“လာေစသင္႔၏   မသင္႔၏ ဆြဲေဆာင္သင္႔၏ မသင္႔၏”

 

နတ္ရွင္ေနာင္ဂူထက္က

နတ္ရွင္ေနာင္ဂူထက္က

အကာအရံေတြနဲ႕

အကာအရံေတြနဲ႕

 

ျပီးခဲ႔တဲ႔လက ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ႔ ဓါတ္ဆရာအဖြဲ႔နဲ႔ သံလ်င္တစ္ဖက္ကမး္က မီးျပတုိက္ကုိ

သြားဘုိ႔စီစဥ္ၾကပါတယ္။

မီးျပတုိက္အသြားမွာ က်ဳိက္ေခါက္ေစတီနားေရာက္ေတာ႔ က်ေနာ္က နတ္ရွင္ေနာင္ အုတ္ဂူကို

ဓါတ္ပုံရုိက္ခ်င္စိတ္ေပၚလာတာနဲ႔ လုိက္ပုိ႔တဲ႔မိတ္ေဆြကိုပုိ႔ေပးဘုိ႔ေျပာလုိက္ပါတယ္။

၂၀၁၂ တုံးက က်ေနာ္က်ဳိက္ေခါက္ေစတီကိုေရာက္ခဲ႔ေပမယ္႔ ဒီဂူ ကို မေရာက္ခဲ႔ပါဘူး။

ဒါနဲ႔ဘဲဘုရားပုရ၀ုဏ္ထဲမွာကားရပ္ျပီး အုတ္ဂူရွိတယ္ဆုိတဲ႔ေစာင္းတန္းဘက္ကိုသြားခဲ႔ပါတယ္။

ေစာင္းတန္းေပၚကဆင္းကတည္းက  ခန္႔ထည္တဲ႔အုတ္ဂူၾကီးကိုျမင္ေနရပါတယ္။

အုတ္ဂူ ပါတ္ပါတ္လည္ကိုေတာ႔ သံဆူးၾကဳိးကာ ထားပါတယ္။

အထဲကို ၀င္ၾကည္႔ခ်င္တဲ႔စိတ္ေၾကာင္႔ ၀င္စရာေနရာလုိက္ရွာတဲ႔အခါ

၀င္စရာအေပါက္ေတြ႔ေပမယ္႔ ေသာ႔ခတ္ထားေတာ႔ အထဲကုိ၀င္လုိ႔ မရပါဘူး။

တံခါးေပါက္ရဲ႕အတြင္းဘက္မွာေတာ႔

“သတိေပးတားျမစ္ခ်က္”ဆုိတဲ႔အနီေရာင္ဆုိင္းဘုတ္ရယ္ (စည္းကမး္ခ်က္ေတြေရးထားပါတယ္)

“ နတ္ရွင္ေနာင္အထိန္းအမွတ္ဂူ ဘုရား “ဆုိတဲ႔ နတ္ရွင္ေနာင္ရဲ႕ကုိယ္ေရးမွတ္တမ္း

အတုိဆုံးကုိေရးထားတဲ႔အျပာေရာင္ဆုိင္းဘုတ္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။

အခုေတာ႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႔က ထိန္းသိမး္ေစာင္႔ေရွာက္ထားတာေၾကာင္႔

ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

ျခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြကိုရွင္းလင္းထားတာေတာ႔သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းပါဘဲ။

အရင္ကေတာ႔ မေရာက္ဘူးေတာ႔ ဘယ္လုိဆုိတာမေျပာနုိင္ေတာ႔ပါဘူူး။

က်ေနာ္ဓါတ္ပုံရုိက္ေနတုန္းမွာဘဲ အဲဒီဂူရဲ႕အေပၚေပါက္ကေန ေခြး

တစ္ေကာင္ထြက္လာတာျမင္လုိက္ရပါတယ္။

ဟုိအရင္တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက  နတ္ရွင္ေနာင္အတြက္ အျငင္းပြားခဲ႔ၾကတာကိုေတာ႔

ေရးေရးေလး မွတ္မိေနပါေသးတယ္။

အမ်ဳိးခ်စ္သူမ်ားကေတာ႔ နတ္ရွင္ေနာင္ဆုိတာ ေပၚတူဂီလူမ်ဳိးတုိင္းတပါးသားနဲ႔

ေပါင္းျပီး တုိင္းျပည္ကုိသစၥာေဖာက္သူလုိ႔ ဆုိခဲ႔ၾကသလုိ

အႏုပညာျမတ္ႏုိးသူမ်ားကလည္း တုိင္းျပည္ကိုသစၥာေဖာက္တာမဟုတ္ဘူး

ပေဒသရာဇ္မင္းကိုသာ ဆန္႔က်င္ခဲ႔တာ သူ႔အႏုပညာနဲ႔ပေဒသရာဇ္ကို

မေရာေထြးေစခ်င္ဘူးဆုိျပီး ျပန္လည္ကန္႔ကြက္ခဲ႔ၾကပါတယ္။

အဲဒီစာေပတုိက္ပြဲေတြၾကားမွာ နတ္ရွင္ေနာင္ဘ၀သမုိင္းနဲ႔အတူ

သူ႔ရဲ႕အုတ္ဂူပါ အမ်ားရဲ႕မ်က္ေမွာက္ကေန ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ႔ၾကပါတယ္။

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းထိန္းသိမ္းေရးဆုိတဲ႔အသံေတြ

က်ယ္ေလာင္လာမွ ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းထားတာျဖစ္နုိင္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံဟာ ေရွးေဟာင္းအေမြဆုိတာကို တန္ဘုိးမထားခဲ႔ၾကဘူူးလုိ႔ဆုိခ်င္ပါတယ္။

ပုဂံမွာဆုိရင္လည္း လူျမင္ကြင္းမွာရွိေနတဲ႔ဘုရားမ်ားကိုသာေစာင္႔ေရွာက္ခဲ႔ေပမယ္႔

လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းပါးတဲ႔ေနရာက ဘုရားမ်ားမွာ ေတာ႔ ေရွးဘုရားေတြ

