FB_IMG_1472948543292

မိုက္ခဲႀကီးမ်ား
@@@@@
လမ္းမႀကီးတစ္ခု …..။
ဒီေဒသႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ့ အားကိုးအားထားျပဳရာ လမ္းမႀကီး …။
ဒီေဒသႀကီး တစ္ခုလံုး၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ အသက္ေသြးေၾကာဟု ဆိုလွ်င္လည္း မွားအံ့မထင္ …။
ဒီလမ္းမႀကီးသည္ ေက်းရြာေလးမ်ားမွ ၿမိဳ႕ ငယ္ေလးဆီသို႔ ကူးသန္းသြားလာရသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ အဆက္အသြယ္။
ေရွးယခင္က ဒီလမ္းမႀကီး၏ ေဘးဝဲယာတြင္ ကၽြန္း၊ အင္ၾကင္း၊ ကညင္၊ သစ္အယ္အစရွိသည့္ သဘာဝေပါက္ပင္မ်ားက အစီအရီ ရွိေနခဲ့ၾကသည္။ လမ္းမႀကီး၏ အလ်ားမွာ ငါးမိုင္ေက်ာ္ … အက်ယ္ကား ႏြားလွည္းႏွစ္စီး ေကာင္းေကာင္းေရွာင္သာသည့္ အကြာအေဝး ….။
လမ္းကေတာ့ ေျမသားလမ္း ….။
ေျမသားလမ္းမွသည္ ေဒသခံတို႔၏ လုပ္အားေၾကာင့္ ေက်ာက္ခင္းလမ္းေလး ျဖစ္လာခဲ့ရေပသည္။ ထိုလမ္းမႀကီး ျဖတ္သန္းသြားရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရြာကေလးတစ္ရြာသာ တည္ရွိေန၏။ ယင္းလမ္းမႀကီးစတင္ရာေနရာ အနီးတဝိုက္တြင္ ေက်းရြာငယ္တို႔ကား အစီအရီ ….။ လမ္းမႀကီး၏ အဆံုးသတ္တြင္ မီးရထားလမ္း၊ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ား ျဖတ္သန္းသြားသည့္ ၿမိဳ႕ငယ္ေလး တစ္ၿမိဳ႕ …..။ ေန႔စဥ္ နံနက္တိုင္း ေက်းရြာေလးမွ ေရာင္းသူဝယ္သူတို႔သည္ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးဆီသို႔ မိမိတို႔ေက်းရြာထြက္ကုန္မ်ား ေရာင္းခ်ရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ေနစဥ္ အသံုးျပဳရန္လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူရန္အတြက္လည္းေကာင္း ႏြားလွည္း စက္ဘီး ဆိုင္ကယ္ ေျခလ်င္ စသည္တို႔ျဖင့္ ျဖတ္သန္း သြားလာၾကေပသည္။ လမ္းမႀကီးေပၚသို႔ နံနက္အေစာပိုင္းမွ ျဖတ္သန္းသြားလာၾကသည့္ ခရီးသြားတို႔သည္ ေနဝင္မိုးခ်ဳပ္သည္အထိ လူျပတ္သည္ဟူ၍ မရွိေခ်။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
လမ္းမႀကီးျဖတ္သန္းသြားရာ လမ္းမေဘးတြင္ တည္ရွိသည့္ ေက်းရြာေလးအမည္ကား “အုန္းပင္” ….။
ေက်းရြာအဝင္တြင္ အုန္းပင္မ်ား စီစီရီရီ ေပါက္ေရာက္ေနၾကျခင္းကို အစြဲျပဳ ေခၚေဝၚခဲ့ၾကသည္ဟူသည့္ ေရွးစကားရွိေလ၏။ ေက်းရြာရွိ အိမ္ေျခကား ၂၀၀ နီးပါးခန္႔ …။ အမ်ားစုမွာ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းကို အဓိက လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ကား ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ကား ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ျခင္းတို႔ျဖင့္ အသက္ေမြးမႈ ျပဳၾကေလသည္။ အုန္းပင္ေက်းရြာမွာ ရြာတန္းရွည္ ပံုစံျဖစ္ၿပီး ….။ လမ္းမႀကီး၏ ဝဲယာတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လူေနအိမ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ထားၾကၿပီး ရြာအလယ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တည္ရွိေလသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ အေရွ႕ ဘက္ လမ္းမႀကီးေဘးတြင္ကား ေျမကြက္လပ္ႀကီး တစ္ခု … ထိုေျမကြက္လပ္ေပၚတြင္ ခရီးသည္မ်ား နားေနရန္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ ဇရပ္ငယ္ တစ္ေဆာင္ … ယင္းေဘးတြင္ ေရခ်မ္းစင္ေလးတစ္ခုသာ တည္ရွိ၏။
