images(11)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

”လူ”

 

ဤျမိဳ႕ကေလးထဲမွာ

”အေမွာင္ထုခ်င္း သတ္ပုတ္ရင္း နက္ရွိဳင္းသည္ထက္ ပိုနက္ရွိဳင္းေနသည့္အခ်ိန္”တြင္ သူ. . . ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။

 

အေဝးေျပးကားၾကီးေပၚမွ ဘုတ္ခနဲ ဆင္းလိုက္သည္ႏွင့္ သူ႔ကို လွမ္းႏွဳတ္ဆက္လိုက္သမွ်မွာ. . .

၁။ ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီထဲထိ စိမ့္ေအးသြားေစေသာ ေလထု

၂။ မနီးမေဝးရွိ ေခြးတစ္ေကာင္၏ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ အူသံ

၃။ စိမ္းရႊင္ရႊင္ ရနံ႔တစ္ခုခု

၄။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေအးစက္စက္(သို႔ေသာ္ မၾကာခင္ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ပ်က္သြားေတာ့မလိုလို ခံစားရေစေသာ) ျငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ျခင္း . . . စသည္တို့ ျဖစ္သည္။

 

အမွန္ေတာ့ သူ မျမင္နိုင္ေသာအရာမ်ာလည္း သူ႔အနီးအနားပတ္ခ်ာလည္တြင္ ရွိေနျပီး သူ႔အား စိမ္းစိမ္းၾကီး စိုက္ၾကည့္ကာ ၾကိဳလင့္ေနေလသည္။

 

သူကေတာ့ ေထြေထြထူးထူး ေတြးေတာမိျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ ျမိဳ႕ကေလး၏ ပူးေႏြးေအးစက္ေသာ ေျမထုကို နင္းျပီး

တစ္လွမ္းခ်င္း စေလွ်ာက္သည္။

သူ႕ ေျခဦးတည္ရာသည္ကား. . .

. . .    . . .

____________________

 

”တည္းခိုခန္း”

 

အမွန္ေတာ့ ဤတည္းခိုခန္းသည္ မူလတုန္းက ကြင္းျပင္ေျမၾကီးသာ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ သာမန္ကြင္းျပင္ေျမမဟုတ္။ ဤရပ္ရြာအတြင္းမွ နာမ္မဲ႔ရုပ္ခႏၶာအပုပ္အသိုးမ်ားကို ျမွဳပ္ႏွံသိမ္းဆည္းရာ ေနရာျဖစ္ျပီး ဤေျမကြက္လပ္အား . . .

”သခ်ိ ၤဳင္းကုန္း”ဟု လူတို႔က

လွ်ာဖ်ားမွာ တံဆိပ္ကပ္ကာ ေခၚၾကသည္။

 

လူေသေကာင္အပုပ္ အရိအရြဲမ်ာ ျမွဳပ္ႏွံသည္ျဖစ္ေစ. . .အသီးအပြင့္ ေဝဆာလာမည့္သစ္ေစ့မ်ား ျမွဳပ္ႏွံသည္ျဖစ္ေစ ေျမၾကီးကေတာ့ ေျမၾကီးပီသစြာသာ ထာဝရ ျဖန္႔ခင္း တည္ရွိေပးေနသည္။

 

မျမဲေသာ နိယာမအရ ဤရပ္ရြာတြင္ လူဦးေရထူထပ္လာျပီး ေခတ္စနစ္တို႔ ေျပာင္းကုန္သည္။

 

လူေသမ်ားအတြက္ ေနရာသီးသန္႔ေပးမည့္အစား ထိုေနရာကို အက်ိဳးရွိရာတစ္ခုခုအျဖစ္ အသံုးခ်ရေတာ့မည့္ေခတ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ျပီ။

 

လူေသေကာင္မ်ားကို ထပ္မံ၍ မျမွဳပ္ၾကေတာ့။ အျခားတစ္ေနရာမွာ မီးေလွာင္တိုက္ကာ ျပာခ်သည့္ စနစ္ကသာ လူေသေကာင္မ်ားအတြက္ ဆုလာဘ္ ျဖစ္ေစခဲ့ျပီ။

 

ထို႔ေနာက္ သခ်ိ ၤဳင္း မဟုတ္ေတာ့ေသာ

ထိုေနရာကို အေပၚယံ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ရွင္းလင္းျပီး တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳး ေျပာင္းလဲ အသံုးခ်လာရာ. .. .

