ကၽြႏု္ပ္သည္ မိ႐ိုးဖလာ ႐ိုးရာဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္မွ တကယ့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို လယ္တီဒီပနီ တရားစာအုပ္မ်ား၊ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက်မ္းစာမ်ား၊ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးစာအုပ္မ်ားႏွင့္ ဆရာႀကီးဦးေ႐ႊေအာင္စာအုပ္မ်ားကို အဓိကထား၍ လက္လွမ္းမွီရာ က်န္ဘာသာေရးစာေပမ်ားမွတဆင့္ သိရိွႏိုင္ေအာင္ ေလ့လာေနခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ဘာသာေရးစာေပမ်ားကို ေလ့လာေနခဲ့ရာမွ “တရားရွာ ကိုယ္မွာ ေတြ႕”ဆိုတဲ့ ဆုိ႐ိုးစကားအတိုင္း ကိုယ္ေတြ႕ဉာဏ္ျမင္ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ ယေန႔ ေခတ္စားေနေသာ ရိပ္သာမ်ားသို႔ ၀င္ေရာက္၍ ၀ိပႆနာတရားမ်ားအားထုတ္ခဲ့ ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ရိပ္သာအသီးသီးသို႔ ၀င္ေရာက္အားထုတ္ခဲ့ရာမွ ေနာက္ဆံုးတြင္ မိုးကုတ္၀ိပႆနာ အားထုတ္နည္းစနစ္မွာ မိမိႏွင့္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္သည္ဟု ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။

ကၽြႏု္ပ္သည္ လူပ်ိဳ၊ လူလြတ္ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ လက္ရိွလုပ္ကိုင္ေန ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအား ရပ္နားကာ မိုးကုတ္၀ိပႆနာတရားကို အေသးစိပ္ေလ့လာ သိရိွႏိုင္ေစရန္ မိုးကုတ္ရိပ္သာမ်ားသို႔ လွည့္လည္၀င္ေရာက္ အားထုတ္ေနခဲ့ပါသည္။

ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုတိုင္တိုင္ အားထုတ္ေလ့လာခဲ့ၿပီးေနာက္ ႐ုပ္၊ နာမ္ ျဖစ္၊ ပ်က္တို႔ႏွင့္ ထိုျဖစ္၊ ပ်က္ၿငိမ္းသည့္ သေဘာတို႔ကိုလည္း ထိုက္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ ေရာက္ခဲ့ ရခဲ့ပါသည္။

ထိုျဖစ္၊ ပ်က္ၿငိမ္းသည္ကို အာ႐ံုျပဳျခင္းျဖင့္ ေနထိုင္က်င့္သံုးခဲ့ရာမွ ပိုမိုထက္ သန္လာကာ  မိမိစိတ္တိုင္းက် ရဟန္းဥပၸဇၥ်ာယ္ဆရာနဲ႔ ေတြ႕ဆံုရပါက ရဟန္းေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ၿပီး ထိုတရားနဲ႔ပဲေနေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏တရားေတာ္မ်ားကို က်မ္းတတ္ ဆရာေတာ္မ်ား ၏ စာအုပ္မ်ား၊ ၀ိပႆနာအားထုတ္နည္းမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ မိုးကုတ္၀ိပႆနာနည္းမွ တဆင့္ သိရိွႏိုင္ေအာင္ေလ့လာေနကာမွ မိမိေလ့လာေနေသာ မိုးကုတ္၀ိပႆနာနည္း မွာ အမွားေတြရိွေနသည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ “ေလာကမွန္ကင္း ဆရာေတာ္”မွ စြတ္စြဲေရးသားခ်က္မ်ားထြက္ေပၚလာပါသည္။

“ဒီဘုန္းႀကီး ကိုယ္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ အားထုတ္တာ မဟုတ္ပဲ၊ မလိုတမာနဲ႔ ထင္ရာျမင္ရာေတြေလွ်ာက္ေရးေနတာ၊”ဟု သေဘာေပါက္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားေဟာ အတိုင္း ျပန္ဖြင့္ဆိုေဟာၾကားတယ္ဟု မိမိယံုၾကည္ေသာ ထို မိုးကုတ္၀ိပႆနာ တရား မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက (မဟန)အဖြဲကမွလည္း ဘုရားေဟာႏွင့္ မညီေသာ အဓမၼတရားျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေဆးဆံုးျဖတ္မည္ဟု သတင္းမ်ားလည္းၾကား သိခဲ့ရပါသည္။