# # # # # # # # # # # # # # # # # # #
“ရြာေဆာ္လာတယ္ …. ဘာေအာ္မလဲဆိုတာ … ေသခ်ာနားေထာင္ …. ကေလးငိုရင္ တိတ္ … တီဗီဖြင့္ထားရင္ ပိတ္ … ဒီကေန ညေန ေျခာက္နာရီကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကို တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ အစည္းအေဝးလာေပးၾကပါ။ ပ်က္ကြက္ျခင္း အမႈကို မျပဳၾကေလႏွင့္ … ဤကား ရြာလူႀကီး၏ အမိန္ ….. ” “ဒူ..ဟူ…..ဟူ….”
ရြာေဆာ္ႀကီး၏ ႏိႈးေဆာ္သံဝါႀကီးကား ေမာင္းထုသံႏွင့္အတူ လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ ပ်ံလႊင့္ လာေခ်ၿပီ …။ ရြာအေနာက္ဘက္ပိုင္းမွ စတင္ၿပီး ႏိႈးေဆာ္လာသည့္ အသံဝါႀကီးကား ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားတို႔၏ စိတ္ကို သို႔ေလာ သို႔ေလာ ျဖစ္ေစ၏ …. ။ အေရးအေၾကာင္းရွိမွသာလွ်င္ ရြာေဆာ္ႀကီး၏ ႏိႈးေဆာ္သံကို ၾကားရသျဖင့္ ဘာအေရးကိစၥမ်ား ေပၚျပန္ပါလိမ့္ဟူသည့္ အေတြးမ်ားျဖင့္ ……..
@@@@@@@@@@@@@@
ႏွစ္ထပ္ေဆာင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ ေအာက္ထပ္တြင္ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားမ်ား စုရံုးေရာက္ရွိေနၾကေခ်ၿပီ ….။ ေနာက္ထပ္လည္း တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ေက်ာင္းေအာက္ထပ္သို႔ ဝင္လာေနၾကေသး၏။ ေရာက္ရွိေနၿပီးေသာ သူမ်ားမွာ ဖ်ာမ်ားေပၚတြင္ ထိုင္သူထိုင္ မတ္တပ္ရပ္သူရပ္မ်ား ေထြရာေလးပါး သူ႔အစု ကိုယ့္အစု ေျပာဆိုေနၾကသည္။ စိုက္ပ်ိဳးပင္ေတြအေၾကာင္း၊ ရာသီဥတုအေၾကာင္း စံုစီနဖာ ……..။
ေက်ာင္းေအာက္ထပ္ ေက်ာင္းတိုင္မွ တိုင္ကပ္နာရီႀကီးမွ “ေဒါင္” ဟူသည့္ ျမည္သံတစ္ခ်က္ထြက္ေပၚလာသည္။ နာရီလက္တံအတိုသည္ကား ေျခာက္ဂဏန္းႏွင့္ ခုႏွစ္ဂဏန္း ႏွစ္ခုၾကား ၊ လက္တံရွည္ကား ေျခာက္ဂဏန္းတည့္တည့္သို႔ ညႊန္လွ်က္ ….။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
“ကဲ … ကဲ …. ၿငိမ္ၿငိမ္ေနေပးၾကပါ …. လူလည္း စုံသေလာက္ရွိေနပါၿပီ …. ထိုင္ေပးၾကပါ … စကားမေျပာၾကပါနဲ႔ေတာ့ … ဆရာေတာ္ ၾကြလာပါေတာ့မယ္။ ေက်းရြာဥကၠ႒ႀကီးလည္း ေနရာယူေပးပါ။ ” ရြာေဆာ္ႀကီး၏ အသံဝါႀကီးေၾကာင့္ ရြာသူရြာသားမ်ား ထိုင္လိုက္ၾကၿပီး။ စကားသံမ်ား တိတ္သြားေလသည္။ ေက်းရြာ ဥကၠ႒ႀကီးႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားသည္ ပရိတ္သတ္၏ အေရွ႕ဆံုးတြင္ ေနရာယူထားၾကၿပီး။ ယင္းအေရွ႕ တြင္ကား ဆရာေတာ္ ထိုင္ရန္ တရားေဟာ ပလႅင္ရွိေလသည္။ ဆရာေတာ္ၾကြလာေသာအခါ အားလံုးက ရွိခိုး ဦးခ်ၾကေလသည္။