အုတ္ခ်ပ္ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ႔ တုိင္းတပါးကိုေရာက္သြားခဲ႔တာအမ်ားၾကီးပါဘဲ။

ဒီအျဖစ္ဆုိးေတြကိုတကုိယ္ေတာ္ သုေတသီေတြက ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္လုိ႔ သိလာရတာပါ။

ကိုယ္႔ တုိင္းျပည္က ေရွးေဟာင္းပစၥည္းကို ကာကြယ္ဘုိ႔ဆုိတာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရမွာ

တာ၀န္ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိနုိင္ေပမယ္႔ အဲဒီအရပ္မွာ ေနထုိင္ၾကီးျပင္းသူမ်ားကလည္း

ကိုယ္ပုိင္ပစၥည္းလုိ သေဘာထားျပီး ထိန္းသိမ္းေစာင္႔ေရွာက္ဘို႔လုိအပ္တယ္လုိ႔ဆုိခ်င္ပါတယ္။

မႏၱေလးျမဳိ႔မွာဆုိရင္လဲ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းလုိ႔ေျပာနုိ္င္တဲ႔ ေရႊတေခ်ာင္းအေနာက္ဘက္

၂၂စီလမး္မွာရွိတဲ႔ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္သခ်ဳိ္င္း ဆုိရင္လဲ ၁၉၈၁ ဆုိင္းတန္းမီးေလာင္အျပီးမွာ

လူေနအိမ္ေျခအျဖစ္ေျပာင္းလဲေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ႔ပါတယ္။

တကယ္လုိ႔သာရွိေနေသးရင္ သမုိင္းမွတ္တမ္းတစ္ခုေပါ႔။

ေနာက္တစ္ခုက ၁၉လမး္ လမ္း၈၀ေဒါင္႔က စည္ရွည္တံတား(အမ်ားအေခၚစက္ရွင္တံတား)

ကိုလည္း ဘာအေၾကာင္းကိစၥမွမရွိဘဲ ဖ်က္လုိက္ပါတယ္။

အခ်ဳိ႔ေသာပစၥည္းေတြက လက္ရွိမွာအသုံးမ၀င္ေပမယ္႔ ျပန္လည္အစားမရနုိင္တာကေတာ႔ေသခ်ာပါတယ္။

ျမန္မာနုိင္ငံအႏွံ႔အျပားမွာေရွးေဟာငး္ေစတီပုထုိးဘုရား ေတြ နန္းေတာ္အေဆာက္အဦးေတြအမ်ားၾကီး

ရွိပါတယ္။

မႏၱေလးနန္းတြင္းမွာဆုိရင္လဲ ဘုရင္ နဲ႔ မိဘုရားရဲ႕အုတ္ဂူေတြကျခဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြၾကားမွာ

ေရာက္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာပါဘဲ။

အထင္ကရျဖစ္တဲ႔ ဘုတ္တလုတ္ကန္ဆုိရင္လဲ လူလာခ်င္စရာမေကာင္းေအာင္ညစ္ပါတ္ေနတာပါဘဲ။

ဒါေတြကုိသန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္ျပီးနုိင္ငံျခားသားဧည္႔သည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္သင္႔ပါတယ္။

 

မႏၱေလး ပုဂံလုိ႔ ထင္ရွားတဲ႔ေနရာမဟုတ္ဘဲ သီေပါျမဳိ႔လုိ ျမဳိ႔ငယ္ေလးမွာေတာ႔ ပုဂံေခတ္က ဘုရား

ရွိတယ္ဆုိျပီး နုိင္ငံျခားသားေတြ တကူးတက လာၾကည္႔တာကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။

သူမ်ားနုိင္ငံေတြဆုိရင္ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကို ေစာင္႔ေရွာက္ထားျပီး နုိင္ငံျခားသားမ်ား

ေရာကိုယ္႔ျပည္တြင္းကလူပါလာေရာက္လည္ပါတ္ေလ႔လာနုိ္င္ေအာင္ထိန္းသိမး္ေစာင္႔ေရွာက္ထားကို

ေတြ႔ရပါတယ္။

မၾကာေသးခင္ကမွ က်ေနာ္ေရာက္ခဲ႔တဲ႔ဗီယက္နမ္ နုိ္င္ငံမွာဆုိရင္

သူတုိ႔ေခါင္းေဆာင္ၾကီးဟုိခ်ီမင္းရဲ႕ ရုပ္ကလပ္ကို ေဆးစိမ္ထားျပီး

အေစာင္႔အေရွာက္ေတြနဲ႔စံနစ္တက်ထားရွိျပီးႏုိင္ငံျခားသားမ်ားေလ႔လာနုိ္္င္ေအာင္

ဗီယက္နမ္နုိ္င္ငံသားမ်ား ဂါ၀ရျပဳနုိ္င္ေအာင္ စီစဥ္ထားရွိေပးထားပါတယ္။

ဟုိခ်ီမင္းဗိမၼာန္

ဟုိခ်ီမင္းဗိမၼာန္

(က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံက အာဇာနည္ကုန္းကိုေတာ႔ အျမဲတံခါးပိတ္ထားေတာ႔ ၀င္ျပီး ဂါ၀ရျပဳခ်င္တာေတာင္ျပဳလုိ႔မရ)

သူတုိ႔နုိင္ငံရဲ႕ပထမဆုံးတကၠသုိလ္မွာ ေအာင္လက္မွတ္ေက်ာက္စာရွိရာေနရာေတြ

ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေက်ာ္ရွိေနတဲ႔ဘုရားေက်ာင္းအစရွိတဲ႔ေနရာေတြ

ကိုလည္ပါတ္နုိ္င္ေအာင္စီစဥ္ေပးထားတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။

တကယ္တမ္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တုိ႔နုိ္င္ငံမွာရွိတဲ႔ သဘာ၀ရူ႔ျမင္ကြင္းအလွအပေတြ

