ဤကမၻာေျမရွိ ႏိုင္ငံတိုင္း သမိုင္းရွိသည္။ သူရဲေကာင္းရွိသည္။ တိုင္းျပည္တည္ေထာင္သူ ဖခင္ရွိသည္။ အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာကဲြျပားခြဲျခားမႈရွိသည္။ ခြဲေရး-တြဲေရးကို ရင္ဆိုင္ၾကဖူးသည္။ ေျဖရွင္းၾကရဖူးသည္။
အာဇာနည္ေန႔ဟူ၍ကား ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း၁၉၆ႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာ၊ အိႏၵိယ၊ နီေပါ၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ အစၥလမ္မစ္ႏိုင္ငံမ်ားပါေသာ ၂၃ ႏိုင္ငံ၌သာက်င္းပၾကေလသည္။
တကယ္ေတာ့ အာဇာနည္ကို ျမန္မာဖြင့္ဆိုပံုႏွင့္ Martyr အျဖစ္အဂၤလိပ္ဘာသာစကားႏွင့္ဖြင့္ဆိုျခင္းတြင္လည္းမတူ။

အာဇာေနယ်-အာဇာနည္

ဒီပကၤရာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က သုေမဓာရွင္ရေသ့ (ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားေလာင္း) အား ”အာဇာေနေယ်ာ=အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ေတြ႔ရျမင္ရခဲသူပါတကား”ဟု ဆိုျပီး ဝိုင္းအသိအမွတ္ျပဳရာမွ အာဇာနည္စကား စခဲ့သည္။ – (ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ)
အဂၤလိပ္စာအဖြင့္တြင္မူ Martyr : A person who is killed because of their religious or other beliefs. ဟုဖြင့္ပါ၏။
သို႔ဆိုေသာ္ ျမန္မာတို႔၏အာဇာနည္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင္တကြ က်ဆံုးေလျပီးေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသာမက ၁၉၈၈ လူထုအံုၾကြမႈၾကီးတြင္ မိမိယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အသက္ေပးလိုက္သူမ်ားကိုလည္း ရည္ညႊန္း၍ရမည္။ ျမန္မာ့ေျမသည္ အာဇာနည္-ေ၀စည္လွေသာတိုင္းျပည္တည္း။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေပးေသာထပ္ဆုလာဘ္

ယခုႏွစ္တြင္အာဇာနည္ေန႔ႏွင့္ ၀ါဆိုလျပည့္-သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ဗုဒၶစတင္ေဟာၾကားေသာ ဓမၼစၾကာေန႔တို႔ တရက္တည္းထပ္က်သည္။
အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားအား ရည္စူး၍ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၿပီး ေကာင္းမႈအစုစုတို႔ကို အမ်ွေဝျခင္းကို အမွတ္ ၅၄  ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေနအိမ္တြင္က်င္းပရာတြင္ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံေရး၏ တာ၀န္အျမင့္ဆံုးပုဂၢိဳလ္အားလံုးတက္ေရာက္ၾကျခင္းျဖင့္ ေမာ္ကြန္းတင္လိုက္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးၾကီး မင္းေအာင္လိႈင္ပါသည္။ ကာခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးတင္ဦးပါသည္။ ဒုတိယသမၼတ ၂ဦးပါသည္။ လႊတ္ေတာ္၂ရပ္၏ ဥကၠဌ၂ဦးပါသည္။ သူရဦးေရႊမန္းပါသည္။သူတို႔ သီလေဆာက္တည္ တရားနာၾကသည္။ ျမန္မာ့ဓေလ့ယဥ္ေက်းမႈအရဆိုပါလွ်င္ သံသရာအဆက္ဆက္တြင္ ေရစက္ဆံုသြားၾကပါေလျပီ၊
လြန္ခဲ့ေသာ ရက္သတၱပါတ္မ်ားကပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တို႔ကို ခပ္စိတ္စိတ္ ယွဥ္ေတြ႔ေနရေပရာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အေကာင္းဖက္ေျပာင္းယူမည့္ နိမိတ္တို႔စေနျပီ္ဟုဆိုခ်င္သည္။

ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ – ၂၁ရာစုပင္လံု

ေမ ၃၁ ရက္စြဲျဖင့္ သမၼတဦးထင္ေက်ာ္လက္မွတ္ထိုးထားသည့္ ေၾကညာခ်က္ ၂ ခုအရ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ က်င္းပမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွသည္ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆီသို႔သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အာဏာရ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ မူလေၾကျငာခ်က္တြင္ရွိသည္။

