DSC_0480-1DSC_0638DSC_0708

 

 

 

 

 

 

 

 

အညာေႏြသည္ ျပင္းျပင္းျပျပပူေလသည္။

ေဝ႔ဝဲ၍တိုက္ခတ္လာေသာေလထဲတြင္ ဖုန္နံ႕ေလးမ်ားသင္းေနသည္ ။

ေႏြေနပူပူ ၊ ေျမနီလမ္းဖုန္ထူထူတြင္ ျမင္းလွည္းေလးတစ္စီး ေမာင္းလာသည္ကိုေတြ႔လိုက္ရသည္ ။

ေႀသာ္ …… ပုဂံေရွးေဟာင္းနယ္ေျမတြင္ ျမင္းလွည္း ရွိေနေသးသည္ေပါ့ ။

 

တခ်ိန္က ျမင္းလွည္းေလးမ်ားစီး၍ ပုဂံဘုရားမ်ားကိုလိုက္လံဖူးေမ်ွာ္ခဲ႕ဖူးသည္ ။

ထန္းပင္ထန္းေတာမ်ားႀကားမွ ျဖတ္သန္းေမာင္းနွင္ရင္း ေႏြပန္းခ်ီကို ေငးခဲ႕ဖူးသည္ ။ ေရဆာဆာနွင့္ ပင္က်ရည္ခ်ိဳခ်ိဳေလးမ်ားကို အမွတ္ရမိျပန္သည္ ။ ယခုေသာ္ …… ထိုထန္းေတာတို႔ မရွိေတာ့ျပီ ။ ကတၲရာခင္းေသာ လမ္းသစ္ႀကီးမ်ား ၊ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားဝန္ေဆာင္မွဳေကာင္းမြန္လာေသာ္လည္း ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမ၏အထိ အေတြ႕ကိုကား ျပည့္စံုစြာမရတာ့ပါ ။

ေမာ္ဒန္ ပုဂံျဖစ္လို႔ေနေလျပီ ။ သစ္လြင္ေသာေဆးေရာင္မ်ားနွင့္ ျပန္လည္တည္ထားေသာဘုရားမ်ားကိုႀကည့္ရင္း တခ်ိန္က အိုမင္းေဆြးေျမ႕ေနေသာအုပ္ပံုအုပ္ရိုးမ်ားျဖင့္ခ်ယ္သေသာ ပုဂံကိုလြမ္းမိေလသည္ ။

 

 

အေဟာင္းကိုသာႀကိဳက္တတ္သူမဟုတ္ပါ ။ သို႔ေသာ္ ရာဇဝင္နွင့္ သမိုင္းေနာက္ခံေတြကိုေတာ့ အသစ္မစီရင္ေစလိုပါ ။

ျပိဳပ်က္ေနေသာေစတီဂူဘုရားတစ္ဆူ၏ အသြင္အျပင္ကို စိတ္ကူးျဖင့္သာ ပံုေဖၚခ်င္မိသည္ ။ယခုကဲ႕သို႔ မတူျခားနားေသာေခတ္ ကာလ မွ လက္ရာအသီးသီးကို တစ္ပံုစံတည္းပံုစံထုတ္ျပဳျပင္လိုက္သည္မွာ ဇတ္ပြဲတြင္သံုးေသာေနာက္ခံပန္းခ်ီပိတ္ကားကဲ႕သို႔ျဖစ္ေနေလသည္ ။

ထိုေခတ္ ထိုအခါက အလြန္လက္ရာေျမာက္ေသာ ရုပ္ႀကြ ၊ ပန္းကႏုတ္တို႔သည္ ပညာရွင္မ်ားမတူျခားနားသည္နွင့္အညီ ကြဲျပားပါလိမ့္မည္ ။

တည္ထားကိုးကြယ္ေသာ ဒါယကာအသီးသီး၏ ေနာက္ခံပံုဝတၳဳမ်ားအလိုက္ ေစတီပုထိုးပံုစံ ၊ နံရံေဆးေရးနွင့္ ပန္းကႏုတ္ ၊ ဂူဘုရားအတြင္း လိွဳင္ေခါင္းပံုစံ ၊ အုပ္စီအုပ္ညွပ္ပံုစံ စသည္တို႔ ကြဲျပားေနမည္ျဖစ္သည္ ။