ေရွးေဟာင္းအနုပညာေတြနဲ႔နုိင္ငံျခားဧည္႔သည္ေတြကိုဆြဲေဆာင္နုိင္တာအမွန္ပါဘဲ။

က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံမွာဆုိရင္ အင္မတန္မွလွပတဲ႔ ေရျပာအုိင္ေတြ ေရတံခြန္ေတြေျမာက္မ်ားစြာရွိပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ သြားလာဘုိ႔ ခက္ခဲျပီးအဆင္မေျပပါဘူး။

မန္းေလးျမဳိ႔ အေရွ႔ဘက္ ရဲရြာသြားတဲ႔လမး္မွာရွိတဲ႔ ဒီးဒုတ္ေရျပာအုိင္ဆုိရင္အေတာ္ေလးကိုလွပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ေတာင္ေပၚတက္တဲ႔လမ္းမရွိပါဘူး။

ေတာင္က်ေရဆင္းတဲ႔လမး္က ေက်ာက္တုံးေတြေပၚကေနျဖတ္သြားရပါတယ္။

အဲေတာ႔ ေခ်ာ္လဲမွာစုိးရျပီး အႏၱရာယ္မကင္းဘူးလုိ႔ဆုိနုိ္္င္ပါတယ္။

ဆယ္ထပ္အျမင္႔ မွာ အင္မတန္လွပတဲ႔ေရျပာအုိင္ရွိျပီး ေရတံခြန္လည္းရွိပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္လွလွ သြားလာရခက္ခဲမယ္ အႏၱရာယ္ရွိမယ္ဆုိရင္ ဘယ္နုိ္င္ငံျခားသားမွမသြားပါဘူး။

ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္ အလြယ္သြားလုိ႔ရတဲ႔  ျပင္ဦးလြင္က ပြဲေကာက္ေရတံခြန္အပါအ၀င္

ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားမွာေရတံခြန္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေပမယ္႔သြားဘုိ႔မလြယ္ကူတဲ႔အတြက္

လူအမ်ားလည္ပါတ္ဘုိ႔မေရာက္နုိင္ၾကပါဘူး။

တရုပ္ျပည္ေရႊလီျမဳိ႔ ေျမာက္ဘက္ မုိင္ ၄၀ေလာက္မွာ ေမာ္လိေရတံခြန္ရွိပါတယ္။

ေရတံခြန္အ၀င္လမး္မွာ ၀င္ေၾကးေပးရပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ယြမ္ငါးဆယ္ပါ။

သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အုတ္ခင္းလမ္း။

ေတာင္ေပၚကိုတက္မွန္းမသိတက္သြားနုိင္ေအာင္တံတားေလးေတြ

သစ္ေတာအုပ္ကေလးေတြတဲ႔သာသာယာယာျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးလုိ႔ထားတာကိုေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။

သူမ်ားနုိင္ငံက ခရီးသြားလုပ္ငန္းတုိးတက္ေစဘုိ႔အတြက္သူတုိ႔ဆီကိုလာခ်င္ေအာင္

ဆြဲေဆာင္ထားတာကေတာ႔အတုယူစရာေတြခ်ည္းပါဘဲ။

မႏၱေလးေက်ာက္ဆည္အသြားလမး္က ရွင္ပင္ဆပ္သြား နဲ႔တမုဒ္ေရႊအင္ပင္

သုံးထပ္ေရွးဘုရားေတြဆုိရင္ နုိင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ေလ႔လာစရာ

ဘုရားေတြျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္ ၾကဳိးဆြဲရုပ္ေသးပညာဆုိတာ ေရွးက်ျပီး ထူးျခားတဲ႔ပညာတစ္ခုပါဘဲ။

ဒီရုပ္ေသးပညာကို မႏၱေလးျမဳိ႔က ေဒၚမမနုိင္ငံ မတိမ္ေကာ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္က်ားကန္ျပီး

ထိန္းသိမး္လုိ႔ ေနရေပမယ္႔ ျမန္မာျပည္ေရာက္လာရင္ မျဖစ္မေနၾကည္႔ရူ႔စရာျဖစ္မလာေသးပါဘူး။

ဗီယက္နမ္မွာ ေရေပၚရုပ္ေသးကပြဲဆုိျပီး တခမ္းတနားနဲ႔ျပသပါတယ္။

ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းထဲမွာလဲဒီေရေပၚရုပ္ေသးျပပြဲကို မျဖစ္မေနထည္႔သြင္းထားပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔သြားတဲ႔ရက္က နုိင္ငံျခားသားေတြခ်ည္းဘဲ ခန္းလုံးျပည္႔ပါဘဲ။

ပြဲၾကည္႔ခ်ိန္က ၄၅မိနစ္ေလာက္ရွိပါတယ္။

အခုေတာ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ႔ရုပ္ေသးက ဟုိတယ္ထမင္းစားခန္းမမွာ

ဧည္႔ခံတာေလာက္ဘဲရွိပါတယ္။

မျဖစ္မေနၾကည္႔ရူ႔စရာ က႑တစ္ခုအျဖစ္ကိုေရာက္မလာေသးပါဘူး။

က်ေနာ္မေရာက္ဘူးေပမယ္႔သူမ်ားအေျပာနဲ႔ၾကားဘူး တာကေတာ႔

အျခားနုိ္င္ငံက တုိင္းရင္းသားေက်းရြာမ်ဳိးေတြ နန္းေတာ္ေဟာင္းေတြမွာဆုိရင္

သူတုိ႔ ရဲ႕ တုိင္းရင္းသားရုိးရာ အ၀တ္အစားေတြ ေရွးေဟာင္းအ၀တ္အစားေတြ၀တ္ျပီး

ဓါတ္ပုံရုိက္ဘုိ႔ စီစဥ္ေပးထားတယ္ဆုိတာ သိရပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံမွာေတာ႔ တုိင္းရင္းသားေက်းရြာေတြ နန္းေတာ္ေဟာင္းေတြရွိေပမယ္႔

ေရွးေဟာင္းအ၀တ္အစားေတြ ရုိးရာအ၀တ္အစားေတြနဲ႔ဓါတ္ပုံတြဲရုိက္ဘုိ႔

စီစဥ္ထားတာကိုမေတြ႔ရသလုိပါဘဲ။

ဒီလုိသာ စီစဥ္ေပးထားရင္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ၾကီးဌာနအတြက္လဲ ၀င္ေငြတုိး