“ဒီေန႔ အစည္းအေဝးေခၚလိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္း လိုအပ္လွ်က္ရွိေသာ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ရန္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းေဆာင္ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းမွာပါ။ ပထမဦးဆံုး ဆရာေတာ္က ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ နည္းမွန္လမ္းမွန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ၾသဝါဒစကားကို မိန္႔ၾကားေပးမွာပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရား ဆံုးမၾသဝါဒစကားကို ေဟာေျပာေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ဘုရား။” ဟု ေက်းရြာဥကၠ႒ႀကီးက ရြာသူရြာသားမ်ားအား အစည္းအေဝးေခၚယူရျခင္း ကိစၥကိုရွင္းလင္းေျပာျပၿပီး ဆရာေတာ္ကို ဆံုးမၾသဝါဒစကားကို မိန္႔ၾကားေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
” ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘုန္းႀကီးရဲ့ ေက်ာင္းမွာ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ေလးတစ္ခု ရွိရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ကြယ္။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေလးရွိေတာ့ အစုအမႈကိစၥေတြမွာ မိုးလံုေလလံု ေကြ်းရေမြးရတာေပါ့။ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴရျခင္းဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ဆိုတာကလည္း နည္းတဲ့ ကုသိုလ္မွ မဟုတ္တာ…။ လွဴခြင့္ႀကံဳလို လွဴရတန္းရတာ အားရဝမ္းသာျဖစ္ၾကပါ။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ေတာ့ ဒကာႀကီး ဦး႕ကံေမာင္က ရပ္ရြာလူႀကီးျဖစ္ေတာ့ ဦးေဆာင္ၿပီး ႀကိဳးပမ္းလိုက္ေပါ့။ က်န္တဲ့လူေတြကလည္း ဝိုင္းဝန္းကူညီေပးၾကပါ။ အခုဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားျခင္းဟာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ရပ္ရြာအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး တိုးတက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္းကို လုပ္ေဆာင္ၾကတာမို႔ သာဓုေခၚစရာ ကိစၥမို႔ ဘုန္းႀကီး သာဓုေခၚပါတယ္။ က်န္တဲ့ကိစၥေတြေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ပဲ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ စည္းစည္းလံုးလံုး ေဆာင္ရြက္ၾကပါ။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ”
ဆရာေတာ္မွ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ေဆာက္လုပ္ရန္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တိုတိုတုတ္တုတ္မိန္႔ၾကားကာ ပလႅင္ထက္မွ ဆင္းၿပီး သူ၏ အခန္းထဲသို႔ ဝင္ေရာက္သြားေလသည္။