 

ထိုထိုေသာ မတူျခားနားသည့္ အႏုပညာလက္ရာမ်ားစြာနွင့္ ဗိသုကာပညာရပ္ဆိုင္ရာ သမိုင္းအေထာက္အထားတို႔သည္လည္း

ေခတ္ေႀကးမံုကို ေဖၚေဆာင္ႀကေပလိမ့္မည္ ။

“” ဤသည္ေရႊျမိဳ႕ ၊ ဤသို႔ေစတီ ၊ ဤသည္ေရႊနန္း ……… “” အမတ္ႀကီးလက္ဝဲသုႏၶရကဲ႕သို႔ စိတ္မွန္းျဖင့္ လြမ္းလိုပါေသာ္လည္း ၂၁ ရာစု ပုဂံျမိဳ႕ေဟာင္းထဲဝယ္ ေရွးမူမပ်က္ျပင္ဆင္ထားသည္ဟုဆိုေသာ ဘုရားပရဝုဏ္အတြင္း ဝမ္းသာရမလိုလို ဝမ္းနဲရမလိုလို ။

အမွတ္တရပစၥည္းဆိုင္တစ္ခုထဲဝင္ျပီး ေႀကးညွိတက္ေနေသာ ရုပ္တုတစ္ခုကို ေစ်းေမးႀကည့္သည္ ။ ရွည္လ်ားစြာေသာ ဒ႑ာရီတစ္ခုကို ေစ်းသည္မွေျပာျပျပီးလ်ွင္

ေသာင္းဂဏန္းႀကီးႀကီးေစ်းေျပာေလသည္ ။

အမွန္တကယ္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းအစစ္ျဖစ္ေနပါက ေစ်းအလြန္ခ်ိဳေနမည္ဟု ထင္မိသည္ ။

လိုက္လံပို႔ေဆာင္ေသာ ေဒသခံဧည့္လမ္းညႊန္ေလးမွာ ျပံဳးစိစိျဖင့္ ႀကည့္ေနေႀကာင္းသတိထားမိလိုက္သည္ ။

ေစ်းဆိုင္ႏွင့္ ခတ္လွမ္းလွမ္းသို႔ေရာက္ေသာ္ “” အဲ႕ဒီအရုပ္မ်ိဳးေတြလိုခ်င္ရင္ ျမိဳ႕သစ္ပန္းပုဆိုင္မွာ ေစ်းသက္သာတယ္အစ္ကို “”

“ရန္ကုန္က ဆိုင္ေတြမွာျပန္ေရာင္းဖို႔ အဲ႕ဒီလကၠားဆိုင္ေတြကဘဲမွာႀကတာ “”

က်ေနာ္သက္ျပင္းခ်မိသည္ ။

ေဟာင္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနေသာ အသစ္တို႔သည္ ေမာ္ဒန္ပုဂံတြင္ ဂႏၴဝင္မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားႀကေလျပီ ။

 

 

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ … ပုဂံသည္ကား က်ေနာ္တို႔၏ ႏွလံုးသားထဲတြင္ ေနရာတစ္ခု စိုးမိုးထားေနသည္မွာမျငင္းသာ ။

ေဟာင္းသည္ျဖစ္ေစ သစ္လြင္ေနသည္ျဖစ္ေစ ပုဂံေျမ၏ေထြးေပြ႕ျခင္းကိုေတာ့ ခံယူခ်င္မိသည္ ။

ျမန္မာျပည္၏ အပန္းေျပ ခရီးသြားစရာေနရာမ်ားတြင္ ပုဂံသည္ ရာသီမေရြး သြားလာလို႔ အဆင္ေျပေလသည္ ။

သဘာဝ၏ေနာက္ခံရွဳခင္းသည္ ရာသီအလိုက္ေျပာင္းလဲနိုင္ေသာ္ျငား ပုဂံေျမကို နင္းလိုက္သည္နွင့္ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု

စိတ္လွဳပ္ရွားမိျပန္သည္ ။

အႏုသုခုမ လက္ရာတို႔ကား ရာသီဥတုဒဏ္ ၊ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ နွင့္တကြ ေခတ္အဆက္ဆက္ အသစ္ျပဳလုပ္မွဳဒဏ္မ်ားကိုခံယူရင္း အေတာ္အတန္ က်န္ရွိေနေသးသည္ကိုေတာ့ ျမင္ရပါဦးမည္ ။

 

အေဆာက္အဦး ေစတီပုထိုးအမ်ားစုမွာ ကုလားေက်ာင္းခံ ဂူဘုရားမ်ားအသြင္ ရွိႀကသည္ ။

မစ်ၨိမေဒသ၏ ဟန္အမူအယာမ်ားႏွင့္ ပ်ဴ ၊ သေရေခတၲရာေနွာင္းပိုင္းဟန္ ေစတီတခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ရပါလိမ့္မည္ ။

ေစတီ ဆိုသည္မွာ ေစတိယဟူေသာ သကၠတဘာသာမွ ေျပာင္းလဲလာသည္နွင့္အညီ အစုအပံုဟူသည့္ သေဘာအထိန္းအမွတ္ျဖစ္ေလေသာေႀကာင့္ ေခတ္ကာလအလိုက္ ကိုးကြယ္ယံုႀကည္မွဳကိုလည္းအထူးထင္ဟတ္ေစသည္မွာမလြဲေပ ။

ဗုဒၶဂယာရွိ ပုထိုးေတာ္ႀကီးတည္ထားဟန္နွင့္ ႏွီးႏြယ္ေသာ သေရေခတၱရာေခတ္ ေဘာေဘာႀကီးေစတီ(ျပည္ျမိဳ႕) ၊ ပုဂံေခတ္ဦးပိုင္းလက္ရာ ဗူးဘုရားေစတီနွင့္ ေလာကနႏၵာ ေစတီတို႔မွာ ေျပာင္းတိုင္မတ္မတ္အသြင္ျဖင့္ မူဟန္ကြဲေလသည္ ။

 

 

အထူးသျဖင့္ ေစတီဂူဘုရားမ်ားအတြင္းမွေဆးေရးသရုပ္ေဖၚမ်ား ႏွင့္ ရုပ္လံုးရုပ္ႀကြမ်ားသည္ ထိုေခတ္၏ ယံုႀကည္မွဳႏွင့္ အလွဴရွင္၏

အဇၨတၲသ႑န္ကို ေဖၚျပေနသည့္အလား ထင္မွတ္မိသည္ ။

ဤနယ္ေျမ ဤေဒသတြင္ မ်ားျပားလွစြာေသာ ေစတီပုထိုးမ်ားရွိေနျခင္းသည္ကား ထိုေခတ္အခါ၏ စြမ္းေဆာင္နိုင္မွဳကိုအံ႕ႀသစရာပင္ျဖစ္ေလ၏ ။

ယခုခ်ိန္တြင္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌါနမွ စာရင္းအရ ဘုရားေပါင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိေနေသးသည္ျဖစ္ရာ တစ္ခ်ိန္ကပုဂံအင္ပါယာႀကီးအား စိတ္မွန္းျဖင့္ပင္ အားရေက်နပ္၍ မဆံုးနိုင္ျဖစ္မိျပန္ေတာ့သည္ ။

အကယ္၍သာ သံုးရက္တာခရီးတစ္ခုခု ထြက္မည္ဆိုပါလ်ွင္ ရာသီမေရြးသြားလာနိုင္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္အပါအဝင္ျဖစ္သည့္ ပုဂံေျမအား တစ္ခါတစ္ေခါက္ေလာက္ ေရာက္ေစခ်င္မိပါသည္ ဟု ……………

 

 

ေလးစားလ်ွက္

ေမာင္ဆာမိ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ဖိုးသာထူး

About ဖိုးသာထူး

surmi has written 104 post in this Website..