သလုိ အလုပ္အကိုင္မရွားပါးေအာင္ေျဖရွင္းေပးရာလဲေရာက္တယ္လုိ႔ေတြးမိပါတယ္။

ေက်ာက္ဆည္ဘက္ က ဓါတ္ေတာ္ေတာင္

ဘားအံ႔ဘက္က ဆႏၵန္ဂူ ဘုရင္႔ညီေနာင္ဂူ ေကာ႔ကြန္းဂူ

ေတာင္ၾကီးဘက္က  ပင္းတယဂူ ျမင္းမထိဂူ ထမ္ဆမ္းဂူ

ျပင္ဦးလြင္က ပိတ္ခ်င္းေျမာင္ဂူ အစရွိတဲ႔ဂူေတြကို က်ေနာ္ဓါတ္ပုံရုိက္ဘုိ႔အတြက္ေရာက္ဘူးပါတယ္။

ဒီဂူေတြမွာဆုိရင္ အမ်ားအားျဖင္႔ မဲေမွာင္စုိစြတ္လုိ႔ေနပါတယ္။

ထုံးေက်ာက္ဂူေတြျဖစ္တာရယ္ ေရစိမ္႔တာေၾကာင္႔ရယ္ေပါ႔။

အခ်ဳိ႔ေနရာေတြက က်ဥ္းလြန္းေတာ႔ ေခါင္းမထိခုိက္မိေအာင္သတိထားသြားရပါတယ္။

ေနာက္မီးၾကဳိးေတြသြယ္ထားတာကလဲ ဓါတ္ၾကဳိးေတြကမေသမသပ္။

ျမ္န္မာျပည္ကထမ္ဆန္းဂူ

ျမ္န္မာျပည္ကထမ္ဆန္းဂူ

ဗီယက္နမ္က က်ေနာ္ေရာက္တဲ႔ထုံးေက်ာက္ဂူမွာဆုိရင္ မီးေတြကုိ

ေက်ာက္ခြက္ေတြၾကားထဲမွာျမဳတ္ျပီးေရာင္စုံထြန္းထားပါတယ္။

အဲ႔ေတာ႔ ဓါတ္ပုံရုိက္တဲ႔အခါ အင္မတန္လွပတဲ႔အေရာင္ေတြကိုရပါတယ္။

ဗီယက္နမ္ကဂူ

ဗီယက္နမ္ကဂူ

ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ႔ေက်ာက္ဂူတုိင္းမွာေတာ႔ အလင္းေရာင္အားေကာင္းတဲ႔

မီးေတြကိုထြန္းထားေတာ႔ ဓါတ္ပုံရုိက္တဲ႔အခါ အလငး္ေတြျပန္ျပီးလွသင္႔သေလာက္မလွတာအမွန္ပါဘဲ။

ေက်ာက္ဂူျခင္းယွဥ္ၾကည္႔ရင္ ျမန္မာျပည္က ဂူေတြက ေက်ာက္ပန္းဆြဲေတြ

ေက်ာက္ခက္ေတြ က်ေနတာက ပိုျပီးလွပါတယ္။

ကိုယ္႔ငါးခ်ဥ္မုိ႔ကိုယ္ခ်ဥ္တယ္လုိ႔ ေျပာရင္လဲ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ အဲဒီေနရာေတြကို သြားလာဘုိ႔ ခက္ခဲတာေၾကာင္႔ နုိင္ငံျခားခရီးသြားေတြကို

လာဘုိ႔ မဆြဲေဆာင္နုိင္တာအမွန္ပါဘဲ။

လာရင္ေတာင္မွ လာတဲ႔ အေရအတြက္နည္းပါးပါတယ္။

အဲေတာ႔ အမ်ားေျပာသလုိ မီးခုိးမထြက္တဲ႔ စက္ရုံေတြက ေန ၀င္ေငြေကာင္းဘုိ႔အတြက္

ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို ျမင္႔တင္ဘုိ႔လုိပါတယ္။

ဒီခရီးသြားလုပ္ငန္းျမင္႔ ဘို႔ အတြက္ သြားလာေရးလြယ္ကူ သက္သာဘုိ႔လုိပါမယ္။

ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ကေတာ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔လုပ္ကုိင္ေနၾကတဲ႔ပုဂၢလိကအဖြဲ႔အစည္းေတြရယ္

နုိင္ငံေတာ္အစုိးရဘက္က ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ႔၀န္ၾကီးဌာနရယ္

ယဥ္ေက်းမူ႔၀န္ၾကီးဌာနနဲ႔ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနရယ္ ေပါင္းစုျပီး

၀ုိင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ဘုိ႔လုိအပ္တယ္လို႔ထင္မိပါတယ္။

အလည္အပါတ္လာေရာက္လုိသူမ်ားအတြက္ သြားလာေရးလြယ္ကူေအာင္လုပ္မယ္။

ထုိက္သင္႔တဲ႔၀င္ေၾကးလဲယူမယ္။

သာယာစုိေျပျပီးလာခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္လည္းလုပ္မယ္ဆုိရင္

အလည္သက္သက္လာေရာက္သူမ်ားအျပင္ ဓါတ္ပုံရုိက္ခ်င္တဲ႔ သူေတြကိုလဲ ဆြဲေဆာင္နုိင္ပါတယ္။

ကမၻာအႏွံ႔အျပားမွာ လွပ တယ္ဆုိ တဲ႔ ေနရာေတြကုိ လုိက္လံ ရွာေဖြမွတ္တမ္းတင္ေနတဲ႔

ဓါတ္ပုံမုဆုိးေတြကလဲ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အင္မတန္က်ယ္ျပန္႔တဲ႔ေစ်းကြက္

ၾကီးတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာကိုေတာ႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။

သူတုိ႔ၾကာၾကာေနေလ နုိင္ငံျခား၀င္ေငြရေလ

သူတုိ႔ မ်ားမ်ားလာေလ ကိုယ္႔ ေဒသထြက္အထိမ္းအမွတ္ပစၥည္းေရာင္းရေလ တုိင္းျပည္၀င္ေငြတုိးေလးပါဘဲ။