“ကဲ …. အခုဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ကို ဖြဲ႔စည္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာယက၊ ဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမွဴး၊ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး၊ ဘ႑ာေရးမွဴး၊ စာရင္းစစ္၊ ဘ႑ာေငြရွာေဖြေရး၊ အဖြဲ႔ဝင္ စသျဖင့္ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းမွာပါ။ အားလံုးကလည္း ဆႏၵျပဳၾကပါ။ တာဝန္ယူႏိုင္တဲ့သူကလည္း မိမိႏိုင္ရာ တာဝန္ကိုယူေပးၾကပါ။ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းၿပီးတာနဲ႔ အလွဴေငြမ်ား စတင္သတ္မွတ္မွာျဖစ္ပါတယ္” ေက်းရြာ ဥကၠ႒ ဦးကံေမာင္မွ ဦးေဆာင္ၿပီး အုန္းပင္ေက်းရြာ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ေလသည္။ ၿပီးေနာက္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ပံုၾကမ္းကို လက္သမားဆရာႀကီး ဦးျမင့္မွ ရွင္းလင္းၿပီး ကုန္က်စရိတ္ အၾကမ္းကိုလည္း တြက္ခ်က္ျပ၏။ ထို႔ေနာက္ ေက်းရြာအတြင္းရွိ အိမ္ေျခ ႏွစ္ရာနီးပါးခန္႔အား တစ္အိမ္လွ်င္ ၅၀၀၀က်ပ္၊ ၄၀၀၀က်ပ္၊ ၃၀၀၀က်ပ္၊ ၂၀၀၀က်ပ္ ဟု အတန္းအစားခြဲကာ အလွဴေငြထည့္ဝင္ရန္ သတ္မွတ္လိုက္ေတာ့သည္။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
“ဥကၠ႒ႀကီး က်ဳပ္တို႔ ရြာထဲက ေကာက္ခံရရွိေငြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္မဲ့ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ကုန္က်စရိတ္က မလံုေလာက္ေသးဘူးဗ်။”
“ေအးကြ … ျမေမာင္ရ … ငါလည္း သိတယ္…။ လိုအပ္ေနတဲ့ေငြကို ဘယ္လိုရွာေဖြရမလဲဆိုတာ ေတြးေနတာပဲ … ငါ့မွာ အႀကံတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ေကာ္မတီဝင္ေတြကို အစည္းအေဝးေခၚၿပီး ခ်ျပမလို႔ ဘုန္းႀကီးကိုေတာ့ ေလွ်ာက္ထားၿပီးၿပီ ။ ဘုန္းႀကီးကလည္း လုပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့လို႔ မိန္႔တယ္ကြ”
“ဥကၠ႒ႀကီးက ဘယ္လိုအႀကံအစည္ရွိတာလဲဗ် … ရွင္းျပပါဦး ”
“ဒီလို … ျမေမာင္ရ …. ငါတို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရွ႕ ကလမ္းမႀကီးရွိတယ္ေလ …။ ေက်ာင္းေရွ႕က ေရခ်မ္းစင္ေလးေဘးမွာ ေျမကြက္လပ္ေလးလည္း ရွိေနတာပဲ။ အဲ့ဒီေျမကြက္လပ္မွာ အလွဴခံမ႑ပ္ေလးေဆာက္ၿပီး မနက္ကေန ညေနအထိ အလွဴခံမယ္ကြာ..။ အလွဴခံမွာ ဆုေတာင္း ဆုေပးကေတာ့ ငါတို႔အဖြဲ႕က နာယကႀကီးလည္းျဖစ္ ပန္းတကာလည္းျဖစ္တဲ့ ဦးသာရင္ကို ဦးေဆာင္ခိုင္းလိုက္မယ္ကြာ …။ အလွဴခံဖို႔အတြက္ အသံခ်ဲ႕ စက္ကေတာ့ ရြာပိုင္ စက္ကို သံုးၾကတာေပါ့။ လွ်ပ္စစ္မီးကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကေန သြယ္မယ္ကြာ။ ဒီလမ္းမႀကီးက လူအၿမဲရွိေနတာပဲ သြားရင္း လာရင္း လွဴၾကတန္းၾကမွာပါ။ ”
” ဟား အႀကံေကာင္းပဲ ဥကၠ႒ႀကီးရ …. အျမန္ဆံုးသာ အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ေတာ့ဗ်ာ ….. ”
ထိုသို႔ျဖင့္ ……………………….
