(ဂ်ာမန္ ထိတ္လန္႔သည္းဖို စာေရးဆရာ Hans Heinz Ewers သည္ အမွန္အားျဖင့္ ျပဇာတ္သရုပ္ေဆာင္ျခင္း ႏွင့္ ကဗ်ာမ်ားအတြက္ အသိမ်ားသူ ျဖစ္သည္။ လိင္ ႏွင့္ အၾကမ္းစားဇာတ္ကြက္မ်ားေၾကာင့္ သူ႔လက္ရာမ်ား ခ်ိနဲ႔ သြားသည္ဟု (ဖတ္သူစိတ္ထဲ) ျဖစ္ရေသာ္လည္း ဟန္႔စ္ ကမူ ေရးဖို႔ ရွက္ရြံ႕လက္တြန္႔မည္ မဟုတ္ပါ။ နာဇီပါတီ ကို ပထမတြင္ ေထာက္ခံအားေပးခဲ့ေသာ္လည္း ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္ လိင္တူခ်စ္သူမ်ားအေပၚတြင္ နာဇီတို႔ ထားရွိေသာ သေဘာထားကို မႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ပါတီမွ ခြာခဲ့သည္။ နာဇီမ်ားက အျငိွဳးထားကာ သူ႔အ လုပ္မ်ားႏွင့္ သူ႔စာမ်ားကို ပိတ္ပင္သည္။ သူ႔ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို သိမ္းပိုက္သည္။ အသနားခံစာေပါင္းမ်ားစြာ ေရးတင္ခဲ့ေသာ္ လည္း အရာမေရာက္ မထူးျခားခဲ့ေခ်။ ထိုႏွစ္ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္မွာပင္ ဟန္႔စ္ တစ္ေယာက္ အဆုတ္ ေရာဂါျဖင့္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာသည္။ သူေရးခဲ့ေသာ ထိတ္လန္႔သည္းဖို ဝတၳဳတိုမ်ားအနက္ The Spider(၁၉၁၅)  ဆိုေသာ ဝတၳဳတိုမွာ အေကာင္းဆံုးလက္ရာ ျဖစ္သည္ဟု ညႊန္းဆိုၾကသျဖင့္ အမွီးဝတၳဳ တိုအျဖစ္ ဘာသာျပန္ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။)

          အျငိမ္းစား ရဲမင္းၾကီး ဦးလွျဖိဳးႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္ သူငယ္ခ်င္း၏ ဘိုးေအျဖစ္သူ ဦးေငြေဘာ္တို႔မွာ ငယ္သူငယ္ ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း တိုင္းျပည္တာဝန္ကို နယ္အသီးသီးတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသျဖင့္ ေတြ႔ဆံုခ်ိန္ နည္းပါးခဲ့ၾကရာ ယခုကဲ့သို႔ အျငိမ္းစားမ်ားဘဝတြင္ သူ႔အိမ္ငါတစ္လွည့္ လည္ပတ္ရင္း ေရွးျဖစ္ေႏွာင္းေဟာင္း မ်ား ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကသည္။

ကြ်ႏ္ုပ္သည္ သူငယ္ခ်င္း၏ အိမ္သို႔ လည္ပတ္ခိုက္ အဘိုးၾကီးမ်ား စကားလက္ဆံုက်ေနသည္ကို ၾကံဳၾကိဳက္တိုင္း အနီးအနား တြင္ မေယာင္မလည္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္နားေထာင္ေလ့ရွိသည္။ သက္ၾကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ဆိုသ ကဲ့သို႔ မွတ္သားဖြယ္ရာ၊ ဗဟုသုတ ျဖစ္ဖြယ္ရာမ်ား ပါေလ့ရွိသျဖင့္ ျငီးေငြ႔ဖြယ္ရာ မျဖစ္လွပါ။ အထူးသျဖင့္ ၎တို႔၏ ကိုယ့္ေတြ႔ အေၾကာင္းမ်ားမွာ အျဖစ္အပ်က္၏ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းျခင္းႏွင့္ စကားေျပာေကာင္းျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အလြန္နားေထာင္ေကာင္းလွေပသည္။

တစ္ရက္တြင္ အဘိုးၾကီးမ်ား စကားလက္ဆံုက်ေနရာ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ထံုးစံအတိုင္း အနီးတြင္ နားေထာင္ေန၏။ စကားစျပတ္သြားခ်ိန္တြင္ ဦးလွျဖိဳးသည္ ဓာတ္ၾကိဳးမ်ားၾကား အိမ္ဖြဲ႔ေနေသာ ပင့္ကူၾကီးမ်ားကိုေငးၾကည့္ရင္း –

