ခုရက္ပိုင္း အေရးမ်ားေနတဲ့ Photoshop ေတြအေၾကာင္းပဲ မသြားဘဲ …

ဘယ္ကင္မရာနဲ႕ မဆို ဘာ Software မွလည္း တတ္ကၽြမ္းဖို႕မလိုဘဲ.. ဓာတ္ပံုရိုက္ဖို႕အတြက္ အသံုးတည့္မည့္ အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕

ျပန္လည္တူးဆြမိပါတယ္။ အိမ္စာလုပ္ရင္း မွတ္မွတ္ထင္ထင္ရွိတာတခ်ိဳ႕ ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။


 

 

ဂုရု ၾကီး တပါးျဖစ္တဲ့ Steve McCurry ရဲ႕ Composition Tips ၉ခု ကို နားလည္သလို ျပန္ဆိုေရးသားလိုက္ပါတယ္။

သူ႕အေၾကာင္းကို သိခ်င္ရင္ေတာ့ သည္မွာ သြားဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

နားလည္သလို ျပန္ေရးတာနဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး လင္းရရင္ေတာ့ … က်ေနာ္ ေလ့လာခဲ့ဖူးတာက

ဗီဒီယုိဖိုင္ ျဖစ္ျပီး .. သူကိုယ္တိုင္တင္တာမဟုတ္ဘဲ ..သူ႕ခြင့္ျပဳခ်က္ယူျပီး ခ်န္နယ္တခုက တင္ထားတာပါ။

(သူ sample ျပတဲ့ ပံုေတြက Copyright မို႕) သူ႕ ပံုေတြ ယူမသံုးဘဲ … လက္တကမ္း မွာရွိတဲ့ သူ႕ tips နဲ႕ ညီညြတ္ေသာ

ကိုယ့္ပံုေတြနဲ႕ပဲ ေရးတင္လိုက္ပါတယ္။

 

#1 Rule of Thirds
place points of interest on intersections

1 RoT

နာမည္အေက်ာ္ၾကားဆံုးေသာ photography rule ျဖစ္ပါတယ္။

အလ်ားလိုက္ ေဒါင္လိုက္ ၃ပိုင္းစီပိုင္းတဲ့ လိုင္းေတြ ဆြဲျပီး လိုင္းေတြ တခုနဲ႕ တခု ျဖတ္တဲ့ ေနရာ (ေနရာတခုခု) မွာ

Frame ရဲ႕ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတဲ့ အရာကို ေနရာခ်ထားျပီး ေဘာင္ခတ္ဖို႕ပါပဲ။

 

1 Total

 

 

လိုင္းေတြျဖတ္သန္းရာ ပြိဳင့္ေတြ သက္သက္သာမကဘဲ လိုင္းေတြ အလိုက္လည္း ေနရာခ်ထားႏိုင္ပါတယ္။

 

1 Total2

 


 

 

#2 Leading Lines

use natural lines to lead the eye into the picture

2 Total2

 

သဘာ၀ အရျဖစ္တည္ေနတဲ့ လိုင္းေတြဟာ ပံုရိပ္ဆီကို ၾကည့္ရႈသူကို ဆြဲေခၚႏိုင္ပါတယ္။

သည္လိုင္းေတြဟာ ပံုစံမက်တဲ့အခါ ပံုကို ထပ္ျခမ္းျခမ္းတာ ျဖတ္ေတာက္တာ ေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

စနစ္တက် အသံုးျပဳတတ္ရင္ေတာ့ အလြန္ထက္ျမက္တဲ့ လက္ႏွက္ ျဖစ္ပါတယ္။

 


 

 

#3 Diagonals

diagonal lines create great movement

3 Total

ကန္႕လန္႕ျဖတ္လိုင္းေတြကလည္း လႈပ္ရွားမႈ ဦးစားေပးတဲ့ ပံုရိပ္ကို ဖန္တီးသဗ်…

 


 

 

#4 Framing

use natural frames like windows and doors

 

4 Total

 

သဘာ၀ ေဘာင္ေတြ ျပတင္းေပါက္ တံခါး တိုင္လံုးနဲ႕ အနားသတ္ မ်ဥ္းေတြကို ေဘာင္အျဖစ္ အသံုးျပဳဖုိ႕ တိုက္တြန္းတာပါ။