############################
အုန္းပင္ေက်းရြာ၏ ရြာလယ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေရွ႕ လမ္းမႀကီး၏ တစ္ဘက္ ဇရပ္ငယ္ႏွင့္ ေရခ်မ္းစင္ေလးေဘးရွိ ေျမကြက္လပ္တြင္ သက္ကယ္မိုး ဝါးထရံကာ ယာယီတဲငယ္ေလးတစ္လံုး ေပၚလာေတာ့သည္။
တဲငယ္၏ အေရွ႕မ်က္ႏွာစာ အေရွ႕အေနာက္တြင္ အရွည္ ရွစ္ေပခန္႔ရွိ ဝါးျဖဴဝါးႏွစ္လံုးကို စိုက္ထူထား၏။ ယင္းဝါးတိုင္ထိပ္နားမက်တက်တြင္ ေလာ္စပီကာႏွစ္လံုးစီကို ကန္႔လန္႔အေနအထားျဖင့္ ႀကိဳးျဖင့္တြဲခ်ည္ထားသည္။ ယင္းဝါးတိုင္မ်ား၏ အလယ္နားတြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ ပံုၾကမ္းကို ကတ္ထူ စကၠဴေပၚတြင္ေရးဆြဲျခယ္မႈန္း ခ်ိတ္ဆြဲထား၏။ တဲငယ္အမိုးအနီးတြင္ “ဓနသိဒၶိ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ရန္ အလွဴခံ” ဟု ပိတ္စအျဖဴေပၚတြင္ အျပာေရာင္စာလံုးတို႔ျဖင့္ ဆင္ယင္ျခယ္သထားသည့္ စာတန္းတစ္ခုကို အလ်ားလိုက္ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ တဲငယ္အတြင္းတြင္ စီဒီစက္ငယ္တစ္လံုး၊ ေက်ာက္စက္ဟုေခၚၾကသည့္ အင္ဖလီဖိုင္းယားတစ္လံုး၊ မိုက္ႏွစ္လံုးကို ခ်ထားသည္။ တဲေရွ႕ လမ္းေဘးတြင္ ခံုတန္းရွည္တစ္ခု ….၊ ယင္းခံုတန္းရွည္ေပၚတြင္ အလွဴေငြထည့္ဝင္ရန္ ေငြဖလားသံုးလံုး စီတန္းခ်ထားသည္။
အုန္းပင္ ဥကၠ႒ႀကီး ဦးကံေမာင္၏ အစီအစဥ္ အႀကံဥာဏ္ေပးမႈျဖင့္ ေပၚေပါက္လာသည့္ အုန္းပင္ေက်းရြာ ဆြမ္းစားေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ အလွဴခံ မ႑ပ္ပင္ ……။
@@@@@@@@@@@@@@@@@
“လင္းၾကက္က တြန္သံသာယာ … ဟဲ့ ငညိဳရာ ငနီရာ ထၾကစမ္းပါ … အလုပ္အကိုင္ဆင္းဖို႔ရာ….”ဟူ၍ တနည္း
“ၾသကာသ ….ကြ်ီ …. ေဂၚ ……တူ ….. ၾသကာသ …ကြ်ီ………..က်ိ…….က်ီ ….. ၾသကာသ …. ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ တည္းဟူေသာ ကံသံုးပါးတို႔ျဖင့္ ” ဟူ၍ တစ္ဖံု
“တ …. ေဝ …..ေဝ ….. ေၾကးစည္သံေလး ေပးကာ ေပးကာ ႏိႈးေဆာ္ပါတဲ့ ငဘတို႔ရြာ ၾကက္သေရ မဂၤလာရွိလိုက္ပံုက လင္းေရာင္ျခည္ျဖာ ဒီအခ်ိန္ခါ လွဴၾကတန္းၾကတာ ” တစ္ေထြ
ေလာ္စပီကာ ေလးလံုးတပ္ အလွဴခံ မ႑ပ္မွ နံနက္ သံုးနာရီ ထိုးသည္ႏွင့္ စတင္လိုက္သည့္ အသံ ……။
“သာဓု … သာဓု … သာဓု …. မဂၤလာမနက္ခင္းမွာ ခရီးသည္တစ္ဦးက တကယ္ျပတ္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ အလွဴေငြ ႏွစ္ရာက်ပ္ကို လွဴဒါန္းပါတယ္ ခင္ဗ် … ေစတနာ သဒၶါတရားထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းရတဲ့ အက်ိဳးအားေၾကာင့္ သြားလမ္းသာ လာလမ္းေျဖာင့္ၿပီး ႀကံတိုင္းေအာင္ ေဆာင္တိုင္းေျမာက္ပါေစခင္ဗ်ား ”