“ပင့္ကူၾကီးေတြ ၾကီးလွခ်ည္လား။ ပင့္ကူေတြ ျမင္မွ ဟိုတစ္ရက္က အိမ္ရွင္းရင္း ထြက္လာတဲ့ အမႈတြဲေဟာင္း ေလးေတြ လွန္ၾကည့္ရင္း လူေသမႈ ခပ္ဆန္းဆန္းတစ္ခုျပန္ဖတ္မိတာ သတိရသဗ်ဳိ႕။”

“ေျပာစမ္းပါဦးဗ်ာ..ခင္ဗ်ား အမႈ။”

ဦးေငြေဘာ္က တိုက္တြန္းသျဖင့္ ဦးလွျဖိဳးက ဆက္၍ ေျပာေလသည္။

“ဒီလိုဗ်..က်ဳပ္ အထက္ဘက္ (_) ျမိဳ႕မွာ တာဝန္က်တုန္းကေပါ့ဗ်ာ။ ျမိဳ႕က စည္စည္ကားကားေတာ့ ရွိပါတယ္။ အဲ..ဆိတ္ျငိမ္ရပ္ကြက္ေလးတစ္ခုမွာ တည္းခိုခန္း ခပ္ေသးေသးေလးတစ္ခုရွိသဗ်။ တည္းခိုခန္းလို႔သာ ဆိုရတာ၊ တစ္လကိုးသတင္းမက ေနတဲ့လူေတြလည္း ရွိသဗ်။ အေဆာင္သေဘာမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ ေစ်းလည္းသက္သာ၊ ပိုင္ရွင္ အဘြားၾကီး ေဒၚအုန္းႏြယ္ကလည္း သေဘာေကာင္းပံုရလို႔ သူ႔ဟာနဲ႔သူေတာ့ ျပည့္ေနတာပဲ။ ေရႊဧည့္လာ ဆိုလားပဲ..သူ႔တည္းရိပ္သာ နာမည္က။ အခန္းေလးေတြ ရွိလွမွ ဆယ္ခန္း ဆယ့္ႏွစ္ခန္းေပါ့။ အင္း..တစ္ရက္ က်ေတာ့ အဲဒီမွာ လူေသမႈျဖစ္ပါေရာဗ်ဳိ႕။ မာရဝါရီ ကုန္သည္တစ္ေယာက္ပါပဲ။ တျခားျမိဳ႕ကေပါ့။”

“အဲဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း ရဲတပ္ၾကပ္ၾကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆားပုလင္းတစ္ေယာက္လႊတ္။ သြားၾကည့္ေပါ့။ အဲဒီတုန္းက က်ဳပ္က ရဲအုပ္ျဖစ္ခါစ။ အေလာင္းကိုေတြ႔ေတာ့ စေနေန႔ ညေနပိုင္းဗ်။ ဆရာဝန္ေျပာတာေတာ့ ေသာၾကာေန႔ ညေန ငါးနာရီနဲ႔ ေျခာက္နာရီၾကားေလာက္က ဆံုးဟန္တူတယ္တဲ့။”

“ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ေသသလဲဗ်။”

“ေသတာေတာ့ ဆြဲၾကိဳးခ်ေသတာပဲ။ အင္း..ဒီလိုဗ်။ အခန္းက ခပ္ေသးေသးရယ္။ ျပတင္းေပါက္ေလး တစ္ေပါက္ ရွိသဗ်။ တံခါးက က်ဳပ္တို႔ ရထားေတြက တံခါးမ်ဳိး ႏွစ္ထပ္။ အေပၚေအာက္ ေလွ်ာထိုးပံုစံ။ လိုက္ကာ ရွိတယ္။ ေသတဲ့သူက အဲဒီလိုက္ကာဆြဲတဲ့ ၾကိဳးကိုသံုးျပီး သတ္ေသတာပဲ။ တံခါးေဘာင္ အေပၚဘက္နားမွာ အက်ၤ ီေတြဘာေတြ ခ်ိတ္ဖို႔ ခ်ိတ္ၾကီးတစ္ေခ်ာင္း ရွိပါေရာ။ အဲဒီခ်ိတ္ၾကီးမွာ ေစာေစာက လိုက္ကာဆြဲတဲ့ၾကိဳးကို ရစ္ျပီး တစ္ဖက္စကို ကြင္းေလွ်ာလုပ္ ကိုယ့္လည္ပင္းကိုစြပ္တာေပါ့။”