ကဲ ၾကဳိးစားၾကည္႔ၾကပါစုိ႔။

 

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

1462016

 

 

 

“လာေစသင္႔၏   မသင္႔၏ ဆြဲေဆာင္သင္႔၏ မသင္႔၏”ျပီးခဲ႔တဲ႔လက ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ႔ ဓါတ္ဆရာအဖြဲ႔နဲ႔ သံလ်င္တစ္ဖက္ကမး္က မီးျပတုိက္ကုိ

သြားဘုိ႔စီစဥ္ၾကပါတယ္။

မီးျပတုိက္အသြားမွာ က်ဳိက္ေခါက္ေစတီနားေရာက္ေတာ႔ က်ေနာ္က နတ္ရွင္ေနာင္ အုတ္ဂူကို

ဓါတ္ပုံရုိက္ခ်င္စိတ္ေပၚလာတာနဲ႔ လုိက္ပုိ႔တဲ႔မိတ္ေဆြကိုပုိ႔ေပးဘုိ႔ေျပာလုိက္ပါတယ္။

၂၀၁၂ တုံးက က်ေနာ္က်ဳိက္ေခါက္ေစတီကိုေရာက္ခဲ႔ေပမယ္႔ ဒီဂူ ကို မေရာက္ခဲ႔ပါဘူး။

ဒါနဲ႔ဘဲဘုရားပုရ၀ုဏ္ထဲမွာကားရပ္ျပီး အုတ္ဂူရွိတယ္ဆုိတဲ႔ေစာင္းတန္းဘက္ကိုသြားခဲ႔ပါတယ္။

ေစာင္းတန္းေပၚကဆင္းကတည္းက  ခန္႔ထည္တဲ႔အုတ္ဂူၾကီးကိုျမင္ေနရပါတယ္။

အုတ္ဂူ ပါတ္ပါတ္လည္ကိုေတာ႔ သံဆူးၾကဳိးကာ ထားပါတယ္။

အထဲကို ၀င္ၾကည္႔ခ်င္တဲ႔စိတ္ေၾကာင္႔ ၀င္စရာေနရာလုိက္ရွာတဲ႔အခါ

၀င္စရာအေပါက္ေတြ႔ေပမယ္႔ ေသာ႔ခတ္ထားေတာ႔ အထဲကုိ၀င္လုိ႔ မရပါဘူး။

တံခါးေပါက္ရဲ႕အတြင္းဘက္မွာေတာ႔

“သတိေပးတားျမစ္ခ်က္”ဆုိတဲ႔အနီေရာင္ဆုိင္းဘုတ္ရယ္ (စည္းကမး္ခ်က္ေတြေရးထားပါတယ္)

“ နတ္ရွင္ေနာင္အထိန္းအမွတ္ဂူ ဘုရား “ဆုိတဲ႔ နတ္ရွင္ေနာင္ရဲ႕ကုိယ္ေရးမွတ္တမ္း

အတုိဆုံးကုိေရးထားတဲ႔အျပာေရာင္ဆုိင္းဘုတ္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။

အခုေတာ႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႔က ထိန္းသိမး္ေစာင္႔ေရွာက္ထားတာေၾကာင္႔

ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

ျခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြကိုရွင္းလင္းထားတာေတာ႔သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းပါဘဲ။

အရင္ကေတာ႔ မေရာက္ဘူးေတာ႔ ဘယ္လုိဆုိတာမေျပာနုိင္ေတာ႔ပါဘူူး။

က်ေနာ္ဓါတ္ပုံရုိက္ေနတုန္းမွာဘဲ အဲဒီဂူရဲ႕အေပၚေပါက္ကေန ေခြး

တစ္ေကာင္ထြက္လာတာျမင္လုိက္ရပါတယ္။

ဟုိအရင္တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက  နတ္ရွင္ေနာင္အတြက္ အျငင္းပြားခဲ႔ၾကတာကိုေတာ႔

ေရးေရးေလး မွတ္မိေနပါေသးတယ္။

အမ်ဳိးခ်စ္သူမ်ားကေတာ႔ နတ္ရွင္ေနာင္ဆုိတာ ေပၚတူဂီလူမ်ဳိးတုိင္းတပါးသားနဲ႔

ေပါင္းျပီး တုိင္းျပည္ကုိသစၥာေဖာက္သူလုိ႔ ဆုိခဲ႔ၾကသလုိ

အႏုပညာျမတ္ႏုိးသူမ်ားကလည္း တုိင္းျပည္ကိုသစၥာေဖာက္တာမဟုတ္ဘူး

ပေဒသရာဇ္မင္းကိုသာ ဆန္႔က်င္ခဲ႔တာ သူ႔အႏုပညာနဲ႔ပေဒသရာဇ္ကို

မေရာေထြးေစခ်င္ဘူးဆုိျပီး ျပန္လည္ကန္႔ကြက္ခဲ႔ၾကပါတယ္။

အဲဒီစာေပတုိက္ပြဲေတြၾကားမွာ နတ္ရွင္ေနာင္ဘ၀သမုိင္းနဲ႔အတူ

သူ႔ရဲ႕အုတ္ဂူပါ အမ်ားရဲ႕မ်က္ေမွာက္ကေန ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ႔ၾကပါတယ္။

အခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႔ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းထိန္းသိမ္းေရးဆုိတဲ႔အသံေတြ

က်ယ္ေလာင္လာမွ ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းထားတာျဖစ္နုိင္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံဟာ ေရွးေဟာင္းအေမြဆုိတာကို တန္ဘုိးမထားခဲ႔ၾကဘူူးလုိ႔ဆုိခ်င္ပါတယ္။

ပုဂံမွာဆုိရင္လည္း လူျမင္ကြင္းမွာရွိေနတဲ႔ဘုရားမ်ားကိုသာေစာင္႔ေရွာက္ခဲ႔ေပမယ္႔

လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းပါးတဲ႔ေနရာက ဘုရားမ်ားမွာ ေတာ႔ ေရွးဘုရားေတြ