” အဟမ္း …. ကြီ …ကြီ….. ေဂၚ …… တူ …..ရြာအေနာက္ပိုင္းက ေမာင္ဦး ….. ကြီ…..ကြ်ီ ….ေဂၚ ……အလွဴခံ မ႑ပ္မွာ ဧည့္သည္ ေရာက္ေနပါတယ္။ ေရာက္ရာအရပ္မွ အျမန္လာပါ။ ေဂၚ ….. ဂီ…..ကြ်ီ ……ရြာအေနာက္ပိုင္းမွ ကိုေမာင္ဦး အလွဴခံ မ႑ပ္မွာ ဧည့္သည္ေရာက္ေနပါတယ္ ….။”
“အေရွ႕အရပ္၌ ရွိေသာ အနႏ ၱစႀက္ာဝဠာ အနႏ ၱသတၱဝါတို႔ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ … ”
“ကန္ပတ္လည္ ခေရရိပ္ … ရြာထိပ္က ေက်ာင္းေတာ္သာ နေဘးဝယ္ …………………..” စသျဖင့္ ….
နံနက္ မိုးေသာက္ အလင္းမေရာက္မွီကတည္း စတင္လိုက္သည့္ အလွဴခံ မ႑ပ္မွ အသံခ်ဲ႕ စက္မွ အသံဗလံမ်ားသည္ ေနဝင္မိုးခ်ဳပ္အထိ ၾကားေနရေတာ့သည္။
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
“ကိုသာရင္ရ … ခင္ဗ်ားေပးေနက် ဆုေပးေလး လုပ္ေပးပါဦးဗ်…။ က်ဳပ္ ခဏခဏၾကားရေပမဲ့ မမွတ္မိဘူး ျဖစ္ေနေသးလို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားက ပန္းတကာလည္း လုပ္ေနတဲ့သူဆိုေတာ့ အသံကလည္းေကာင္းေတာ့ နားေထာင္ရတာ ပီတီျဖစ္သဗ် … ဟိုေကာင္ ဘိုးနီကေတာ့ ဆုေပးခ်င္တာလည္း သူ႔အျပင္မရွိဘူး … ေပးလိုက္ ဆိုလိုက္ရင္လည္း တလြဲေတြခ်ည္းပဲဗ်ိဳ႕”
” ခင္ဗ်ား ေျပာသေလာက္လည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး ကိုလွေမာင္ရယ္….။ မိုက္နဲ႔ ဟဲရင္ အသံကို ထိန္းတတ္ရတယ္ဗ် … အျပင္မွာ ေျပာတဲ့ ဆိုတဲ့အတိုင္း ေျပာလို႔ မျဖစ္ဘူးရယ္…။ ၿပီးေတာ့ ခံတြင္းရွင္ေအာင္လည္း ဂရုစိုက္ရတယ္… အရင္ကဆို မိုက္မရဲလို႔ ရြာေနာက္ပိုင္းက ငထြန္းရဲ႕ ဘံုဆိုင္မွာ တစ္ခြက္တစ္ဖလား ဝင္ၿပီး ရဲေဆးတင္ရေသးတာ… အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ မိုက္နဲ႔ အထာက်လာပါၿပီဗ်ာ…”
” အင္းဗ် … ကိုသာရင္ရ က်ဳပ္ဆို ဒီမိုက္ႀကီးကို စကိုင္ကာစက လက္ေတြတုန္ေနတာရယ္… အို လက္တင္တုန္တာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ … တစ္ကိုယ္လံုးကို တုန္ေနတာ နတ္ပူးသလိုကို ျဖစ္ေနတာရယ္… ေဇာေခြ်းေတြကလည္း ပ်ံေနတာ ေရခ်ိဳးထားသလား မွတ္ရတယ္။ အခုေတာ့ နည္းနည္း က်င့္သားရလာပါၿပီေလ…။ က်ဳပ္တို႔လို မိုက္ရဲတဲ့ လူေတြ ေပါလာလို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ့…။ ႏို႔မိုဆို ဒီအလွဴခံ မ႑ပ္ ဘယ္လို အလုပ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။ အခုဆို တစ္ရက္တစ္ရက္ အလွဴခံရေငြက မနည္းဘူးေနာ…။ တစ္ရက္ ရွစ္ေထာင္ တစ္ေသာင္းဆိုတဲ့ အလွဴေငြက ဘယ္လို ရွာလို႔ ရႏိုင္ပါ့မလဲဗ်ာ…”
