပြင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တခက္ေသာ္လည္းေကာင္း ကြက္ျပီး ျပခ်င္တာမ်ိဳး

ဆိုရင္ေတာ့ macro ရိုက္ပါလို႕ ေျပာရမယ္ဗ်….။

 

ပန္းမွ မဟုတ္ပါဘူး… ျပခ်င္တဲ့ subject တခုကို background ကေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္တည္မႈ သက္သက္ဆြဲထုတ္ခ်င္ရင္ေသာ္လည္းေကာင္း

macro ရိုက္ေလ့ရွိပါတယ္..။ ဆိုပါစို႕ … ဘိလိယက္ဘုတ္ေပၚမွာ ကိုယ္ထိုးမယ့္ ေဘာလံုးတလံုးကလြဲရင္ အကုန္လံုး ၀ါးေနေအာင္တို႕….

လက္၀တ္ရတနာတခုခုကို ကိုယ္ျပခ်င္တဲ့ ေက်ာက္ျမက္ကလြဲရင္ က်န္တာအကုန္ ေဘးက ခပ္၀ါး၀ါးနဲ႕ ၀န္းရံတာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္တို႕….

ဟင္းပြဲ တပြဲ ရဲ႕ အဓိက ပါ၀င္ပစၥည္း စသည္တို႕ေပါ့ဗ်ာ….

မက္ခရို ရိုက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ိဳးစံု ရွိပါလိမ့္မယ္။ မက္ခရို ရိုက္နည္းလည္း အမ်ားၾကီး ရွိတယ္…

အဲ… မက္ခရို ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္မွာေတာ့ ရည္ရြယ္ရင္း တခုပဲ ရွိေလရဲ႕…။

ကိုယ္ျပခ်င္တာ… (ထင္ရွားေအာင္ျဖစ္ေစ ၀ါးေအာင္ျဖစ္ေစ) သီးျခားေပၚလြင္ေရးက အဓိက ပါပဲ။

 

၂။ Macro ရိုက္ဖို႕

ဟုတ္ကဲ့ မက္ခရို ရိုက္ပါျပီတဲ့… ဒဂၤါးျပားတျပားကို ဖရိန္တခုလံုးစာအျပည္ ့ နီးပါး ယူျပီး အဲ့သည့္ ဒဂၤါးျပားေပၚက အေရးအေၾကာင္းေတြ

အေသးစိတ္ေပၚလြင္ေအာင္ ရိုက္တဲ့ ဓါတ္ပံုမ်ိဳးလို႕ အၾကမ္းဖ်ဥ္း မွတ္ၾကည့္ဗ်ာ..။ (သည္စာသားကို အမွန္တရားလို႕ က်ေနာ္မေျပာပါ… အၾကမ္းဖ်ဥ္းသိေစခ်င္တာပါ)

သည္အရြယ္ေလာက္ရွိတဲ့ ပန္းပြင့္တို႕ ပစၥည္းတို႕ ကို သူ႕ခ်ည္းျပတ္ေစ က်န္တာ၀ါးေစ ရိုက္တဲ့ နည္းကို ဆိုလိုပါတယ္…။

ခက္ခဲသလားဆိုေတာ့ မခက္ခဲပါဘူးဗ်…။ နည္းစနစ္ေတာ့ နည္းနည္း လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္…။

သည္ေနရာမွာ ပထမအခ်က္ အေနနဲ႕ အိမ္သံုး (compact & phone ) ကင္မရာေတြနဲ႕ SLRs ေတြ ခြဲေျပာရပါလိမ့္မယ္…။

 

အိမ္သံုးကင္မရာေတြေရာ မက္ခရို ရိုက္လို႕မရဘူးလား ဆိုေတာ့ ရပါတယ္။ မက္ခရို ရိုက္တဲ့ mode ေတြ သီးျခားပါပါတယ္။

သည္လို sign နဲ႕ ကိုယ္စားျပဳျပီး ေဖာ္ျပေလ့ရွိတယ္။

COOLPIX-Macro-Art-web

 

SLRs ေတြမွာေတာ့ Macro lens ေတြ သီးျခား ထြက္ရွိျပီးေတာ့ ဒါေတြသံုးျပီး ရိုက္ႏိုင္သလို