အုတ္ခ်ပ္ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ႔ တုိင္းတပါးကိုေရာက္သြားခဲ႔တာအမ်ားၾကီးပါဘဲ။

ဒီအျဖစ္ဆုိးေတြကိုတကုိယ္ေတာ္ သုေတသီေတြက ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္လုိ႔ သိလာရတာပါ။

ကိုယ္႔ တုိင္းျပည္က ေရွးေဟာင္းပစၥည္းကို ကာကြယ္ဘုိ႔ဆုိတာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရမွာ

တာ၀န္ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိနုိင္ေပမယ္႔ အဲဒီအရပ္မွာ ေနထုိင္ၾကီးျပင္းသူမ်ားကလည္း

ကိုယ္ပုိင္ပစၥည္းလုိ သေဘာထားျပီး ထိန္းသိမ္းေစာင္႔ေရွာက္ဘို႔လုိအပ္တယ္လုိ႔ဆုိခ်င္ပါတယ္။

မႏၱေလးျမဳိ႔မွာဆုိရင္လဲ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းလုိ႔ေျပာနုိ္င္တဲ႔ ေရႊတေခ်ာင္းအေနာက္ဘက္

၂၂စီလမး္မွာရွိတဲ႔ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္သခ်ဳိ္င္း ဆုိရင္လဲ ၁၉၈၁ ဆုိင္းတန္းမီးေလာင္အျပီးမွာ

လူေနအိမ္ေျခအျဖစ္ေျပာင္းလဲေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ႔ပါတယ္။

တကယ္လုိ႔သာရွိေနေသးရင္ သမုိင္းမွတ္တမ္းတစ္ခုေပါ႔။

ေနာက္တစ္ခုက ၁၉လမး္ လမ္း၈၀ေဒါင္႔က စည္ရွည္တံတား(အမ်ားအေခၚစက္ရွင္တံတား)

ကိုလည္း ဘာအေၾကာင္းကိစၥမွမရွိဘဲ ဖ်က္လုိက္ပါတယ္။

အခ်ဳိ႔ေသာပစၥည္းေတြက လက္ရွိမွာအသုံးမ၀င္ေပမယ္႔ ျပန္လည္အစားမရနုိင္တာကေတာ႔ေသခ်ာပါတယ္။

ျမန္မာနုိင္ငံအႏွံ႔အျပားမွာေရွးေဟာငး္ေစတီပုထုိးဘုရား ေတြ နန္းေတာ္အေဆာက္အဦးေတြအမ်ားၾကီး

ရွိပါတယ္။

မႏၱေလးနန္းတြင္းမွာဆုိရင္လဲ ဘုရင္ နဲ႔ မိဘုရားရဲ႕အုတ္ဂူေတြကျခဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြၾကားမွာ

ေရာက္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာပါဘဲ။

အထင္ကရျဖစ္တဲ႔ ဘုတ္တလုတ္ကန္ဆုိရင္လဲ လူလာခ်င္စရာမေကာင္းေအာင္ညစ္ပါတ္ေနတာပါဘဲ။

ဒါေတြကုိသန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္ျပီးနုိင္ငံျခားသားဧည္႔သည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္သင္႔ပါတယ္။

 

မႏၱေလး ပုဂံလုိ႔ ထင္ရွားတဲ႔ေနရာမဟုတ္ဘဲ သီေပါျမဳိ႔လုိ ျမဳိ႔ငယ္ေလးမွာေတာ႔ ပုဂံေခတ္က ဘုရား

ရွိတယ္ဆုိျပီး နုိင္ငံျခားသားေတြ တကူးတက လာၾကည္႔တာကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။

သူမ်ားနုိင္ငံေတြဆုိရင္ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကို ေစာင္႔ေရွာက္ထားျပီး နုိင္ငံျခားသားမ်ား

ေရာကိုယ္႔ျပည္တြင္းကလူပါလာေရာက္လည္ပါတ္ေလ႔လာနုိ္င္ေအာင္ထိန္းသိမး္ေစာင္႔ေရွာက္ထားကို

ေတြ႔ရပါတယ္။

မၾကာေသးခင္ကမွ က်ေနာ္ေရာက္ခဲ႔တဲ႔ဗီယက္နမ္ နုိ္င္ငံမွာဆုိရင္

သူတုိ႔ေခါင္းေဆာင္ၾကီးဟုိခ်ီမင္းရဲ႕ ရုပ္ကလပ္ကို ေဆးစိမ္ထားျပီး

အေစာင္႔အေရွာက္ေတြနဲ႔စံနစ္တက်ထားရွိျပီးႏုိင္ငံျခားသားမ်ားေလ႔လာနုိ္္င္ေအာင္

ဗီယက္နမ္နုိ္င္ငံသားမ်ား ဂါ၀ရျပဳနုိ္င္ေအာင္ စီစဥ္ထားရွိေပးထားပါတယ္။

(က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံက အာဇာနည္ကုန္းကိုေတာ႔ အျမဲတံခါးပိတ္ထားေတာ႔ ၀င္ျပီး ဂါ၀ရျပဳခ်င္တာေတာင္ျပဳလုိ႔မရ)

သူတုိ႔နုိင္ငံရဲ႕ပထမဆုံးတကၠသုိလ္မွာ ေအာင္လက္မွတ္ေက်ာက္စာရွိရာေနရာေတြ

ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေက်ာ္ရွိေနတဲ႔ဘုရားေက်ာင္းအစရွိတဲ႔ေနရာေတြ

ကိုလည္ပါတ္နုိ္င္ေအာင္စီစဥ္ေပးထားတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။

တကယ္တမ္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တုိ႔နုိ္င္ငံမွာရွိတဲ႔ သဘာ၀ရူ႔ျမင္ကြင္းအလွအပေတြ

ေရွးေဟာင္းအနုပညာေတြနဲ႔နုိင္ငံျခားဧည္႔သည္ေတြကိုဆြဲေဆာင္နုိင္တာအမွန္ပါဘဲ။

က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံမွာဆုိရင္ အင္မတန္မွလွပတဲ႔ ေရျပာအုိင္ေတြ ေရတံခြန္ေတြေျမာက္မ်ားစြာရွိပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ သြားလာဘုိ႔ ခက္ခဲျပီးအဆင္မေျပပါဘူး။