“အလိုဗ်ာ။”

“အလို မဗ်ာနဲ႔ဦး။ စဥ္းစားၾကည့္ ျပတင္းေပါက္က ခပ္နိမ့္နိမ့္ရယ္။ အဲဒီက လိုက္ကာၾကိဳးနဲ႔ ၾကိဳးဆြဲခ်ေတာ့ ေျခေထာက္ေတြက ၾကမ္းျပင္မွာ ခပ္ေကြးေကြးၾကီးျဖစ္လို႔..။ ဒူးနဲ႔ေတာင္ ထိေတာ့မယ္။”

“အဆန္းသားပဲ..။ လူသတ္တာေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားဗ်။”

“သဲလြန္စ ရွာေဖြၾကည့္သေလာက္ေတာ့ လူသတ္မႈ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသတာပဲ။ ဒါနဲ႔ ဒီလူ အေၾကာင္း စံုစမ္းၾကည့္ရတာေပါ့။ အိမ္ေထာင္ရွိတယ္။ ကေလးေလးေယာက္ ဖခင္။ ကုန္သည္ အလုပ္နဲ႔ ဝင္ေငြေလးလည္း မွန္တယ္။ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ တတ္တဲ့သူတဲ့။ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားကေတာ့ ဒီလိုျဖစ္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူးတဲ့။ သတ္ေသမယ္ ဘာညာ သကၤာရနံ႔ မကင္းစရာ ဘာမွ မေျပာဖူးပါဘူးတဲ့။”

“အဲဒါနဲ႔ လူေသမႈနဲ႔ပဲ အမႈတြဲထားရတာေပါ့။ ဘာၾကာလဲ..ေနာက္တစ္ခါ လူေသမႈ ထပ္ျဖစ္ျပန္ေရာ။ အဲဒီ တည္းရိပ္သာမွာပဲ။ အဲဒီအခန္းမွာပဲ။ အခန္းနံပါတ္ ၇ တဲ့ဗ်။ ေသတဲ့ေန႔ ေသတဲ့အခ်ိန္ ပထမအမႈနဲ႔ အတူတူပဲ။ ေသာၾကာေန႔၊ ညေန ငါးနာရီနဲ႔ ေျခာက္နာရီၾကား။ တည္းခိုခန္းက အလုပ္သမားကေလးက ေတြ႔တာ။”

“ဒီတစ္ခါ ေသတာ ဇာတ္မင္းသားဗ်။ နာမည္ၾကီးကာစ။ ရုပ္ေခ်ာ၊ အကေကာင္း..အဲ..အကေကာင္းတာထက္ ကြ်မ္းထိုးေကာင္းဆိုလား။ ထားပါ။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဒါထက္ နာမည္ၾကီးဖို႔ရွိတာပဲတဲ့။”

“အဲဒီျမိဳ႕မွာက ဘုရားပြဲ၊ ဘာပြဲ ဆို ဇာတ္ပြဲသြင္းေတာ့တာကလား။ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္မွာ ျမိဳ႕ကလူေတြ ဇာတ္ေတာ့ ႏွစ္ပြဲ သံုးပြဲ အသာေလး ၾကည့္ရတာကိုး။ ေစာေစာက ဇာတ္မင္းသားဆို အနီးအနားက ရြာေတြကအစ လာျပီး အားေပးၾကတာ။ အိမ္က သိန္းသိန္း တို႔ေတာင္ ပါေသး။ အင္း..အသက္ကေလး ရွိလွမွ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အစိတ္ ထဲ ေလာက္ဗ်ာ။ ေလာကၾကီးမွာ သူ႔အေနအထား၊ သူ႔အရြယ္ေလးနဲ႔ ေပ်ာ္ေကာင္းတုန္း။ တစ္ရက္ သူေရာက္မ လာလို႔ ဇာတ္ဆရာက ရံုေစာင့္တဲ့ေကာင္ေလးကို လိုက္အေခၚခုိင္းတာ။ အဲဒီမွာပဲ..အင္း.. ေရွ႕တစ္ေယာက္လို သူ႔အခန္းထဲ ေသေနတာ ေတြ႔ရတာပဲ။ ေသတမ္းစာ ဘာညာလဲ မထားခဲ့ဘူးဗ်။ အခန္းတံခါးကလည္း ေစ့လ်က္သား။”