သာမန္ utility Lens ေခၚတဲ့ normal lens ေတြနဲ႕လည္း Macro ရိုက္လို႕ ရတယ္ ဆိုတာပါပဲ။

သည္ေနရာမွာ ထပ္ျဖည့္ျပီးေျပာခ်င္တာက Macro ရိုက္တယ္ဆိုရာမွာ သီးျခား ခရီးသြားဖို႕ ေနရာ ပစၥည္း ဒါမွမဟုတ္ အလင္းေရာင္

စသည္ထက္စာရင္ ကိုယ္ျပခ်င္ေသာ ျဖတ္ခ်င္ေသာ ပံုရိပ္ (လက္တကမ္းက အနီးအနားက ) အရာေတြကို ျမင္ေလ့ျမင္ထမရွိေလာက္မယ့္

ရႈေထာင့္မ်ိဳးက တင္ျပရတာမို႕… အေတာ္ ၀န္က်ဥ္းျပီး လက္တကမ္းရိုက္ကူးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို အထူးျပဳ ကိရိယာေတြ တကယ္ေတာ့

မလိုအပ္ဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္က အားျဖည့္ျပန္သမို႕ ပိုျပီး ေခတ္စားတယ္ ေျပာပါရေစ။

(Limit ေတြေတာ့ ရွိသေပါ့ဗ်ာ …ေကာ္မာရွယ္ ေဘဘုတ္တခုအတြက္ေတာ့ ရွိတာနဲ႕ ရိုက္မျဖစ္ဘူးေပါ့)

f-stop-depth-of-field-001

 

 

ဒုတိယအခ်က္
ေကာင္းျပီ မက္ခရိုဆိုတာ အေသးေလးကို အၾကီးခ်ဲ႕ရိုက္တာပါကြာလို႕ အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာမယ္ဆို ေျပာႏိုင္တယ္။

သည္ေတာ့ မွန္ဘီလူးခံုး မွန္ဘီလူးခြက္ .. physics ရဲ႕ သေဘာတရားေတြ ပါ၀င္လာသဗ်။

အားလံုးသိျပီးသားပါ… လကၡဏာၾကည့္တဲ့ မွန္ဘီလူးခံုးကို (ဘယ္ကင္မရာမဆို) ကင္မရာေရွ႕ခံထားျပီး ရိုက္လို႕လည္း ရသဗ်။
ေအာက္မွာ ေျပာမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြ နဲ႕ ပါတ္သတ္ျပီး မွန္ဘီလူးခြက္ နဲ႕ ပန္းေတြ ေလ်ာက္ၾကည့္ၾကည့္ရင္ကို မက္ခရို ဘယ္လိုရိုက္မလဲဆိုတာ

အိုင္ဒီယာ ရပါတယ္ဗ်ာ…။

(စကားခ်ပ္။ ။ မွန္ဘီလူးခုံးက မက္ခရိုအတြက္သံုးမယ္ဆိုရင္ မွန္ဘီလူးခြက္ ကေရာ … ဟုတ္ကဲ့ …wide angles အတြက္ အသံုး၀င္ပါသဗ်)

DSLRs မွာ macro lens မ၀ယ္ဘဲနဲ႕… reverse ring ေသာ္လည္းေကာင္း extensor tubes ေသာ္လည္းေကာင္းသံုးျပီး

manual focus နဲ႕ macro ေတြ ရိုက္ႏိုင္ပါေသးတယ္…။ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ကေတာ့ အေျခအေနအခ်ိန္အခါလိုက္ျပီး မ်ိဳးစံုရွိပါတယ္…။

ဥပမာ ညဘက္ မီးေရာင္ေတြၾကား အဆင္မေျပတာတို႕ ပုစဥ္းရင္ကြဲလို လိပ္ျပာလို ျငိမ္မေနတဲ့ အေကာင္ေတြ ရိုက္ရခက္တာမ်ိဳးတို႕ေပါ့…။

(မဟုတ္ရင္ ဘယ္သူမွ macro lens ကို တခုတ္တရ၀ယ္မယ္မဟုတ္ပါ)

still life အတြက္ေတာ့ DIY ေတြနဲ႕ ရိုက္လို႕ ရပါရဲ႕…. (to a certain limit အထိေပါ့)

ဒါေပမယ့္ macro lens ၀ယ္တာ တဖက္မွာ လူရိုက္ဖို႕အတြက္ (အခ်ိဳ႕ေသာ အေနအထာေတြမွာ အသံုး၀င္ေၾကာင္း) ထည့္ေရးဖို႕ ေမ့က်န္ေနပါသည္။
၃။ hello Macro!