ေနာက္ဆံုး  . လက္ရွိဤကာလမွာေတာ့ . . . အထည္အဝါၾကီးမဟုတ္ေသာ္လည္း အတန္အသင့္ေကာင္းမြန္သပ္ရပ္ေသာ တည္းခိုခန္းတစ္ခု ျဖစ္ေနျပီ။

 

သို႔ေသာ္ ဤတည္းခိုခန္းသို႔ ဝင္လာဖူးသမွ် ဧည့္သည္တိုင္း ေသြးပ်က္ေျခာက္ျခားစရာေတြ ၾကံဳဖူးသည္။ တခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ေသြးရူးေသြးတန္း ထြက္ေျပးဖူးသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ စကားေမးပင္ မရေတာ့ဘဲ သြပ္ခ်ာလွိဳက္လွဲ. . .

 

အေၾကာင္းသိသူမ်ားႏွင့္ သတင္းအနံ႔ခံေကာင္းသူမ်ားက ဤတည္းခိုခန္းကို ေရွာင္ၾကျပီး . . .

အေၾကာင္းမသိသူမ်ားႏွင့္ အေၾကာင္းသိလ်က္ သတၲိေကာင္းသူမ်ားကေတာ့ ဤတည္းခိုခန္းကို တည့္တည့္ တိုးဝင္ၾကသည္။

 

ဤထဲခိုခန္းအတြင္းမွ အရာတစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဝင္လာသမွ် လူမ်ားကို စိမ္းစိမ္းက်က္က်က္မေရြး လက္ယက္ေခၚကာ ၾကိဳဆိုသည္။

ထို႔ေနာက္. . .ထိုလက္ၾကီးမ်ားျဖင့္ပင္. . .

. . .

 

___________________________

 

”သရဲ”

 

ဤတည္းခိုခန္း မဖြင့္ခင္

ဟိုအရင္ သခ်ိ ၤဳင္းကုန္းလက္ထပ္ကတည္းက မကြ်တ္မလြတ္ေသာ သရဲအျဖစ္ ရွိခဲ့သည္။

 

ဤတည္းခိုခန္းတြင္းမွ အခန္းနံပါတ္(9)သည္ ဤသတၲဝါ၏ အပိုင္စားေနရာ ျဖစ္သည္။

ဤေနရာကို . . . . . .

က်ဴ းေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာသူ မည္သူ႔ကိုမဆို ေျခာက္လွန္႔ ေမာင္းထုတ္ရမည္မွာ ဤသရဲ၏ တာဝန္ျဖစ္သည္။

ဤေနရာသည္ ငါ့ေနရာ။

ဤေနရာကို က်ဴ းေက်ာ္သူသည္ ငါ့ရန္သူ။

 

ငါ့ရန္သူကို ငါ ေမာင္းထုတ္မည္။ မွဳန္႔မွဳန္႔ညက္ညက္ ေခ်ၾကည့္မည္။ မရလွ်င္ ရသေလာက္အတိုင္းအတာျဖင့္ တတ္စြမ္းသေလာက္ ေျခာက္လွန္႔မည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဤေနရာကို ေရာက္လာသူသည္ လိပ္ျပာလြင့္ျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ လိပ္ျပာ လြင့္လုမတတ္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမည္။

 

ဤသည္မွာ ဤသရဲ၏ ေလးနက္ခိုင္က်ည္ေသာ သံဓိဌာန္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

________________________________

 

”သရဲႏွင့္ လူ”

 

ခက္သည္။ ခက္သည္မွ အေတာ့္အေတာ္ကို ခက္လွသည္။

 

ဤအခန္းထဲ ဝင္ လာတည္းသူေတြထဲမွာ ဤသူသည္ ေျခာက္လွန္႔ရ အခက္ခဲဆံုးလူ ျဖစ္သည္။

 

သရဲ စိတ္ညစ္သြားသည္။ ညနက္သည္ႏွင့္ ဤလူ ဤအခန္းထဲ ဝင္လာကာ ကုတင္ေပၚ တံုးခနဲ ပစ္လွဲသည္။ သူ အိပ္မေပ်ာ္ခင္က ဤသရဲခမ်ာလည္း ေမွးခနဲတစ္ခ်က္ ငိုက္သြားသည္။ သရဲ ေျခာက္ဖို႔ သတိရ၍ ထ ေျခာက္မည္ၾကံေတာ့ လူက အိပ္ေနလိုက္သည္မွာ ေအာ္မၾကား ေခၚမၾကား။

 