ဇူလိုင္ ၁၇ရက္ေန႔ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု ဖယ္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC)တို႔ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ေသးသည္။
ထိုပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ “ေတာင္းခ်င္တာ ေတာင္းပါ။ ဒါေပမဲ့ ေတာင္းတိုင္း အကုန္ေပးနုိင္မယ္လို႔ေတာ့ အာမမခံဘူး” ဟုေျပာၾကားခဲ့ရာတြင္ (UNFC) ၏ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးေရး ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ (DPN) ေခါင္းေဆာင္ ခူဦးရယ္က “တိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ ေတာင္းစရာမရွိသလို မရွိသလို ေပးစရာလည္းမရွိပဲ တိုင္းျပည္ႀကီးအား အတူတကြ ၿငိမ္းခ်မ္းတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ကိုသာ အလိုရွိတယ္” ဟု ေနာက္တေန႔သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေပးစရာ ရွိၾကသေလာ

လြတ္လပ္ေရးရျပီးေနာက္ ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးအျဖစ္ အဦးဆံုးတိုက္ခဲ့ေသာ ကရင္တို႔လည္းစစ္ပန္းခဲ့ျပီ၊ စစ္စားရိပ္အတြက္ ၀ုိင္း၍ထုတ္ယူခဲ့သျဖင့္ ေတာႏွင့္သယံဇာတသာမက လုပ္အားထုတ္ႏိုင္ေသာ လူသားအရင္းအျမစ္တို႔လည္း ေလွ်ာ့နည္းကုန္ေပျပီ။
သို႔ေသာ္ China စိန္႔ျပည္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနေသာ လက္နက္ကိုင္မ်ားကား စြမ္းလာဟန္ရွိသည္။  ေငြေၾကးႏွင္စစ္အင္အားေတာင့္လာသျဖင့္ လက္ဆေသြးလာေသာ စိန္႔ျပည္ႏွင့္လည္း ဘာသာစကားတူ၊ မ်ိဳးဇာတိႏြယ္ယွက္စပ္ေနေပရာ လြန္စြာသတိထားရမည့္အေနအထားျဖစ္သည္။ စိန္႔ျပည္သည္ သူ၏မဟာဗ်ဳဟာမ်ားကို အန္ခ်စျပဳေနျပီျဖစ္ပါသည္။ South China Sea တြင္ လူလုပ္ကြ်န္းေထာင္ကာ ေရပိုင္နက္အုပ္စိုးမႈျပဳျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ႏို္င္ငံတကာ၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုလည္း မလိုက္နာေသးပဲ အေမရိကျပည္ေထာင္စုႏွင့္ပင္ ဆက္ဆံေရးတင္းမာလာဟန္ရွိသည္။ သို႔ျဖင့္ ကမၻာ့ေဒသႏၱာရအေျခအေနအရ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားတြင္ မယူတတ္လွ်င္ေပးစရာရွိလာေနေပျပီ။ Proxy စစ္ပြဲတို႔တည္း။

အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာ

ကိုးကြယ္ရာသာသနာသည္ လူတဦးစီ၏ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ျဖစ္သည္။ ပုဂၢလိကခံယူယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ အလိုရွိရာ ကိုးကြယ္ႏုိင္သည္။ သာသနာမယူ လြတ္လပ္သူလုပ္ႏုိင္သည္။ ဘာသာစကားသည္လည္း စိတ္ၾကိဳက္ေလ့လာသင္ယူႏုိင္သည္။ ဘာသာ။သာသနာႏွင့္ ကြဲျပၾကသည္ကိုေစ့စပ္နည္းလမ္းသည္ မလြယ္ေသာ္ျငား ခက္ကားမခက္။
သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးျဖစ္ေသာ မ်ိဳးရိုးဇာတိႏြယ္သည္ ေမြးရာပါျဖစ္သည္။ ျပင္ေျပာင္း၍မရ။ ျပင္ေျပာင္း၍မရေသာ ေမြးရာပါဇာတိႏြယ္ျဖင့္ နယ္နမိတ္ကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပး၍ကားမရ၊ ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပးႏိုင္လွ်င္လည္း ပဋိပကၡတို႔ႏွင့္အတိျပီးေသာ ေဒသျဖစ္လာမည္။
ျမန္မာျပည္သည္ အိပ္မက္ဆိုးျဖစ္ႏုိင္ေသာ ျပည္နယ္အမည္ေပးစနစ္ရွိ၏။ ကခ်င္၊ကယား၊ကရင္၊ခ်င္း၊မြန္၊ရခိုင္၊ရွမ္းဟူ၍ ျပည္နယ္အမည္တို႔အားလူမ်ိဳးအမည္ႏွင့္တြဲေခၚထားျခင္းတည္း။ လက္ေတြ႔တြင္မူ ကရင္နယ္တြင္ မြန္ေနသည္။ ကခ်င္နယ္တြင္ ရွမ္းေနသည္။ ရွမ္းနယ္တြင္ ကိုးကန္႔၊၀ျပည္ရွိသည္။ မြန္ျပည္တြင္ဗမာရွိသည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ တိုင္းရင္းသားပိုင္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရနယ္ေျမမ်ားဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္မည္သို႔တည္ေထာင္၍ နယ္နမိတ္မည္သို႔ခြဲၾကမည္နည္း။