ရွိတဲ့ ကင္မရာနဲ႕ စရိုက္ၾကည့္မယ္ ဆုိပါေတာ့…hello Macro!

ကင္မရာတိုင္းနီးနီး ရိုက္လို႕ရေပမယ့္ တခုေလး သတိခ်ပ္ရမွာက အနီးဆံုး focus ျဖတ္ႏိုင္မယ့္ အကြာအေ၀းပဲ…

သည္အေၾကာင္း ေအာက္က ပံုမွာပါပါတယ္။

သတိျပဳေစခ်င္တာတခုက လူမ်က္လံုးအေၾကာင္းပါ..။

ကိုယ့္လက္ဖ၀ါးေပၚက လကၡဏာအေရးအေၾကာင္း လက္ေထာင္ျပီး ျပန္ၾကည့္ၾကည့္..။

ဘယ္ႏွလက္မ ထက္ပိုနီးသြားရင္ မ်က္စိေတာင္ focus မျပတ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာ သိရပါလိမ့္မယ္..။

သည္သေဘာပဲ…။ သည္ေတာ့ ကိုယ့္ ကင္မရာ (လန္းစ္) ရဲ႕ အနီးဆံုး ယူရိုက္ႏိုင္တဲ့ focus ကို သိဖို႕လိုပါတယ္…။

မသိရင္ မန္ႏ်ဴရယ္ဖတ္ပါ… သိရင္လည္း နီးသကြ ေ၀းသကြာ ဆိုျပီး စိတ္ပ်က္စရာမရွိပါ..။

ကင္မရာ (လန္းစ္) ရဲ႕ အရည္အေသြးဆိုတာ အနီးဆံုး ယူရိုက္ႏိုင္တာ မရိုက္ႏိုင္တာ တခုတည္းအေပၚမတည္မီလို႕ပါပဲ။

အနီးဆံုး ဘယ္ေလာက္ ထားရိုက္လို႕ရမယ္ ဆိုတာကို သိရင္ ေနာက္တခုက Focal plane အေၾကာင္းပါပဲ…။
၄။ Focal Plane

သည္ကိစၥကေတာ့ နည္းနည္း ဥပမာေတြ ျဖည့္စြက္ျပီး ေျပာပါရေစ။

IMG_8520

 

အေပၚပံုက က်ေနာ့္ final image ပါ…

macro ကို f/2.8 နဲ႕ ရိုက္ထားပါတယ္…။

(normal lens ေတြနဲ႕လည္း ရလာဒ္ သိပ္မကြာနဲ႕ ပံုထြက္မ်ိဳး ရပါတယ္)

ရိုက္ထားတာေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး…. အခု သံုးေနတဲ့ ပီစီ ေရွ႕က ထိုင္ခံုေပၚ

ေဘာင္းဘီတထည္ တင္ျပီးရိုက္လိုက္တာရယ္။

ၾကယ္သီး က လြဲလို႕ က်န္တဲ့ ဧရိယာေတြ ၀ါးေနမွာ ျမင္၇ပါလိမ့္မယ္။

အေသးစိတ္ေျပာရရင္ ကင္မရာနဲ႕ ၾကယ္သီး ထက္နီးတဲ့ ေဘာင္းဘီ ခါးနားးက ေနရာေတြ (near) ေရာ

ၾကယ္သီးကေနလြန္လို႕ ေအာက္ဘက္ေတြပါ (far) ၀ါးေနတာျမင္ရပါလိမ့္မယ္။

ေျပာခ်င္တာက သည္တေနရာေလးပဲ ကြက္ျပီး focus ျဖတ္ထားတာကို ဆိုလိုခ်င္ပါတယ္…။

ေသခ်ာၾကည့္ရင္ ၾကယ္သီးတခုပဲလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်…။

ေအာက္ကပံုမွာ ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္… ၾကယ္သီးနဲ႕ တတန္းတည္း ရွိတဲ့ …

ဂ်င္းေဘာင္းဘီ အသားေတြမွာ ဖိုးကပ္စ္ ျပတ္ေနတဲ့ ေနရာလမ္းေၾကာင္းတေလ်ာက္ကို….