“သနားစရာဗ်ာ။”

“က်ဳပ္တို႔လည္း တစ္ခါက ႏွစ္ခါဆိုေတာ့ ေခါင္းကိုက္ရတာေပါ့။ ဇာတ္မင္းသားေလးမွာလည္း အေမတစ္ ေယာက္သာ ရွိရွာသတဲ့။ ပစၥည္းလုတာလည္း မဟုတ္၊ ရန္ျငိဳးရန္စ ဆိုရေအာင္လည္း သတ္ပစ္ရေလာက္ ေအာင္ ေထြေထြထူးထူး မရွိ။ ေရွ႕က မာရဝါရီ ကုန္သည္နဲ႔ ဒီဇာတ္မင္းသား ဆိုတာလည္း ဘယ္လို အဆက္အစပ္မွ မရွိဘူး။ ေသပံုေသနည္း တစ္ထပ္တည္းက်ေနတာက ဆန္းေနတာပဲ။”

“လူသတ္မႈဆိုရင္ေတာင္ အရူးတစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား သတ္သလားဗ်ာ။”

“အင္း..လူသတ္မႈဆိုရေအာင္လည္း အေထာက္အထားက ခိုင္ခိုင္မာမာမရွိဘူးေလ။ တည္းရိပ္သာ ပိုင္ရွင္ ေဒၚအုန္းႏြယ္ ခမ်ာေတာ့ သနားစရာေပါ့။ ရွိတဲ့လူေတြလည္း ဆင္းေျပး၊ ေျပာင္းေျပးကုန္ေရာ။ ေနာက္လာမဲ့လူ လည္း သတင္းၾကားတာနဲ႔ ေရွာင္ကုန္ၾကတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ ခရိုင္ ရဲမင္းၾကီးကို သြားျပီး အကူအညီေတာင္းေတာ့ တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔က ဖိအားေပးခံရတာေပါ့။ အေၾကာင္းအရင္းက ဘာတုန္း ဆိုတဲ့ ထုေခ်လႊာကို တင္ရ ေတာ့မွာေပါ့။”

“က်ဳပ္လည္း ေခါင္းခဲေနတုန္း ရဲတပ္ၾကပ္ၾကီး ကိုသိုက္ထြန္းက ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတဲ့ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ကို သူစံုစမ္းေပးပါမယ္တဲ့။ အဲဒီ တည္းရိပ္သာက အခန္းမွာ သူသြားေနမယ္ေပါ့။ အဲဒီ ကိုသိုက္ထြန္း ဆိုတဲ့လူက လည္း ႏွယ္ႏွယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ စစ္တပ္ကေန ရဲထဲ ေျပာင္းလာတဲ့လူ။ တိုက္ရည္ခိုက္ရည္လည္းေကာင္း၊ အၾကံဉာဏ္လည္းေကာင္းတဲ့လူ။ အရင္က လုပ္ေသနတ္ေတြဘာေတြေတာင္ ရွိတဲ့ ဓားျပေတြကို သူဖမ္းႏိုင္ခဲ့ ဘူးသဗ်။”

“ခု ဒီအမႈမွာ သရဲလိုလို တေစၦလိုလို ေျပာေနတဲ့ ေကာလာဟလေတြကို သူရွင္းထုတ္ပစ္မယ္တဲ့။ တနဂၤေႏြေန႔ပဲ အဲဒီအခန္း သူေျပာင္းေနေတာ့မယ္ ဆိုျပီး လာေျပာေတာ့ က်ဳပ္လည္း မင္းဒီေလာက္ စိတ္အားထက္သန္ေနလဲ လုပ္ေပါ့ကြာလို႔။ မနက္တိုင္းေတာ့ စခန္းလာျပီး အစီရင္ခံစာေလးေတာ့ တင္ကြာ။ စာနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ ပါးစပ္နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္  သတင္းလည္းပို႔ ေပါ့လို႔။”

“အင္း..စိတ္ဝင္စားစရာပဲဗ်။”