မန္းေလးျမဳိ႔ အေရွ႔ဘက္ ရဲရြာသြားတဲ႔လမး္မွာရွိတဲ႔ ဒီးဒုတ္ေရျပာအုိင္ဆုိရင္အေတာ္ေလးကိုလွပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ေတာင္ေပၚတက္တဲ႔လမ္းမရွိပါဘူး။

ေတာင္က်ေရဆင္းတဲ႔လမး္က ေက်ာက္တုံးေတြေပၚကေနျဖတ္သြားရပါတယ္။

အဲေတာ႔ ေခ်ာ္လဲမွာစုိးရျပီး အႏၱရာယ္မကင္းဘူးလုိ႔ဆုိနုိ္္င္ပါတယ္။

ဆယ္ထပ္အျမင္႔ မွာ အင္မတန္လွပတဲ႔ေရျပာအုိင္ရွိျပီး ေရတံခြန္လည္းရွိပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္လွလွ သြားလာရခက္ခဲမယ္ အႏၱရာယ္ရွိမယ္ဆုိရင္ ဘယ္နုိ္င္ငံျခားသားမွမသြားပါဘူး။

ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္ အလြယ္သြားလုိ႔ရတဲ႔  ျပင္ဦးလြင္က ပြဲေကာက္ေရတံခြန္အပါအ၀င္

ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားမွာေရတံခြန္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေပမယ္႔သြားဘုိ႔မလြယ္ကူတဲ႔အတြက္

လူအမ်ားလည္ပါတ္ဘုိ႔မေရာက္နုိင္ၾကပါဘူး။

တရုပ္ျပည္ေရႊလီျမဳိ႔ ေျမာက္ဘက္ မုိင္ ၄၀ေလာက္မွာ ေမာ္လိေရတံခြန္ရွိပါတယ္။

ေရတံခြန္အ၀င္လမး္မွာ ၀င္ေၾကးေပးရပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ယြမ္ငါးဆယ္ပါ။

သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အုတ္ခင္းလမ္း။

ေတာင္ေပၚကိုတက္မွန္းမသိတက္သြားနုိင္ေအာင္တံတားေလးေတြ

သစ္ေတာအုပ္ကေလးေတြတဲ႔သာသာယာယာျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးလုိ႔ထားတာကိုေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္။

သူမ်ားနုိင္ငံက ခရီးသြားလုပ္ငန္းတုိးတက္ေစဘုိ႔အတြက္သူတုိ႔ဆီကိုလာခ်င္ေအာင္

ဆြဲေဆာင္ထားတာကေတာ႔အတုယူစရာေတြခ်ည္းပါဘဲ။

မႏၱေလးေက်ာက္ဆည္အသြားလမး္က ရွင္ပင္ဆပ္သြား နဲ႔တမုဒ္ေရႊအင္ပင္

သုံးထပ္ေရွးဘုရားေတြဆုိရင္ နုိင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ေလ႔လာစရာ

ဘုရားေတြျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္ ၾကဳိးဆြဲရုပ္ေသးပညာဆုိတာ ေရွးက်ျပီး ထူးျခားတဲ႔ပညာတစ္ခုပါဘဲ။

ဒီရုပ္ေသးပညာကို မႏၱေလးျမဳိ႔က ေဒၚမမနုိင္ငံ မတိမ္ေကာ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္က်ားကန္ျပီး

ထိန္းသိမး္လုိ႔ ေနရေပမယ္႔ ျမန္မာျပည္ေရာက္လာရင္ မျဖစ္မေနၾကည္႔ရူ႔စရာျဖစ္မလာေသးပါဘူး။

ဗီယက္နမ္မွာ ေရေပၚရုပ္ေသးကပြဲဆုိျပီး တခမ္းတနားနဲ႔ျပသပါတယ္။

ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းထဲမွာလဲဒီေရေပၚရုပ္ေသးျပပြဲကို မျဖစ္မေနထည္႔သြင္းထားပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔သြားတဲ႔ရက္က နုိင္ငံျခားသားေတြခ်ည္းဘဲ ခန္းလုံးျပည္႔ပါဘဲ။

ပြဲၾကည္႔ခ်ိန္က ၄၅မိနစ္ေလာက္ရွိပါတယ္။

အခုေတာ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာ႔ရုပ္ေသးက ဟုိတယ္ထမင္းစားခန္းမမွာ

ဧည္႔ခံတာေလာက္ဘဲရွိပါတယ္။

မျဖစ္မေနၾကည္႔ရူ႔စရာ က႑တစ္ခုအျဖစ္ကိုေရာက္မလာေသးပါဘူး။

က်ေနာ္မေရာက္ဘူးေပမယ္႔သူမ်ားအေျပာနဲ႔ၾကားဘူး တာကေတာ႔

အျခားနုိ္င္ငံက တုိင္းရင္းသားေက်းရြာမ်ဳိးေတြ နန္းေတာ္ေဟာင္းေတြမွာဆုိရင္

သူတုိ႔ ရဲ႕ တုိင္းရင္းသားရုိးရာ အ၀တ္အစားေတြ ေရွးေဟာင္းအ၀တ္အစားေတြ၀တ္ျပီး

ဓါတ္ပုံရုိက္ဘုိ႔ စီစဥ္ေပးထားတယ္ဆုိတာ သိရပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔နုိင္ငံမွာေတာ႔ တုိင္းရင္းသားေက်းရြာေတြ နန္းေတာ္ေဟာင္းေတြရွိေပမယ္႔

ေရွးေဟာင္းအ၀တ္အစားေတြ ရုိးရာအ၀တ္အစားေတြနဲ႔ဓါတ္ပုံတြဲရုိက္ဘုိ႔

စီစဥ္ထားတာကိုမေတြ႔ရသလုိပါဘဲ။

ဒီလုိသာ စီစဥ္ေပးထားရင္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ၾကီးဌာနအတြက္လဲ ၀င္ေငြတုိး