၀ိနိစၧယစစ္ေဆးဆံုးျဖတ္ၿပီးေသာ စာအုပ္ထြက္လာေသာအခါ လံုးလံုးအဓမၼဟု သတ္မွတ္ျခင္းမျပဳပဲ၊ တခ်ိဳ႕ေသာတရားမ်ားကို ဘုရားေဟာႏွင့္ မညီဟုဆိုကာ ျဖဳတ္ပစ္ရန္ႏွင့္ တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ ျပင္ဆင္ေပးရန္ဟု ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္းေတြ႕ရိွရပါသည္။

ေနာက္တြင္မွ သတင္းၾကားရသည္မွာ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(မဟန)မွ လံုးလံုးအဓမၼဟုဆံုးျဖတ္လိုေသာ္လည္း

၁။ မိုးကုတ္၀ိပႆနာသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလြန္အင္အားႀကီးမားေသာ အဖြဲ႕ျဖစ္ ေနျခင္း။

၂။ ျပည္တြင္းတြင္္မက ျပည္ပ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားအထိ ျပန္႔ႏံွ႔ေနျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ အဓမၼ၀ါဒဟုဆံုးျဖတ္လိုက္ပါက ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ စာ႐ြက္ေပၚတြင္သာျဖစ္သြား မွာျဖစ္သည္။ တကယ္လက္ေတြ႕အျပင္မွာထိေရာက္မႈမရိွပါက ၀ိနည္းထိုရ္အဖြဲ႔သာ အရွက္ရ႐ံုပဲရိွမည္ဟု သံုးသပ္မိေသာေၾကာင့္ ရဲရဲႀကီးအဓမၼ မလုပ္၀ံ့ပဲ ျဖဳတ္ထုတ္၊ ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္လုပ္ ေပးဖို႔နဲ႔သာ ထိန္းလိုက္ရေၾကာင္း ၀ိနည္းထိုရ္အဖြဲ႔၀င္ဆရာေတာ္ တစ္ပါးထံမွ ၾကားသိခဲ့ရပါသည္။

ဘယ္လိုပဲ ဘုရားေဟာႏွင့္မညီဟုဆိုကာ ျဖဳတ္ထုတ္၊ ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္လုပ္ဖို႔ အမိန္႔ ထုတ္ထုတ္ မိုးကုတ္၀ိပႆနာအ၀န္းအ၀ိုင္းကေတာ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ နဂိုမူမပ်က္ ဆက္လက္ထုတ္ေ၀လွ်က္ပဲရိွေနပါသည္။

အထူူးသျဖင့္ အေမရိကန္ႏွင့္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံတို႔စသည္တို႔ရိွ မိုးကုတ္ ၀ိပႆနာအဖြဲ႔မ်ားက ျဖဳတ္ထုတ္၊ ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္ျခင္းလံုး၀မျပဳၾကပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(မဟန)သည္ ျမန္မာျပည္ တြင္းနဲ႔သာဆိုင္ေသာအဖြဲ႔ပဲျဖစ္ပါသည္။ ျပည္တြင္းမွာေတာင္ အတိအက်လိုက္နာျခင္းမရိွၾကလွ်င္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားက သာလို႔ေတာင္မွ မလိုက္နာေတာ့မည္ေပါ့။

သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(မဟန)မွ ဘုရားေဟာႏွင့္ မညီ (အဓမၼ)ဟု သတ္မွတ္တိုင္း ထိုတရားသည္ အမွန္တကယ္ ဘုရားေဟာႏွင့္မကိုက္ဟု မည္သူက အာမခံမည္နည္း။ ဆံုးျဖတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ေသာပုဂၢိဳလ္ေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္မ်ားဘုရားတရားကို က်င့္ခဲ့ၾကလို႔လည္းဟု ျပန္ေမးစရာေတြျဖစ္လာ၏။