“ဟုတ္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ မနက္ဆို တပ္ၾကပ္ၾကီး ကိုသိုက္ထြန္းက စခန္းကို ေရာက္လာျပီး သတင္းပို႔။ အစီရင္ခံ။ ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္ေတာ့ ဘာမွ ထူးျခားတာ မေတြ႔ဘူးတဲ့။ ဗုဒၶဟူးေန႔က်ေတာ့ သဲလြန္စတစ္ခုေတာ့ ေတြ႔ျပီ ထင္တာပဲတဲ့။ ဒါနဲ႔ အေသးစိတ္ ေျပာစမ္းပါဦးဆိုေတာ့ ခုေလာေလာဆယ္ မေျပာႏိုင္ေသးပါဘူးတဲ့။ သူေတြ႔တာ လည္း ေရွ႕ကျဖစ္သြားတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသတဲ့ အမႈေတြနဲ႔ တစ္ကယ္ေရာ သက္ဆိုင္ပါ့မလား ဆိုတာ မေသခ်ာေသးလို႔ပါတဲ့။”

“ၾကာသပေတးေန႔ ညေန သူ႔ေတြ႔ေတာ့ ပံုစံက ပိုုျပီး မေရရာ မေသခ်ာတဲ့ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေလး အနက္ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနသလား၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနတာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ထူးထူးေထြေထြ အစီရင္ခံဖို႔ေတာ့ မရွိဘူး ေျပာတာပဲ။ ေသာၾကာေန႔ မနက္က်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္လႈပ္ရွားျပီး တည္မလို ရီမလိုနဲ႔ ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ အဲဒီအခန္းထဲက ျပတင္းေပါက္ဟာ ဆြဲငင္တတ္တဲ့ တန္ခိုးသတၱိတစ္မ်ဳိး ရွိသတဲ့။ ဒါေပမဲ့..လူေသမႈေတြနဲ႔ေတာ့ ဆိုင္မယ္မထင္ဘူးဆိုတာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ယံုတယ္တဲ့။ ဒီထက္ ပိုေျပာ လည္း လူရီစရာၾကီး ျဖစ္မွာ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္လည္း နည္းနည္းေတာ့ အံ့အားသင့္သြားမိတာ တစ္ခုပဲ။ ”

“အဲဒီ ေသာၾကာေန႔ ညေန သတင္းလာမပို႔ေသးပါလားဆိုျပီး ေစာင့္ေနတုန္း တည္းရိပ္သာက ဖုန္းဆက္တယ္။ ကိုသိုက္ထြန္း တစ္ေယာက္ ေသရွာျပီတဲ့။”

“အလို..။”

“အင္း..ေရွးနည္းတူပဲေပါ့ဗ်ာ။ ျပတင္းေပါက္ အေပၚေဘာင္နားက ခ်ိတ္မွာ လိုက္ကာၾကိဳးကို ရစ္ျပီး ၾကိဳးဆြဲခ် ေသေနတာပဲ။ ေျခေထာက္ေတြက ေကြးျပီး ၾကမ္းျပင္မွာ တရြတ္ဆြဲလို႔။ ျပတင္းေပါက္က ပိတ္လ်က္သား။ တံခါး ကေတာ့ ခ်က္ ခ်မထားဘူး။ ေသခ်ိန္က ညေန ေျခာက္နာရီေလာက္။ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ လွ်ာထြက္။ ”

“ေၾကာခ်မ္းစရာၾကီးဗ်ာ။”

“မခ်မ္းနဲ႔ဦး..ေျပာစရာ တစ္ခုက်န္သြားလို႔။ ကိုသိုက္ထြန္း ေသရွာေတာ့ က်ဳပ္လည္း သြားၾကည့္တာ။ ရဲသားေလး တစ္ေယာက္က အေလာင္း လည္ပင္းက ၾကိဳးကို ျဖဳတ္ေနတုန္း ပင့္ကူအနက္ၾကီး တစ္ေကာင္ အေလာင္း ပါးစပ္ ထဲက တိုးထြက္လာသဗ်။ တည္းရိပ္သာက လုပ္သားေလးကလည္း အမေလး ရြံစရာေကာင္းလိုက္တာ..လာ ျပန္ျပီ ဆိုျပီး တံျမက္စည္းနဲ႔ လွဲထုတ္ေရာ။ အဲဒါနဲ႔ က်ဳပ္က ဘာ လာျပန္ျပီလဲ ေမးေတာ့ ေကာင္ေလးက အရင္ အေလာင္းေတြတုန္းကလည္း ပါးစပ္ထဲက အဲဒီလို ပင့္ကူၾကီးေတြ ထြက္လာဖူးသတဲ့။”