သရဲက ေရခ်ိဳးခန္း အိမ္သာ တံခါးရြက္မ်ားကို ဝုန္းခနဲဒိုင္းခနဲမည္ေအာင္ လုပ္သည္။

လူက မနိုး။ သရဲက လူအနားသြားျပီး အပုပ္နံ႔ေပးသည္။ လူက တုတ္တုတ္မွ် မလွဳပ္။

အပုပ္နံ႔ႏွင့္ မရေသာအခါ သရဲ၏ ေအာ္ဂလီဆန္ဖြယ္ရာ မ်က္ႏွာ အပုပ္အပြၾကီးကို လူ မ်က္ႏွာနားကို ကပ္ျပီး ျဗဲခနဲ ျဖဲေျခာက္သည္။ မလန္႔ေရးခ် မလန္႔။ ဘယ္လန္႔မတုန္း။ အိပ္ေမာက်ေနလိုက္သည္မွာ ေသေနသလားထင္ရသည္။ သည္ေလာက္ေတာင္ ျဖစ္လွတာ. . .ကိုင္းကြာာာာ ဆိုျပီး ေျခေထာက္ကေန ဆြဲခ်ပစ္လိုက္သည္။ သရဲခမ်ာ အားသြန္ခြန္စိုက္ ဆြဲခ်လိုက္ရေသာ္လည္း လူကေတာ့ ကုတင္ေအာက္သာ ေရာက္သြားသည္. . . အအိပ္မပ်က္။

 

သရဲ စိတ္ညစ္သြားေလျပီ။ စိတ္ညစ္ညစ္ျဖင့္ လူနံေဘးမွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ျပီး လူကို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ၾကည့္ေနမိေတာ့သည္။

တတ္သမွ် မွတ္သမွ်နည္းေတြနဲ႔ ေျခာက္လွန္႔ေနပါေသာ္လည္း ခက္တာက ဤလူမွာ အအိပ္ၾကီးလွသည္။ သူက ဘာလုပ္လုပ္ နိုးပင္မနိုးေသာအခါ ေျခာက္သူမွာသာ ေမာလွသည္။

 

ဤသရဲ တစ္သက္ႏွင့္တစ္ကိုယ္ ဤမွ် အအိပ္ပုပ္ေသာလူကို မျမင္ဖူးခဲ့ေခ်။

ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္ အအိပ္ပ်က္လာ၍မ်ား ေျခာက္သည့္သရဲ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္သည္အထိ မနိုးႏိုင္ရပါသလဲ။

 

ဤညေတာ့ ဤသရဲ ဤအေတြးမ်ား ေတြးရင္းသာ စိတ္လက္ကုန္ခမ္း ေမာပန္းစြာ ထိုင္ေနရပါေတာ့သည္။

 

ထိုစဥ္. . .

”ျဗဳန္းခနဲ”

. . .

. . . . .

. . . . . . .

_________________________________

 

“လူႏွင့္ သရဲ´´

 

”ဒုန္း”

 

”ဟဲ့ ေသာက္ပလုပ္တုတ္”

 

*ဒုန္း ဆိုသည့္အသံမွာ . . .

အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ လူက အအိပ္ဆိုးစြာ ဘယ္ညာလွည့္ခ်လိုက္သျဖင့္ ကုတင္တိုင္ႏွင့္ လူ႔ေျခေထာက္ တိုက္မိရာမွ ထြက္လာသံျဖစ္သည္။

 

*ဟဲ့ ေသာက္ပလုပ္တုတ္ ဆိုသည့္အသံကေတာ့

တိတ္ဆိတ္ေသာ ညတြင္ ေမွာင္မည္းၾကီးထဲ ထူးဆန္းသည့္ လူတစ္ေယာက္ေဘးတြင္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ထိုင္ေနခ်ိန္မွာပဲ

ရုတ္တရုက္ ထြက္ေပၚသံသည့္ ဒုန္းခနဲအသံၾကီးေၾကာင့္ သရဲခမ်ာ လိပ္ျပာလြင့္မတတ္ လန္႔သြား၍ ေသာက္ပလုပ္တုတ္ ဟု ထ ေအာ္မိျခင္း ျဖစ္သည္။

 

________________________________

 

”လူ၊ တည္းခိုခန္း၊ သရဲႏွင့္ ည”

 

ဤလူတစ္ေယာက္ေၾကာင့္

ဤတည္းခိုခန္းထဲမွ

ဤသရဲအတြက္ေတာ့ . . .

ဤညသည္. . .သာမန္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႕ဖြယ္ရာ ညတစ္ည ျဖစ္သလို

သရဲဘဝျဖင့္ ေနလာသမွ်ကာလပတ္လံုးတြင္ လိပ္ျပာလြင့္မတတ္ လန္႔ဖ်ပ္ကာ ထ ခုန္ခဲ့ရသည့္ သာမန္ထက္ ထူးေသာညလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့သည္။

________________________________

 

သင့္ေအးရိပ္

Aug 09/2016

 

 

 

 

Thint Aye Yeik

About Thint Aye Yeik

Thint Aye Yeik has written 605 post in this Website..

Maung Thura @ သင့္ေအးရိပ္ CJ #5222013