သလုိ အလုပ္အကိုင္မရွားပါးေအာင္ေျဖရွင္းေပးရာလဲေရာက္တယ္လုိ႔ေတြးမိပါတယ္။

ေက်ာက္ဆည္ဘက္ က ဓါတ္ေတာ္ေတာင္

ဘားအံ႔ဘက္က ဆႏၵန္ဂူ ဘုရင္႔ညီေနာင္ဂူ ေကာ႔ကြန္းဂူ

ေတာင္ၾကီးဘက္က  ပင္းတယဂူ ျမင္းမထိဂူ ထမ္ဆမ္းဂူ

ျပင္ဦးလြင္က ပိတ္ခ်င္းေျမာင္ဂူ အစရွိတဲ႔ဂူေတြကို က်ေနာ္ဓါတ္ပုံရုိက္ဘုိ႔အတြက္ေရာက္ဘူးပါတယ္။

ဒီဂူေတြမွာဆုိရင္ အမ်ားအားျဖင္႔ မဲေမွာင္စုိစြတ္လုိ႔ေနပါတယ္။

ထုံးေက်ာက္ဂူေတြျဖစ္တာရယ္ ေရစိမ္႔တာေၾကာင္႔ရယ္ေပါ႔။

အခ်ဳိ႔ေနရာေတြက က်ဥ္းလြန္းေတာ႔ ေခါင္းမထိခုိက္မိေအာင္သတိထားသြားရပါတယ္။

ေနာက္မီးၾကဳိးေတြသြယ္ထားတာကလဲ ဓါတ္ၾကဳိးေတြကမေသမသပ္။

ဗီယက္နမ္က က်ေနာ္ေရာက္တဲ႔ထုံးေက်ာက္ဂူမွာဆုိရင္ မီးေတြကုိ

ေက်ာက္ခြက္ေတြၾကားထဲမွာျမဳတ္ျပီးေရာင္စုံထြန္းထားပါတယ္။

အဲ႔ေတာ႔ ဓါတ္ပုံရုိက္တဲ႔အခါ အင္မတန္လွပတဲ႔အေရာင္ေတြကိုရပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ႔ေက်ာက္ဂူတုိင္းမွာေတာ႔ အလင္းေရာင္အားေကာင္းတဲ႔

မီးေတြကိုထြန္းထားေတာ႔ ဓါတ္ပုံရုိက္တဲ႔အခါ အလငး္ေတြျပန္ျပီးလွသင္႔သေလာက္မလွတာအမွန္ပါဘဲ။

ေက်ာက္ဂူျခင္းယွဥ္ၾကည္႔ရင္ ျမန္မာျပည္က ဂူေတြက ေက်ာက္ပန္းဆြဲေတြ

ေက်ာက္ခက္ေတြ က်ေနတာက ပိုျပီးလွပါတယ္။

ကိုယ္႔ငါးခ်ဥ္မုိ႔ကိုယ္ခ်ဥ္တယ္လုိ႔ ေျပာရင္လဲ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ အဲဒီေနရာေတြကို သြားလာဘုိ႔ ခက္ခဲတာေၾကာင္႔ နုိင္ငံျခားခရီးသြားေတြကို

လာဘုိ႔ မဆြဲေဆာင္နုိင္တာအမွန္ပါဘဲ။

လာရင္ေတာင္မွ လာတဲ႔ အေရအတြက္နည္းပါးပါတယ္။

အဲေတာ႔ အမ်ားေျပာသလုိ မီးခုိးမထြက္တဲ႔ စက္ရုံေတြက ေန ၀င္ေငြေကာင္းဘုိ႔အတြက္

ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို ျမင္႔တင္ဘုိ႔လုိပါတယ္။

ဒီခရီးသြားလုပ္ငန္းျမင္႔ ဘို႔ အတြက္ သြားလာေရးလြယ္ကူ သက္သာဘုိ႔လုိပါမယ္။

ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ကေတာ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔လုပ္ကုိင္ေနၾကတဲ႔ပုဂၢလိကအဖြဲ႔အစည္းေတြရယ္

နုိင္ငံေတာ္အစုိးရဘက္က ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ႔၀န္ၾကီးဌာနရယ္

ယဥ္ေက်းမူ႔၀န္ၾကီးဌာနနဲ႔ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနရယ္ ေပါင္းစုျပီး

၀ုိင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ဘုိ႔လုိအပ္တယ္လို႔ထင္မိပါတယ္။

အလည္အပါတ္လာေရာက္လုိသူမ်ားအတြက္ သြားလာေရးလြယ္ကူေအာင္လုပ္မယ္။

ထုိက္သင္႔တဲ႔၀င္ေၾကးလဲယူမယ္။

သာယာစုိေျပျပီးလာခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္လည္းလုပ္မယ္ဆုိရင္

အလည္သက္သက္လာေရာက္သူမ်ားအျပင္ ဓါတ္ပုံရုိက္ခ်င္တဲ႔ သူေတြကိုလဲ ဆြဲေဆာင္နုိင္ပါတယ္။

ကမၻာအႏွံ႔အျပားမွာ လွပ တယ္ဆုိ တဲ႔ ေနရာေတြကုိ လုိက္လံ ရွာေဖြမွတ္တမ္းတင္ေနတဲ႔

ဓါတ္ပုံမုဆုိးေတြကလဲ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းအတြက္ အင္မတန္က်ယ္ျပန္႔တဲ႔ေစ်းကြက္

ၾကီးတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာကိုေတာ႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။

သူတုိ႔ၾကာၾကာေနေလ နုိင္ငံျခား၀င္ေငြရေလ

သူတုိ႔ မ်ားမ်ားလာေလ ကိုယ္႔ ေဒသထြက္အထိမ္းအမွတ္ပစၥည္းေရာင္းရေလ တုိင္းျပည္၀င္ေငြတုိးေလးပါဘဲ။

ကဲ ၾကဳိးစားၾကည္႔ၾကပါစုိ႔။

 

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

1462016

 

 

 

 

ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1570 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။