အလွဴခံမ႑ပ္အတြင္းမွ အလွဴခံအတြက္ တာဝန္ယူထားၾကသည့္ ပန္းတကာ ဦးသာရင္ႏွင့္ အဖြဲ႔သားတို႔၏ ေထြရာေလးပါးေျပာေနၾကသည့္ စကားမ်ားပင္ ……..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
“ဒီအလွဴခံ မ႑ပ္က အသံခ်ဲ့စက္နဲ႔ေတာ့ ဒုကၡပါပဲကြာ ….။ မနက္သံုးနာရီပဲ ရွိေသးတယ္။ အလွဴခံ မ႑ပ္က အသံခ်ဲ႕စက္က ဖြင့္ၿပီ။ ဘုရားရွိခိုးရင္လည္း ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေအးေအးေဆးေဆး ရွိခိုးပါလား။ အခုေတာ့ အသံခ်ဲ႕စက္ႀကီးဖြင့္ မိုက္ႀကီးနဲ႔ ရွိခိုးေနေတာ့ မခက္လား။ သူတို႔က ဘာအေရးလဲကြာ။ ဘာအလုပ္မွ လုပ္စရာ မလိုေတာ့တဲ့ သူေတြ … ငါတို႔က မိသားစု စားဝတ္ေနေရး ရုန္းရ သာေရး နာေရး ရပ္ေၾကး ရြာေၾကး ထမ္းရ …. မနက္တင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး တစ္ေနကုန္ သာဓုဗ် … သာဓုဗ် … သာဓု … ပုပၸ မံုစ ပရေစတနာ သံုးတန္ျဖာက မနားဘူး ေဟာ … ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လွဴမယ္တဲ့သူ မရွိျပန္ေတာ့လည္း … ဦးမိုက္ခဲႀကီးတို႔အဖြဲ႕က ေျပာၾကဆိုၾက ဟဲၾကႏြဲၾကနဲ႔ နားမခံသာဘူး။ ဟူးးးး ေျပာျပန္ရင္လည္း ငါ့တို႔ကို အကုသိုလ္ေကာင္ … အဘိဇၨာပြားတဲ့ေကာင္လို႔ ေျပာၾကဦးမွာပါ။ ခံဦးေဟ့ …. ခံလိုက္ဦးဟ …. ဓနသိဒၶိဆိုတဲ့ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္ႀကီး မၿပီးေသးသေရြ႕ မိုက္ခဲႀကီးေတြရဲ႕ ဒဏ္ကို ခံေပဦးေပါ့ေလ…..။”
ဤကား အုန္းပင္ေက်းရြာမွ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားတို႔၏ တူညီေသာ ၿငီးျငဴသံမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။
အကယ္၍မ်ား သင္သည္ အုန္းပင္ေက်းရြာသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ရြာအလယ္ ေလာ္စပီကာ ေလးလံုးတပ္ထားသည့္ အလွဴခံမ႑ပ္မွ မိုက္ခဲႀကီးမ်ားက ႀကိဳဆိုေနပါလိမ့္မည္။

ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ . . .
ထြန္းဝင္းလတ္

About kotun winlatt

ကို ထြန္းဝင္းလတ္ has written 132 post in this Website..

ကမၻာႀကီးဟာ ျပားၿပီး ရြာႀကီးတစ္ရြာဆိုရင္ က်ေနာ္ဟာ ရြာနဲ႔ခပ္ေ၀းေ၀းက ဇနပုဒ္သားတစ္ေယာက္ပါ......။