ကမၻာ့ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းတြင္မည္သို႔ေျဖရွင္းၾကပါသနည္း?
အေမရိကန္လူမ်ိဳးဟူသည္ သမိုင္းသက္ေသအေထာက္အထားအရ ႏွစ္ေပါင္း၅၀၀ ေက်ာ္ရွိခဲ့ေသာ္ျငား ယခုေခတ္တြင္အေမရိကန္ကို လူမ်ိဳးတမ်ိဳးဟု တိတိပပအမည္မတတ္ေသး။
အေမရိကေျမတြင္ေမြးဖြားသူတိုင္းကိုအေမရိကန္တံဆိပ္တပ္ေပးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ေနထိုင္ရာတိုင္းျပည္ကိုသစၥာရွိေသာသူတို႔ကို ေမြးထုတ္ရွင္သန္ေစပါသည္။ အေမရိကန္တဦးအား ႏိုင္ငံမွထိထိေရာက္ေရာက္တာ၀န္ယူသည္။ တာ၀န္ခံသည္ ထိုသို႔ျဖင့္ ျမန္မာတို႔လည္း ျမန္မာ အေမရိကန္ျဖစ္လာသည္။
စစ္တမ္းသုေတသနမ်ားအရ အေမရိကေျမေရာက္ေသာ မည္သည့္လူမ်ိဳးဇာတိႏြယ္မဆို မ်ိဳးဆက္ ၃ခုေရာက္လွ်င္မူလမ်ိဳးႏြယ္ေမွးမွိန္ပေပ်ာက္ပါသတည္း။ လူမ်ိဳးကို အေမရိကန္ႏိုင္ငံသားဟူေသာပု၀ါပါးျဖင့္အုပ္ကာ အစုထုတ္ေပးလိုက္ျခင္းေပးတည္း။ ေအာင္ျမင္ေသာနည္းလမ္းအျဖစ္အတုယူသင့္သည္။

လူမ်ိဳးအေျချပဳ နယ္ေျမပိုင္ဆိုင္မႈ

ျမန္မာျပည္၏ အဓိကျပႆနာသည္ န၀တေခတ္တြင္ တိုင္းရင္းသား၁၃၅ မ်ိဳးခြဲထုတ္က Divide and rule ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂ေယာက္ရွိလွ်င္ ၃ဖြဲ႔ကြဲတတ္ေသာ ျမန္မာဇာတိႏြယ္တို႔တြင္ ၁၃၅မ်ိဳးအား ဖယ္ဒရယ္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စသျဖင့္ မည္သို႔စုစည္းျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါမည္နည္း။
ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို လူမ်ိဳးအေျခခံထားစုစည္းျပီး တည္ေထာင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ၁၃၅မ်ိဳးကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္ရမည္။
ယခုလို ၂၁ရာစုေခတ္တြင္ လူမ်ိဳးဆင္တူ ဗီဇေသြးတူ ၇၅% အထက္တူသူုမ်ားကို အုပ္စုထားေပးရန္လြယ္လွသည္။
မ်ိဳးရိုးဗီဇစစ္စက္မ်ားလည္းရွိေနျပီ။ တံေတြးတစက္၊ ဆံပင္တျဖတ္မွသည္ ထုိုထိုသူ၏ ဇာတိႏြယ္ကို အပံု၁၀၀ ပံု၁ပံုအထိ ဗီဇသိပၸံအစြမ္းျဖင့္လွမ္းၾကည့္ႏိုင္သည္။
ကုသသမဂၢ၏ စစ္တမ္းအရမူ လူ၏မူလ-ဟိုမုိဆက္ပီယံတြင္ ယခုေခတ္၌မ်ိဳးရိုးဇာတိသန္႔သန္႔ ၁၀၀% ျဖင့္မရွိေနႏိုင္ဆိုပါသည္။
သုိ႔ျဖင့္ မ်ိဳးႏြယ္ဇာတိေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ပဋိပကၡတို႔ကို ဖယ္ခ်ေလွ်ာ့က်ေစကာ ျမန္မာ့ေျမမွာေမြးဖြားသူတိုင္းအား One Burman အျဖစ္ႏွင့္ အုပ္စုၾကီး၈ခုထားကာ နယ္ေျမမ်ားခြဲၾကရန္ျဖစ္ပါ၏။