ဆိုလိုခ်င္တာ မ်ဥ္းနီသားထားတဲ့ ကန္႕လန္႕ျဖတ္လမ္းေၾကာင္းေလးတေလ်ာက္ပဲ ဖိုးကပ္စ္ ျပတ္ျပီး

က်န္တာ ၀ါးေနတာကို ျပခ်င္တာပါ….။

FP

အဲ့ဒါကိုပဲ focal plane လို႕ ေခၚဆိုပါတယ္…။ focus ျပတ္ေနေသာျပင္ညီေပါ့…

(ကင္မရာမွ ၾကယ္သီးနဲ႕ ထပ္တူ တူညီစြာ ကြာေ၀းေသာ ေနရာမ်ား focus ျပတ္သေပါ့ဗ်ာ)

ဒါကိုပဲ focal plane လို႕ ေခၚသဗ်…။

အဲ … အႏွီ focal plane က ဘယ္ေလာက္ အနံက်ဥ္းမယ္ က်ယ္မယ္ကေတာ့

ဆိုင္ရာ f-number နဲ႕ပဲ ပတ္သတ္ပါတယ္…။

သည္အေနအထားကို အနီးဆံုးဥပမာ ေပးရရင္ေတာ့ သတင္းစာတေစာင္ကို ၾကမ္းျပင္ေပၚပစ္ခ်ပီး

အေပၚစီးကေန မိုးျပီး ရိုက္ စာတပိုဒ္မွာ ၁-၂ေၾကာင္းေလာက္ပဲ ဖိုးကပ္စ္ ျပတ္ က်န္ အေပၚနဲ႕ ေအာက္ ၀ါးေအာင္

ရိုက္ၾကည့္ရင္ သိသာပါရဲ႕…။

dof_intro2
တခုေတာ့ ရွိတယ္… အဲ့ဒါက သတင္းစာ ေက့စ္ နဲ႕ ဂ်င္းပင္န္ ေက့စ္ ထပ္တူလုပ္မရတာပါ…။

ၾကယ္သီးက အန္ဂယ္ေဘယ္ေလာက္ ေစာင္းေနမယ္. .. ကိုယ္က ပင့္ရိုက္သလား ငံု႕ရိုက္သလား.. ဆိုတာေပၚမူတည္ျပီး

focal plane အေရြ႕ကရွိေနပါတယ္…။ ေျပာရရင္ ၾကယ္သီးက ေဘာင္းဘီကိုယ္သားကေနထိုးထြက္ေနတဲ့အပိုင္းျဖစ္ျပီး

သူနဲ႕ plane တူပါတယ္ ဆိုတဲ့ ေဘာင္းဘီအသားက ေရျပင္တညီတည္း ျဖစ္မေနတာကို ဆိုလိုခ်င္တာပါ…။

ပံုရိပ္က ျပားခ်ပ္ေနတာမွ မဟုတ္ဘဲ…။ အကြာအေ၀း အေနအထားအရ စက္ကလုပ္တဲ့ ကင္မရာကေတာ့ လူကို မညာတာအမွန္ပါ…။

သည္ေနရာမွာ စကားစပ္လို႔ က်ေနာ္ကေရာ စက္နဲ႔ ေပါင္းျပီး မညာထားပါဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္ကို မူရင္းပံုနဲ႕ တြဲျပီး တင္ေပးလိုက္ပါတယ္…။

 

BnA

 

မူရင္း RAW ကို က်ေနာ္ crop နည္းနည္းခ်ပါတယ္… ဒါကလည္း composition အတြက္ပါ…။ macro နဲ႕ မဆိုင္….

ေနာက္တခု က်ေနာ္ထပ္လုပ္ျဖစ္တာက noise သတ္ပါတယ္… ။ ေအာက္ကပံု၂ပံုယွဥ္ၾကည့္ရင္ သိသာပါမယ္…။

noise

အစက္အေျပာက္ေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ပံုအစား ေျပျပစ္တဲ့ ပံု ရယူခဲ့ပါတယ္…။ က်န္တာကေတာ့ ရိုက္ထားတဲ့အတိုင္းသက္သက္ပါ။

 

ေအာက္က ပံုက သက္ေသျပပါလိမ့္မယ္…။

 

IMG_8493

 

သည္ပန္းပြင့္ပံုမွာ focal plane က သစ္ခက္ရဲ႕ တစိတ္တပိုင္းေပၚ က်ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာပါ…။

တကယ္ေတာ့ သည္ သစ္ခက္ကို တေခ်ာင္းလံုးစာ က်ေနာ္ focus မျပတ္ခ်င္ခဲ့ရိုးအမွန္ပါ…။

သို႕ေသာ္ကိုယ္ target ထားတဲ့ ပန္းပြင့္အစိတ္အပိုင္းတခုနဲ႕ focal plane လာတူေနလို႕ သူလာျပီး focus ျပတ္ေနေလေတာ့လည္း