ဒါဆိုလွ်င္ အရင့္အရင္က အဓမၼဟုဆံုးျဖတ္ခံခဲ့ရေသာ တရားမ်ားကေကာ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(မဟန)မွ အဓမၼလုပ္ခဲ့တာနဲ႔ပဲ ဘုရားေဟာနဲ႔မတူဟု လက္ခံလိုက္ရေတာ့မွာလား။ အဲဒီလို သတ္မွတ္ဖို႔ ဘယ္သူက အခြင့္အာဏာ ေပးထားလို႔လဲ။ ေပးပိုင္ခြင့္ေကာရိွလို႔လား။ သူတို႔လက္ခံဖြင့္ဆိုတာေတြနဲ႔မတူတိုင္းသာ အဓမၼလုပ္မယ္ဆိုရင္ မဟာယာနေတြေကာ၊ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာေတြေကာ၊ ကိုရီးယာဘုန္းႀကီးေတြ၊ ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာေတြကိုပါ အဓမၼလုပ္ပါလား။ အဲဒါေတြၾကေတာ့ သူတို႔ထက္ အင္အားႀကီးေတာ့ မလုပ္ရဲၾကပဲ ႏိုင္မယ့္သူေတြကိုမွ အႏိုင္က်င့္ၿပီး အတင္းအဓမၼလုပ္ေနၾကတာပဲဟု ဆက္စပ္စဥ္းစားမိေတာ့၏။

ထိုအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ အရင့္အရင္က အဓမၼလုပ္ခံခဲ့ရေသာ တရားမ်ားကို ျပန္ေလ့လာဖို႔ေတာ့လိုၿပီဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ့၏။ ထိုကဲ့သို႔ ေလ့လာခဲ့ရာမွ အဆိုပါတရားမ်ားမွ တဆင့္ သိရိွခဲ့ရသည္မွာ

၁။ ေထရ၀ါဒက်မ္းဘုရားေဟာမ်ားကို ဘာသာျပန္မႈမ်ား၏ မခိုင္ခန္႔မ်ားကို သိလာခဲ့ရျခင္း။ (ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ကေတာ့ ခိုင္ခံ့ႏိုင္၏၊ သို႔ေသာ္ ဘာသာျပန္ခ်က္မ်ားသည္ အမ်ိဳးမိ်ဳးကြဲလြဲေန၏။)

၂။ လက္ရိွေထရ၀ါဒသည္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ၾကာမွ  သိဟိုဠ္ဘုန္းႀကီးမ်ားေရးသားဖြင့္ဆိုခဲ့ေသာ က်မ္းမ်ားျဖစ္သည့္ အ႒ကထာက်မ္းမ်ားႏွင့္ ေနာက္ေနာင္ ဘုန္းႀကီးမ်ားထပ္မံဖြင့္ဆိုေသာ ဋိကာက်မ္းတို႔ကို ဘုရားေဟာႏွင့္ တန္းတူထားျခင္း။

၃။ ထိုအ႒ကထာ၊ ဋိကာက်မ္းတို႔ႏွင့္ မကိုက္ညီပါက အဓမၼဟုဆံုးျဖတ္ျခင္း။

၄။ ထိုအ႒ကထာ၊ ဋိကာက်မ္းတို႔တြင္ က်မ္းတိုင္းကို လက္ခံသည္မဟုတ္ပဲ ၎တို႔ အယူအဆ၊ အေတြးအျမင္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ အ႒ကထာ၊ ဋိကာက်မ္းတို႔ကိုသာ ဘုရားေဟာႏွင့္ညီသည္ဟု မိမိတို႔အလိုႏွင့္ သတ္မွတ္ျခင္း။

 

၅။ ယခု အဓမၼသတ္မွတ္ျခင္းခံ့ရေသာ အယူ၀ါဒတို႔သည္ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ ႏွင့္မညီတာထက္ ပါဠိေတာ္အေပၚ ဘာသာျပန္မတူျခင္းႏွင့္ ကိုးကားေသာ အ႒ကထာ၊ ဋိကာက်မ္းတို႔ မတူမႈအေပၚတြင္သာ အဓမၼဟု ဆံုးျဖတ္ခံခဲ့ရျခင္းတို႔ကို ေတြ႕ရိွခဲ့ရပါသည္။