သို႔ဆိုေသာ္ လူမ်ိဳးအားျဖင့္ ေျမပိုင္လိုသေလာ။ လက္နက္အင္အားျဖင့္ ေျမကိုယူလိုသေလာ ရွင္းလင္းသြားမည္ျဖစ္ေပသည္။
လူမ်ိဳးဇာတိအားျဖင့္ ေျမပုိင္လိုသူမ်ား အခ်င္းခ်င္း နယ္နမိတ္ပိုင္းျခားရန္လြန္စြာခက္ခဲရႈပ္ေထြးေသာ္ျငား အျခားေတာင္းဆိုမႈမ်ားအတြက္မူ ညိွႏိႈင္းအေျဖထုတ္ျခင္း မ်ားစြာလြယ္ကူပါသည္။

The war to end war

လူမဲမ်ားအား ကြ်န္အျဖစ္ျပဳ/မျပဳျခင္းမွအစျပဳေသာ သမၼတလင္ကြန္းလက္ထက္တြင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ အေမရိကန္ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးအား လူမေသ၊စစ္မျဖစ္ တိုက္ရိုက္ေစ့စပ္ညိွႏိႈင္းျခင္းျဖင့္ အျပီးသတ္ခဲ့သည္ကားမဟုတ္။ လက္နက္ကိုင္ၾက၍စစ္ျဖစ္လာလွ်င္ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးနည္းျဖင့္ ေျဖရွင္း၍ကားမရစေကာင္း၊ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ စစ္ကိုစစ္ႏွင့္ထပ္ကာသာ ရွင္းရေပေတာ့သည္။
၁၉၊၂၀ ရာစုႏွစ္မ်ားက လူမ်ိဳး၊ဇတ္ေပါင္းစံုေသာ အိႏၵိယ၊ အင္အားၾကီး၍ ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းရွည္ၾကာလွေသာ စိန္႔တိုင္းျပည္။ မည္သို႔ေျဖရွင္းထားၾကသနည္း ၊ၾကည့္ႏိုင္သိႏိုင္သည္။ စိန္႕ျပည္ထဲတြင္ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ားရွိသည္။ ရွမ္း၊ ၀၊ကိုးကန္႔တို႔ေနသည္။ ထိုင္းလူမ်ိဳးတို႔မည္သို႔လုပ္ခဲ့သနည္း၊ သူတလူငါတမင္း စစ္ဘုရင္မ်ား၊ ဆာမူရိုင္းမ်ား၏ဂ်ပန္ျပည္အား တခုတည္းအျဖစ္အဘယ္သို႔ စုစည္းတည္ေထာင္လိုက္သနည္း။ အေမရိကျပည္ေထာင္စုအား အဘယ္သို႔ ျပည္ေထာင္စုခဲ့သနည္း။

အာဏာသည္ေသနတ္ေျပာင္း၀မွလာသည္။ လက္နက္ကိုင္ထားသူမ်ား အာဏာရွိေနသမွ် ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတည္ေဆာက္၍မရ။
သို႔ေသာ္ အနာဂတ္တေန႔တြင္ စီးပြားေရးေတာင့္တင့္၍ျငိမ္းခ်မ္းေသာႏိုင္ငံျဖစ္လာသည္ႏွင့္ လူထုစြမ္းအားတို႔ျဖင့္အင္အားေတာင့္တင္းေသာ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ကို တည္ေဆာက္ရေပမည္။ ျပည္သူ႔ေငြျဖင့္ စစ္စရိပ္အသံုးအေဆာင္ လက္နက္ေကာင္းလက္နက္ဆန္းမ်ား ၀ယ္ယူရမည္။ထုတ္လုပ္ရမည္။ လူထု၏ သားသမီးမ်ားထဲမွ စစ္သားမ်ားကိုလည္း ရယူရမည္။ ထိုတပ္မေတာ္သည္ ျပည္တြင္းတရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္သာမဟုတ္ ျပည္တြင္းစစ္မွထြက္ေလျပီျဖစ္သျဖင့္ ကမၻာ့ လူႏွင့္စစ္အင္အားအၾကီးဆံုးႏိုင္ငံၾကီး ၂ႏိုင္ငံၾကားတြင္ တိုင္းျပည္ခိုင္ခိုင္မာမာရပ္တည္ေရးအတြက္ ျဖစ္ရမည္။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း စစ္မႈမထမ္းမေနရ လုပ္သင့္လုပ္ၾကရမည္။

အဆံုးတေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကအုပ္ခ်ဳပ္ထားေသာ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္အား ျမင္ရလိုပါ၏။
သိပ္မေ၀းေတာ့ဟုထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဒီမိုး၊ဒီေလ၊ဒီေရႏွင့္ ဤခရီးကားနီးလည္းမနီး။ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းႏွင့္မိုးၾကီးလည္းခ်ဳပ္မသြားေစခ်င္။

kai

About kai

Kai has written 858 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.