ထားလိုက္ရံုသာ….။

filter ထိုးျပီး ျပင္လို႕ ရေပမယ့္ မျပင္ျဖစ္ပါ…… ျပင္ဖို႕ မလိုအပ္ဘူးလို႕လည္း ယူဆလို႕ပါ….။

က်ေနာ့္ ဆိုက္ကို သက္သက္လည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ပါမယ္… သည္ကိစၥက …အျမဲတမ္း ဂီတနဲ႕ တူေနတဲ့ ဓါတ္ပံုအေၾကာင္းပါ…။

ဂီတမွာ ႏုတ္စ္ ေတြသိလို႕ ကြန္ျပဴတာသံုးျပီး ဂီတာသံ တေယာသံ နဲ႕တကြ…ဆက္ဆိုဖုန္းသံ အဆံုး ဖန္တီးလို႕ရလိမ့္မယ္…။

ဒါေပမယ့္ ဂီတာ ေကာ့ဒ္ တခုကတခုေျပာင္းတဲ့ chik—-chak အသံေလးေတြ…တေယာရဲ႕ ၾကိဳးတုန္ခါမႈမ်ိဳးေတြ

ေလမႈတ္တူရိယာေတြရဲ႕ ေလတိုးသံေလးေတြ.. မရႏိုင္ဘူးဗ်… ။ အတုထည့္လည္း အတုသက္သက္ပဲ…။

တခုေတာ့ ရွိပါရဲ႕ … ပိုစတာတခု ဖန္တီးတာမဟုတ္သေရြ႕ ဆိုပါေတာ့..

(ပိုစတာရိုက္ရင္ေတာ့ …ဟုတ္ပ္ဆိုလို ႏွာသီးဖ်ားက ဆား၀က္ျခံလည္း ေဖ်ာက္ရေပမေပါ့ဗ်ာ)

Lol

ေနာက္ထပ္တခုအေၾကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေရးဖူးျပီးသား ကိစၥ တခုပါ… ။ အလ်င္းသင့္လို႕ ျပန္ေရးလိုက္ပါတယ္။

 

၅။ sweet spot

Lens တခုရဲ႕ … အေကာင္းဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္ အေၾကာင္းနဲ႕ ပါတ္သတ္လို႕ပါ…။

Lens တခုဟာ သူအက်ယ္ဆံုး ဖြင့္နိုင္မယ့္ aperture မွာ အျပတ္သားဆံုး ရွိလိမ့္မယ္လို႕ theory အလိုအရေျပာပါတယ္…။

သို႕ေသာ္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ဒါဟာ (ကိစၥရပ္တိုင္းမွာ) အမွန္မဟုတ္တာပါပဲ…။

ဆိုပါစို႕ အက်ယ္ဆံုးဖြင့္ႏိုင္တာ f/1.8 ေပမယ့္ သူ႕ အထက္ျမက္ဆံုးေသာ ပံုရိပ္ေပးႏိုင္စြမ္းဟာ

f/2.2 f/2.5 ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ဗ်…။ maker ေပၚမူတည္ျပီးလည္း ကြာႏိုင္ေသးတယ္…။

 

ApertureSharpness

 

maker တူရင္ေတာင္ ေမာ္ဒယ္တူရင္ေတာင္ သူ႕ ပစၥည္းနဲ႕ ငပစၥည္း မတူခ်င္မတူႏိုင္တာရွိေသးတယ္…။

သူဆိုးတယ္ ကိုယ္ေကာင္းတယ္ မဟုတ္ပါဘူး.. အဓိက တင္ျပခ်င္တာက know your weapon ပါ…။
၆. က်န္တာအားလံုး

up to u လို႕ ပဲ ေျပာပါရေစ…။

ၾကိဳက္တာလုပ္ေလဗ်ာ… ကိုယ္ရိုက္တဲ့ Photography .. ဘယ္သူ႕ စည္းကမ္း နားေထာင္ရမတုန္း…။

ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္မေပါ့…။

ဟုတ္တယ္ဟုတ္… ??
ေတာ္ေသးျပီ..

 

p.s သိသေလာက္ပဲ ျပန္မွ်ေ၀တဲ့ သေဘာပါ… လိုတာရွိရင္ ျဖည့္ၾကပါဗ်…

ムラカミ

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011