 

#5 Figure to Ground

find a contrast between subject and background

 

5 Total

ျပခ်င္တဲ့ Subject နဲ႕ ေနာက္ခံ Background ကိုခြဲထုတ္တဲ့နည္းးပါ။

က်ေနာ္တို႕ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အျဖဴ ကို ေပၚလြင္ေစဖို႕ အမည္းကို ေနာက္ခံထားတာမ်ိဳးပါ….။

sample ျပတဲ့ ပံုေတြမွာ ေပၚလြင္ေစဖို႕ invert effect ကို သံုးျပီး ျပထားပါတယ္


 

#6 Fill the Frame

Get Close to the subjects

 

6 Total

က်ေနာ္တုိ႕ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ အမွားတခုကို ေထာက္ျပေပးတဲ့ နည္းစနစ္တခုျဖစ္ပါတယ္။

Macro ရိုက္ေနသူေတြအတြက္ေတာင္ တခါတေလမွာ အေသးစိတ္ ကို ေဖာ္ျပဖို႕ ေမ့ေလ်ာ့သြားတတ္တာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္လို႕ပါ..။

ဘယ္လို တခါတေလမ်ိဳးလည္း ဆိုေတာ့ travel photography မ်ိဳးေတြမွာ ျဖစ္တတ္တာပါ…။

ေနရာ ေဒသ နဲ႕ subject တခုလံုးကို ေဖာ္ျပခ်င္စိတ္မ်ားျပီး subject ရဲ႕ တကယ့္ကို unique ျဖစ္တဲ့ ေနရာကို အေသးစိတ္ မွတ္တမ္းတင္ဖို႕

ေမ့ေလွ်ာ့တတ္လို႕ပါပဲ။ .. ဒါ့ေၾကာင့္မို႕… zoom in & zoom out

 


 

#7 Center dominant eye

place the dominant eye in the center of the photo

 

7 Total

 

 

ဒါကေတာ့ လူပံုရိုက္ရင္ သံုးတဲ့ နည္းစနစ္တခုပါ။

ပံုရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈအရ ပိုမို အဓိကက်တဲ့ (လႊမ္းမိုးမႈရွိတဲ့) မ်က္လံုး ကို ပံုရဲ႕ အလယ္ေခါင္တည့္တည့္မွာ ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

(အလ်ားလိုက္ျဖစ္ေစ ေဒါင္လိုက္ျဖစ္ေစ)

သည္ေတာ့ ရလဒ္အေနနဲ႕ လူပံုက တဖက္ကို ကပ္သြားပါလိမ့္မယ္။ စိတ္မပူပါနဲ႕

လူပံု အလယ္တည့္တည့္ က်ေအာင္ ရိုက္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးကို ေဖ်ာက္ထားပါ။

အလယ္တည့္တည့္ က်ေအာင္ရိုက္တာ လိုင္စင္ဓာတ္ပံုပဲ ရွိပါတယ္။

 

 


 

 

#8 Patterns & Repetition

patterns are aesthetically pleasing

but the best is when the pattern is interrupted

 

8 Total

Patterns ေတြ Texture ေတြ အေၾကာင္းအလြယ္ ေျပာရရင္ ပံုစံတူ ထပ္တလဲလဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အဆင္မ်ား အကြက္မ်ား လို႕ပဲ ေျဖရမွာပါ။

အုတ္စီထားတဲ့ နံရံ ၊ ဖ်ာကြက္မ်ား ၊ တူညီ၀တ္စံု နဲ႕ အျခားအရာမ်ား စသည္ေပါ့ဗ်ာ..

ဒါေတြက မ်က္စိပသာဒ ျဖစ္ေစပါတယ္…

ပုိျပီးေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ေဖာက္ထြက္ ႏိုင္တာကေတာ့ အႏွီ Patterns ေတြကို တစံုတရာက ေႏွာက္ယွက္တဲ့အခါမွာျဖစ္ပါတယ္။

စာနဲ႕ ေရးရင္ ခဲရခက္ဆစ္ ျဖစ္ေနတယ္… ဥပမာ ေျပာဆို

ျမက္ခင္းစိမ္းထဲကို ပန္းအနီတပြင့္ေလာက္ ပစ္ခ်ျပီး ရိုက္ေပါ့…။ (Rule of Third ကို လိုက္နာႏိုင္လ်င္ပိုေကာင္း)