“တယ္ဆန္းပါလား။”

“ဟုတ္တယ္။ ပထမ အစီရင္ခံစာေတြမွာ ပင့္ကူအေၾကာင္း မပါဘူးဗ်။”

“သံုးေယာက္ေတာင္ ရွိျပီဆိုေတာ့ က်ဳပ္လည္း ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာ ျဖစ္လာေရာ။ တည္းရိပ္သာ ပို္င္ရွင္ ေဒၚအုန္းႏြယ္ ခမ်ာလည္း ဘယ္သက္သာလိမ့္မလဲ။ ရွိသမွ်လူ အကုန္ေျပးေတာ့တာေပါ့။ ဘိုင္က်ေနတဲ့ ေက်ာင္းဆရာလား၊ ကဗ်ာဆရာလား မသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲ က်န္ေတာ့တာ။ ဒါေတာင္ သူက ေဒၚအုန္းႏြယ္ကို ေစ်းလာဆစ္ေသး သတဲ့။ အင္း..အခန္းခ ေလွ်ာ့ခိုင္းတာ။”

“အင္း..ၾကားထဲ ဘာျဖစ္ေသးသလဲဆိုေတာ့ နာမည္ၾကီး ရုပ္ရွင္မင္းသမီးတစ္ေယာက္က ေဒၚအုန္းႏြယ္ဆီက ဟို ဆြဲၾကိဳးခ်တဲ့ လိုက္ကာၾကိဳးကို လာဝယ္ေသးသဗ်။ ငါးရာေတာင္ ေပးဆိုပဲ။ အဲဒီေခတ္ကဆို မနည္းဘူး။ ေဒၚအုန္္းႏြယ္ အေနနဲ႔ အဆိုးထဲက အေကာင္းလို႔ ေျပာရမလား မဆိုတတ္ဘူး။ ဝယ္တဲ့ မင္းသမီးကလည္း အဲဒီၾကိဳးက ကံေကာင္းေစတဲ့ အေဆာင္ျဖစ္မွာတဲ့၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ သတင္းေတြထဲပါျပီး သူလည္း ပို နာမည္ၾကီး မယ္တဲ့ဗ်ာ။ ဟားဟား။”

“ဟား..ဒီလိုလူေတြက ရွိေသး။ ၾကံၾကီးစည္ရာ ဗ်ာ။”

“ဟုတ္ပ။ တကယ္က အမႈေတာင္ သတင္းထဲ ခပ္မွိန္မွိန္ပဲ ပါတာ။ သိတဲ့အတိုင္း အဲဒီတုန္းက တိုင္းျပည္မွာက အေရးေပါင္းစံုနဲ႔ ခပ္လႈပ္လႈပ္ကိုးဗ်။”

“အမယ္..ရွိေသးသဗ်။ အဲဒီအခန္းမွာ ေဗာ္လံတီယာ လုပ္ျပီး သြားစံုစမ္းေပးမယ္ ဆိုတဲ့လူေတြလည္း မနည္းဘူး ဗ်။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ရဲစခန္းလာျပီး သူတို႔အၾကံဉာဏ္ေတြေျပာ၊ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္လိုက္မယ္၊ ဘယ္လိုျဖစ္မွာပဲ ဘာညာ လာလုပ္ေနၾကတာမ်ား တရုန္းရုန္းနဲ႔။ ႏွင္ထုတ္လည္း ေနာက္ေန႔ေရာက္လာၾကျပန္တာပဲ။ ကိုယ့္မွာ ဒီအမႈနဲ႔ ေခါင္းရႈပ္ေနရတဲ့ၾကားကိုဗ်ာ။ ”

“စံုေထာက္ ဝတၳဳေတြ အဖတ္မ်ားၾကတယ္ ထင္ပ။”