သို႔အတြက္ေၾကာင့္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕(မဟန) ၀ိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႔က ၎တို႔ကိုးကားေသာက်မ္းမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီတိုင္း အဓမၼလုပ္ေနတာကို ဘယ္လက္ခံလို႔ ျဖစ္ေတာ့မည္နည္းဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါသည္။

ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ဗုဒၶတရားမ်ားကိုေတာ့ ဓမၼဟုသတ္မွတ္ထားေသာ တရားမ်ား၊ အဓမၼဟုသတ္မွတ္ခံခဲ့ရေသာ တရားမ်ားအျပင္ ေထရ၀ါဒမဟုတ္ေသာ မဟာယာနတရားမ်ား၊ ဇင္ဗုဒၶဘာသာတရားမ်ားကို လက္လွမ္းမီသေလာက္ ရွာေဖြႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာခဲ့ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို ၀ါဒမခြဲျခားပဲ ေလ့လာေနေသာကာလထဲတြင္ အဓမၼ၀ါဒေဖာ္ထုတ္ေရးဟု အမည္ခံထားေသာ အဖြဲ႔မ်ား၏ ေဟာေျပာမႈမ်ားကိုလည္း ၾကားသိေနခဲ့ရပါသည္။  ထိုအဓမၼ၀ါဒေဖာ္ထုတ္ေရးအမည္ခံမ်ားထဲမွ မစိုးရိမ္စာသင္သားနာမည္ျဖင့္ ဦးဇင္းတစ္ပါး၏ ေရးသားေဟာေျပာမႈမ်ားမွ မိုးျပားဂိုဏ္တို႔၊ ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာတို႔ကို ထပ္မံၾကားသိခဲ့ရပါသည္။ သကၤန္းအျပာေရာင္၀တ္ေသာဘုန္းႀကီးဟု ထပ္မံ၍ သိခဲ့ရပါသည္။

အဆိုပါမစိုးရိမ္စာသင္သား ေရးသား၊ ေဟာေျပာလံႈ႕ေဆာ္မႈတို႔ေၾကာင့္ ၾကားသိခဲ့ရေသာ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ (မိုးျပာ)တရားတို႔ကို ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ အေတြးအျမင္တူသူ ဓမၼမိတ္တို႔သည္ အထူးအေလးျပဳေလ့လာခဲ့ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ အထူးျပဳေလ့လာရပါသလဲဆိုလွ်င္ ၎တို႔က အဓမၼလို႔သတ္မွတ္ ေလေလ ပိုမိုေလ့လာသင့္ေလေလဟု ဆံုးျဖတ္ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာက “လူဆိုးက ဒီလူမေကာင္းဘူးဟု ေျပာေလေလ၊ ထိုသူသည္ လူေကာင္းျဖစ္ဖို႔ နီးစပ္စပ္ေလေလ” ဟုဆိုေသာ စကားလိုပင္ျဖစ္ေပသည္။

အဆိုပါ မစိုးရိမ္စာသင္သားတို႔အေပါင္းအပါတစ္စုက အဓမၼဟု စြတ္စြဲေလေလ ထိုတရားထဲတြင္ တကယ့္ဓမၼမ်ားပါႏိုင္ေလေလဟု သံုးသပ္မိထားၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

မစိုးရိမ္စာသင္သားတို႔ မေကာင္းေၾကာင္းေဟာေျပာေလေလ လူေတြက ပိုမိုစိတ္၀င္စားေလေလျဖစ္ရသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္မက တရားအစစ္အမွန္ကို လိုလားသူတိုင္းမွာ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာလိုေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚေနၾကသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ (မိုးျပာ)တရားမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာမိရာမွ ဓမၼ၀ိဟာရီဆရာေတာ္ ရွင္ဉာဏေဟာေျပာေရးသားခ်က္မ်ားကို အင္တာနက္မွတဆင့္ သိရိွခဲ့ရာတြင္

 