 

#9 Symmetry

symmetry is pleasing to the eye

9 Total

 

ေခါက္ရိုးညီမႈဟာ သေဘာက်စရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္တခုျဖစ္ပါတယ္။

ဒါက ပံုမွန္ရိုက္ေနက်အတုိင္း ဘာမဆို အလည္ေခါင္ တည့္တည့္ထားျပီး ကလစ္ ျဖဳတ္ခ်ဖို႕ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး..။

လိုင္စင္ပံုလည္း ေခါက္ရိုးညီတယ္ လိုု႕ ကပ္ေျပာရင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ ပံုတိုင္းကို လိုင္စင္ပံု ရိုက္တဲ့နည္းနဲ႕ ရိုက္လို႕ မရဘူး(မျဖစ္ဘူး)ေလ။

သည္ေတာ့ တခ်ိဳ႕ေသာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာပဲ သဘာ၀ေပးတဲ့ ေခါက္ရိုးညီပံုေတြကို ရိုက္ယူလို႕ရတတ္တာမ်ိဳးပါ။

ေရရဲ႕ အလင္းျပန္မႈ ကို ဖမး္ယူထားတဲ့ ပံု၂ပံု ဥပမာေပးခဲ့တာ သည္သေဘာပါ။

ဥပမာ မွန္ထဲက ပံုရိပ္။

Pre-wedding ၾဆာေတြ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ တကယ့္ ပံုရိပ္စစ္ကို Focus ၀ါးထားျပီး

မွန္ထဲက ပံုရိပ္ေယာင္ကို မွ Focus ျဖတ္ျပီး ရိုက္တတ္တာမ်ိဳးေပါ့..။

( ကာယကံရွင္ကေတာ့ သူ႕ကိုယ္သူ မွန္ၾကည့္ေနက်မို႕ မထူးဆန္းေပမယ့္ မွန္ထဲေပၚတဲ့ ပံုရိပ္ဟာ laterally inverted ျဖစ္သမို႕ ကာယကံရွင္ကို သိေနျပီးသား

အဆိုပါပံုကို ၾကည့္တဲ့ လူေတြအတြက္ေတာ့ eye catch ျဖစ္ေနမွာမလြဲပါ- စကားခ်ပ္။)


 

 

About

အထက္ပါ Tips 9 ခုအေၾကာင္း ေရးအျပီးမွာ ဒါကို ညႊန္းဆိုခဲ့တဲ့

Steve McCurry အေၾကာင္း အနည္းငယ္ တူးဆြခ်င္ပါတယ္။

National Geographic မွာ ၁၉၈၀ေက်ာ္က သူရိုက္ခဲ့တဲ့ အာဖဂန္မိန္းမပ်ိဳ ဆိုတဲ့ ကာဗာဓာတ္ပံုဟာ သူ႕ရဲ႕ အထင္ရွားဆံုး မွတ္တိုင္ျဖစ္ပါတယ္။

ယေန႕ထက္ထိလည္း ေနာက္တိုး ေအာင္ျမင္မႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ ဆက္လက္ခ်ီတက္ေနသူၾကီးပါ

မဂၢဇင္း ကာဗာကိုေတာ့ ၀ီကီကေန ကူးတင္လုိက္ပါတယ္။

 

Afghan_girl_National_Geographic_cover_June_1985

သူ႕အေၾကာင္း အေသးစိတ္ကိုေတာ့ သည္မွာ သြားဖတ္ၾကည့္ႏိုင္ပါရဲ႕။

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_McCurry

 

 

ေအာက္ဆံုးက ဗီဒီယိုဖိုင္ကေတာ့ မူရင္း 9 Photo Comp: Tips ပါ။

အာရွတလႊားက ပံုေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား နဲ႕ ဥပမာေပးျပီး တင္ဆက္ထားတာေတြ႕ပါတယ္။

ၾကံဖန္ ဂုဏ္ယူရရင္ျဖင့္ Lines ေတြရဲ႕ ဥပမာမွာ အင္းေလးေဒသက ပံုတပံုကို သံုးထားတာ ျမင္ရပါတယ္။

 