“ေအးဗ်..ဦးစံရွားလုပ္ခ်င္တဲ့လူေတြၾကားထဲ၊ မယ္စံရွားလုပ္ခ်င္တဲ့ မိန္းကေလး သံုးေယာက္ကပါေသးဗ်ဴိ႕။ ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ တစ္ခ်ဳိ႕က နာမည္ၾကီးခ်င္လို႔၊ တစ္ခ်ဳိ႕က စံုေထာက္တာ ဝါသနာပါလို႔၊ တစ္ခ်ဳိ႕မ်ား ဒီလိုေနရာမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္းမ်ား ေတြ႔ရမလားေပါ့။ ဟီးရိုးလုပ္ခ်င္တဲ့လူလဲ ပါတယ္။ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ သမားေတြေရာ၊ အလကား ေနရ စားရ မနည္းဘူးဆိုတဲ့ ငနဲမ်ားေရာ စံုလို႔ပါဗ်ာ။ ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ေလာက္ ရွိမယ္။ လူငယ္၊ လူရြယ္၊ အိုၾကီးအိုမေတြေတာင္ ပါေသး။”

“ဟားဟား။”

“တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေဒၚအုန္းႏြယ္ သြားကပ္ၾကတယ္။ အဖြားၾကီးလည္း ႏွစ္ခါမက သံုးခါေျမာက္ ျဖစ္ထားေတာ့ ဘယ္ဝံ့မလဲဗ်။ က်ဳပ္လည္း သူ႔ေျပာထားရေသးတယ္။ ေတြ႔ကရာလူ ေလွ်ာက္မထားပါနဲ႔ဦးေပါ့။ က်ဳပ္စီမံပါဦး မယ္ ေျပာထားရတယ္။ ေျပာသာေျပာရတာ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိဘူး။ အဖြားၾကီးလည္း သူ႔တည္းရိပ္ သာ ဖ်က္ရေတာ့မလား ဆိုျပီး မ်က္ရည္ကေလး တလည္လည္နဲ႔။ သူ႔သေဘာအလိုအရ ဒီအခန္းမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ ဘာမွမျဖစ္ပဲ တစ္ပတ္ျပည့္ေအာင္ ေနျပႏိုင္ရင္ သူ႔တည္းရိပ္သာကေလးလည္း ျပန္ျပီး လူစည္လာမယ္ ေမွ်ာ္လင့္တာ။ က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားထားရင္ ခင္ဗ်ားတာဝန္ေနာ္ ဘာညာ ေျခာက္ထားလို႔ ဘယ္သူ႔ မွ မထားတာ။”

“က်ဳပ္လည္း အဲဒီတည္းရိပ္သာ အနီးဝန္းက်င္ လိုက္ျပီး ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ ဘာမွ ေထြေထြထူးထူး မေတြ႔ဘူး။ တည္းရိပ္သာ ေရွ႕က လမ္းကေလးကလည္း ေပႏွစ္ဆယ္ေလာက္က်ယ္တာ။ တစ္ဘက္မွာ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ ေနဖို႔ ႏွစ္ထပ္ တိုက္တန္းလ်ား တစ္လံုးရွိသဗ်။ အေဆာက္အအံုကေတာ့ အဂၤလိပ္ေခတ္ကပဲ ေဆာက္သလား မဆိုတတ္ဘူး။”

“စခန္းလာျပီး တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အာရံုလာေနာက္တဲ့ လူေတြေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုး တစ္ေယာက္ပဲ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ က်န္ခဲ့သဗ်။ မႏၱေလးမွာ ေဆးေက်ာင္းတတ္ေနတဲ့ ေမာင္စိုးညြန္႔တဲ့။ လူက ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္နဲ႔ သတၱိလည္း ေကာင္းတဲ့ပံု။ သဘာဝလြန္ ဘာညာေတြလည္း မယံုဘူးတဲ့။ ဒီအမႈမွာ သိပၸံ နည္းက်တဲ့ ေျဖရွင္းခ်က္ရွိကို ရွိရမယ္ဆိုျပီး အာမခံတာ။ က်ဳပ္လည္း ျငင္းလႊတ္တယ္။ ေနာက္ေန႔ မွာ ေနာက္ အိုက္ဒီယာတစ္ခုနဲ႔ လာေျပာတယ္။ အို..တစ္ေန႔တစ္မ်ဳိး မရိုးရေအာင္ အၾကံဉာဏ္အမ်ဳိးမ်ဳိး လာေပးေနတာပဲ။ သူ အဲဒီအခန္းမွာ ေနျပီး စံုစမ္းမယ္။ သူျဖစ္ သူပဲခံမယ္ေပါ့ေလ။ ခြင့္ျပဳေပးပါတဲ့။ သူျဖစ္လို႔ သူခံျပီးရင္ က်ဳပ္တို႔ လည္း မလြတ္။ အေထာင္းခံရဦးမွာ။ ဒီၾကားထဲ ေဒၚအုန္းႏြယ္ကပါ က်ဳပ္ကို တိုက္တြန္းေသးတယ္။ ေကာင္ေလး ဒီေလာက္ စိတ္အားထက္သန္ေနတာ ခြင့္ျပဳေပးလိုက္ပါရွင္ တဲ့။”

“ဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း ေနဦး စီမံပါဦးမယ္ ဆိုျပီး အဲဒီအခန္းထဲ တယ္လီဖုန္း တစ္လံုးတပ္ခိုင္းတယ္။ ရဲစခန္း တိုက္ ရိုက္ ေခၚလို႔ရေအာင္။ ရဲစခန္းနဲ႔ ဧည့္ရိပ္သာက သိပ္ေဝးလွတယ္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ စက္ဘီးကေလးနဲ႔ သံုးမိနစ္ ေလာက္နင္း ေရာက္တယ္။ ေမာင္စိုးညြန္႔ကိုလည္း မွာရတယ္။ တစ္ေန႔ သံုးခါေလာက္ေတာ့ ဖုန္းဆက္လို႔။ ေသာၾကာေန႔ဆိုရင္ ၅နာရီနဲ႔ ၆နာရီၾကားမွာ ငါးၾကိမ္ေလာက္ေခၚရမယ္လို႔။ ဆိုေတာ့ သူကလည္း ေကာင္းပါျပီ ေပါ့။ အဲဒါ ရဲတပ္ၾကပ္ၾကီး ကိုသိုက္ထြန္းေသျပီး ေနာက္ႏွစ္ပတ္အၾကာေပါ့။”

“ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၈ တနလၤာေန႔မွာပဲ ေမာင္စိုးညြန္႔ အဲဒီအခန္းကို ေျပာင္းေနတယ္။ ဒီလို မွတ္မိတာက အမႈတြဲ ျပန္ဖတ္မိလို႔ေလ။ အဲဒါနဲ႔..ဒီေကာင္ေလးလည္း…။”

“ဘၾကီးျဖိဳးေရ..ဘြားဘြားသိန္းဆီက ဖုန္းလာတယ္။ ျပန္လာေတာ့တဲ့။”

ကြ်ႏ္ုပ္သူငယ္ခ်င္းက လာေျပာေသာအခါ ဦးလွျဖိဳးလည္း စကားတန္းလန္းႏွင့္ ရပ္သြားေလသည္။

“ဒီအမယ္ၾကီး ဥပုသ္ေက်ာင္းမွာ အတင္းတုပ္ရာက ျပန္လာျပီထင္တယ္။ အသိန္း..အသိန္း..ခက္ပါ့ကြာ။ ဒီမွာ စကားေျပာ ေကာင္းတုန္းကို။”

“ကိုင္းကိုင္း ျပန္ေခ်ပါ ကိုလွျဖိဳးရယ္။ ေတာ္ၾကာ မသိန္း စိတ္ေကာက္လို႔ ေခ်ာ့ေနရပါဦးမယ္..ဟဲဟဲ။”

ဦးလွျဖိဳးျပန္မည္ အျပဳတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ဇာတ္လမ္းကို သိခ်င္စိတ္ မထိန္းႏိုင္သျဖင့္ ေနာက္ကလိုက္၍ ေမးရာ-

“ေအးေအး..အိမ္လာခဲ့ လူေလးေရ။ အမႈတြဲေဟာင္းက တစ္ေန႔ကမွ ျပန္ေတြ႔တာဆိုေတာ့..အဲဒါသာ လာယူ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့။ ေမာင္စိုုးညြန္႔ရဲ႕ ဒိုင္ယာရီကို လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ အဘ ျပန္ကူးခိုင္းထားတာေလး ဖတ္ၾကည့္ေပါ့။”

ကြ်ႏု္ပ္လည္း ဦးလွျဖိဳးအိမ္သို႔ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ သြား၍ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ယူခဲ့ကာ မိတၱဴဆြဲထားလိုက္ျပီး ေနာက္ ျပန္ပို႔ေပးလိုက္သည္။

ေအာက္ပါ အျဖစ္အပ်က္မ်ားမွာ ကိုစိုးညြန္႔၏ ဒိုင္ယာရီထဲကအတိုင္း ျပန္လည္ေရးသား ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

About ေမာင္ဘလိူင္

has written 132 post in this Website..