၁။ လက္ရိွေထရ၀ါဒီတို႔ရဲ႕ ကံအေပၚ ယူထားသည့္ (ေ႐ွ႕ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀)အယူတို႔သည္ ဗုဒၶအယူမဟုတ္ပဲ၊ ဂ်ိန္း (ဟိႏၵဴ)အယူျဖစ္ေနျခင္း။

၂။ လက္ရိွေထရ၀ါဒီတို႔သည္  ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ထက္ အ႒ကထာ၊ ဋိကာက်မ္းေတြေပၚမွာ စံထားေနျခင္း။

၃။ ယေန႕ေခတ္စားေနသာ ႐ုပ္၊ နာမ္ ပရမတ္ ႐ႈေသာ ၀ိပႆနာ႐ႈကြက္တို႔မွာ ဗုဒၶဘုရားမပြင့္ခင္ကတည္းက (ဟိႏၵဴ) ျဗဟၼဏတို႔က်င့္သံုးေနေသာ၊ ဘုရားအေလာင္းဆရာမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အာဠက၊ ဥဒကရေသ့ႀကီးမ်ား၏ က်င့္စဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ ႐ူပါ၊ ႐ူပတရားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊

၄။ ထိုက်င့္စဥ္တို႔ကို ဗုဒၶဘုရားမွ အတၳကိလမထအႏုေယာဂက်င့္စဥ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ပယ္ခဲ့ေၾကာင္း၊

၅။ ဗုဒၶ၏ ၀ိပႆနာ႐ႈကြက္မွာ ႐ုပ္၊ နာမ္ ပရမတ္အေပၚ အဓိကထား႐ႈေသာ ပရမတၱသစၥာအျမင္မဟုတ္ပဲ၊ ကံ (သခၤါရ) အေပၚ အဓိကထား႐ႈရေသာ အရိယသစၥာအျမင္သာျဖစ္ေၾကာင္း၊

၆။ ပရမတၱသစၥာႏွင့္ အရိယသစၥာ မတူေၾကာင္းတို႔ကို ကြဲကြဲျပားျပားသိခဲ့ရပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ အသိဥာဏ္ေျပာင္းလဲလာသည့္အခါက်မွ  ကၽြႏ္ုပ္ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုေက်ာ္ေက်ာ္ တစိုက္မက္မက္ ေလ့လာက်င့္သံုးခဲ့ေသာ ပရမတၱသစၥာသည္ ႐ူပါ၊ ႐ူပ တရားက်င့္စဥ္ေတြပါလားဟု သိျမင္လာခဲ့၏။ ဗုဒၶက အတၳကိလမထအႏုေယာဂအက်င့္ဆိုၿပီး အစြန္းတရားအေနနဲ႔ေဟာခဲ့တဲ့တရားေတြပါလားဟု ကြဲကြဲျပားျပားသိျမင္လာခဲ့၏။

ဒါ့အျပင္ ပရမတၱသစၥာ အျမင္ေပါက္ေလေလ၊ လူဟာ လူႏွင့္ မတူေလေလ၊ လူ႔၀တၱရာေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္ကြက္ေလေလတို႔ကို ပိုင္းျခားၿပီး သိ၍သိ၍ လာခဲ့ေပသည္။

ထိုကဲ့သို႔ လူဟာ လူႏွင့္ မတူေတာ့ေသာ အျဖစ္မ်ားႏွင့္ လူ႔၀တၱရားေတြ ပ်က္ကြက္လာၿပီး လူ႕ေလာကႏွင့္ သူစိမ္းကဲ့သို႔ ေနထုိင္ေနရျခင္းတို႔ကို ပရမတ္၀ါဒီတို႔က တရားထူးရသည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆၾကကုန္၏။

ဓမၼ၀ိဟာရီဆရာေတာ္ညႊန္ျပလိုက္ပါမွ အဆိုပါ ပရမတ္ (႐ူပါ၊ ႐ူပ)ေခ်ာက္ႀကီးကို ေတြ႔ျမင္မိၿပီ ႐ုန္းထြက္ဖို႔ႀကိဳးစားရေပေတာ့သည္။