Steve McCurry က ေနာက္ဆံုး ေျပာခဲ့တာကေတာ့ Composition ဆိုတာ အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြဆိုတာ ေဖာက္ဖ်က္ဖို႕ ထားတာပါ။

(နားလည္ သေဘာေပါက္ျပီးမွ ခ်ိဳးေဖာက္တာကို ဆိုလိုပါသည္။)

ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ကိုယ္ပိုင္လမ္းေၾကာင္းနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ဓာတ္ပံုရိုက္ႏိုင္ဖို႕ပါပဲ။


 

 

 

သည္ Tips ေတြက သူ႕ေနရာနဲ႕ သူ အသံုး၀င္တယ္ ဆိုေပမယ့္ တကယ္တမ္း ႏွဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ရိုက္တဲ့အခါမွာ

Theory ေတြ ေမ့ကုန္သလို ဘာကို ဘယ္လို ရိုက္မလဲ ဆိုတဲ့ ၀ိေရာဓိေတြ ေတြ႕ၾကတတ္တာ မဆန္းပါဘူး။

သည္အတြက္ က်ေနာ္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ဖူးတာကေတာ့ လက္ေတြ႕ ထြက္ရိုက္ျဖစ္တဲ့အခါ

Scene တခုကို Frame ခ်ေတာ့မယ့္အခါ ဘယ္ rule နဲ႕ ရိုက္လိုက္မယ္ ဆိုျပီး ေတြးျပီးရိုက္တာမ်ိဳး မလုပ္ခဲ့ပါဘူး ။

အျပင္ထြက္ sightseeing ရိုက္တဲ့အခါ Composition တခုခ်င္းခုခုကို လက္ကိုင္ထားလုိက္ျပီး သည္တေန႕ေတာ့ သည္ composition အတိုင္းရိုက္မယ္

ဆိုျပီး ေတာက္ေလ်ာက္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈ တမ်ိဳးတည္းနဲ႕ ရိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္ရိုက္တဲ့ scene ေပၚမူတည္လို႕ ကိုယ္ ေရြးထားတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈက

မလိုက္ဖက္သမို႕ ပစ္လိုက္ရတာေတြလည္း တပံုတပင္။ (အဲသည္မွာ ဘယ္ အေနအထားဆို ဘယ္လိုခ်ဥ္းကပ္လို႕မရဘူးလဲ နည္းနည္း သိလာခဲ့။)

ေနရာအေနအထားအရ ေရွ႕တိုး ရိုက္ မရ ေနာက္ဆုတ္ ရိုက္မရ ျဖစ္တဲ့အခါမ်ိဳးေတြလည္း ကိုယ္ေရြးထားတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈအရ ဘယ္လို ဘယ္ေလာက္ ပိုက်ယ္က်ယ္ရိုက္ျပီး

ပံုေတြျပင္တဲ့အခါ ဘယ္လို ျပင္မယ္ ဘယ္နားျဖတ္မယ္ ဆိုတဲ့ post production တင္ၾကိဳ အာရံုျပဳမႈ လည္း အထိုက္အသင့္ ရလာပါတယ္။

Composition ေတြကို တခုခ်င္းစီ အေတာ္ေလး ရိုက္လာျပီးတဲ့ေနာက္ေတာ့… တစံုတခုကို ေဘာင္ခတ္မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္ခ်ဥ္းကပ္ပံုမ်ိဳးက သင့္ေတာ္ လိုက္ဖက္မလဲဆိုတာ

အတိုင္းအတာတခုထိ ၾကိဳေတြးမိလာ ခန္႕မွန္းလာႏိုင္ပါတယ္။ သံေခ်ာင္းကို သံလိုက္နဲ႕ ပြတ္ျပီး induction လုပ္ယူသလို ထံုကူးယူတဲ့နည္း ပဲဆိုဆို တကယ္ေတာ့ မ်ားမ်ားရိုက္ဖို႕

ရိုက္ရင္း ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႕ပဲ အေရးၾကီးတာပါ

 

 

ရိုက္ခ်င္တာကို ရိုက္ခ်င္သလို ရိုက္ခ်င္သေလာက္ အားပါးတရ ရိုက္ႏိုင္ႏွက္ႏိုင္ တင္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။

ေတာ္ေသးျပီ။


 

 

 

ムラカミ

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011