ဗုဒၶ၏လြတ္ေျမာက္ေရးလမ္းစဥ္သည္ လူ႕တာ၀န္ေတြကို ေရွာင္ဖယ္ၿပီး တစ္ကိုယ္ေကာင္ဆန္ဆန္ေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းကို ဦးတည္သည္ မဟုတ္ပါ။

လူ႔ရဲ႕ေန႕စဥ္ ျပဳမူ၊ ေျပာဆို၊ ေနထိုင္ေနစဥ္အတြင္း အျပဳမွား၊ အေျပာမွား၊ အေနမွားေတြမွ အျပဳမွန္၊ အေျပာမွန္၊ အေနမွန္ေအာင္ ကံ (သခၤါရ)ေတြကို စိစစ္ခိုင္ေသာ အရိယသစၥာလမ္းပဲျဖစ္ေပသည္။

ကံ (သခၤါရ)၊ ၀ိပါတ္၊ ကိေလသာတို႔၏ လည္ပတ္မႈေတြကို ႐ႈမွတ္ရမည့္အစား ပရမတ္ နာမ္၊ ႐ုပ္ေတြကို အစိတ္စိတ္အျဖာျဖာ ႐ႈမွတ္ခိုင္းေနေသာ ပရမတၱသစၥာသည္ လံုး၀ ဗုဒၶ၏ အရိယသစၥာမျဖစ္ႏိုင္ဟု ဆံုျဖတ္လိုက္ရေပသည္။

ဓမၼ၀ိဟာရီဆရာေတာ္သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြထဲတြင္ ေနရာ၀င္ယူေနခဲ့ေသာ ပရမတၱသစၥာႏွင့္ ဗုဒၶ၏ အရိယသစၥာကို ကြဲကြဲျပားျပားသိရိွေအာင္ ပရမတ္အစြဲသန္သူတို႔၏ ေထာင္အႀကိမ္ႀကိမ္ခ်မႈကို ခံယူကာ အနစ္နာခံ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္မွာ အလြန္ေက်းဇူးႀကီးလွေပသည္။

ပရမတၱသစၥာႏွင့္ အရိယသစၥာ ကြဲျပားမွပဲ တကယ့္ဆင္းရဲအမွန္၊ ဆင္းရဲေၾကာင္းအမွန္၊ ဆင္းရဲလြတ္ရာ နည္းလမ္းအမွန္ႏွင့္ ဒီဆင္းရဲေတြမွ လြတ္ေျမာက္ပံုတို႔ကို သိရိွ အက်ိဳးခံစားရပါေတာ့သည္။

သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဓမၼ၀ိဟာရီဆရာေတာ္ ေဟာၾကားသည့္တရားမ်ားကို စိတ္၀င္စားစြာ ေလ့လာဖို႔ ျဖစ္လာရျခင္းသည္ အဓမၼ၀ါဒေဖာ္ထုတ္ေရးအမည္ခံထားသူတို႔ႏွင့္ အထူးသျဖင့္ မစိုးရိမ္စာသင္ သားအမည္ခံသူတို႔၏ ေဟာေျပာလံႈ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏အရိယသစၥာကို သိရိွခြင့္ရတာမို႔ မစိုးရိမ္စာသင္သားႏွင့္ အေပါင္းအပါတို႔အား ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာၾကားလိုပါသည္။

 

မွတ္ခ်က္။

(အေကာင္းပဲေျပာေျပာ၊ အဆိုးပဲေျပာေျပာ ထိုေျပာသူသည္ ေၾကာ္ျငာေပးသူျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္၍ ေၾကာ္ျငာေပးျခင္းျဖင့္ အရိယသစၥာထြန္းကားေအာင္ ကူညီၾကေစလိုပါသည္။)

ဗုဒၶ၏အရိယသစၥာကို အေသးစိပ္သိရိွလိုသူမ်ားအတြက္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရိွ အရိယသစၥာကို သိျမင္သူမ်ားမွ ျပဳလုပ္သည္ဟု သိရိွရေသာ အင္တာနက္တြင္ေတြခဲ့ရသည့္ http://www.ariyathitsa.org/ website တြင္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။

 

 

 

 

 

 

About ထာ၀ရ

has written 2 post in this Website..